کد خبر 1109876
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
بورس

دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افت شاخص کل اصلاح بازار است و نه ریزش، گفت: مردم از رفتارهای هیجانی دوری کنند و بدانند رمز سودآوری در بازار بورس صبر است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه با تصریح بر اینکه بازار سرمایه یک بازار پر نوسان و توأم با ریسک است، گفت: نمی توان انتظار داشت قیمت ها همیشه رو به افزایش باشد و به صورت دائمی شاخص رشد کند. هر از گاهی شاخص با رسیدن به عددهای خاصی که اصطلاحا به آن مقاومت گفته می شود، شاهد اصلاح و استراحت در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید:

صف‌های خرید و فروش امروز بازار سهام +عکس


وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم اخیر شاید بیش از پنج بار دوره های چند روزه استراحت و اصلاح را تجربه کرده ایم، اظهار کرد: وقتی شاخص کل به دو میلیون واحد رسید، انتظار اصلاح داشتیم که این اصلاح نیز ناشی از عوامل درون بازاری است به این معنا که با فروش بیشتر سهام از طرف معامله گرها قیمت ها کاهش پیدا می کند و هنگامی که دوباره قیمت ها به سطح ارزنده ای کاهش پیدا می کند، معامله گرها دوباره شروع به خرید می کنند و این چرخه دائم در بازار تکرار می شود.

این کارشناس بازار سرمایه از ورود روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کُد بورسی به بازار سرمایه خبر داد و بیان کرد: این افراد باید بدانند مهم‌ترین اصلاً در بازار سرمایه دوری از رفتارهای هیجان زده است.

افراد تازه ورود با مطالعه در گذشته بازار به این نتیجه می رسند کسانی که در بازار صبر دارند و درازمدت به بازار نگاه می کنند، همیشه برنده هستند و سود خواهند کرد.

وی افت شاخص کل از دو میلیون واحد به یک میلیون و ۷۰۰ هزار در طول دو هفته را اصلاح بازار و نه ریزش عنوان کرد و گفت: شاخص در ابتدای سال زیر یک میلیون واحد قرار داشت و بازدهی اکثر معامله گرها تا چند روز گذشته نزدیک به ۲۸۰ درصد بوده است و طبیعی است انتظار داشته باشیم بخشی از این رشد بازگردد. اساساً در هر بازاری وقتی رشد داشته باشد، بعد از مدتی اصلاح خواهد داشت.

دارابی عنوان کرد: در روز شنبه اول شهریور نیز نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس شده است و این نشان از فعال بودن بازار دارد و بنابراین چیزی با عنوان ریزش وجود ندارد. احتمال خیلی زیاد در چند روز آینده بازار به شرایط سابق باز می گردد و تصمیمات بسیار خوبی در این دو الی سه روز گذشته در میان مسئولان برای حمایت از بازار اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    6 0
    50 درصد ریزش هست داداش ریزش می فهمی؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 0
    دوغتو بنوش دارابی.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 0
    از کی تا حالا بیست درصد ریزش رو میگن اصلاح؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    داداش کجای دنیا 50 درصد منفی خوردن اصلاح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس