کد خبر 1109615
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
روزنامه نمایه روزنامه های زنجیره ای

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد ضمن رد گم‌کنی، بی‌تدبیری‌های منتهی به فساد و حیف و میل در وزارت ورزش را به نیروهای انقلابی نسبت داد.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

عباس عبدی در روزنامه آلوده به بخشش‌های  شهرام جزایری (روزنامه اعتماد) نوشت: خسارت 200 میلیاردی قرارداد ویلموتس در برابر صدها میلیارد دلاری که در دوره احمدی‌نژاد بدون فایده اتلاف شد و نه تبدیل به شغل موثری شد و نه تبدیل به تولید، رقم بسیار بسیار نازلی است که اساسا به حساب نمی‌آید در حالی که متاسفانه نسبت به سرنوشت آنها حساسیت چندانی وجود ندارد.

وی می‌افزاید: واقعیت این است که پس از انقلاب تصور این بود که فعالیت‌های اجتماعی و وجوه جامعه کم‌کم رنگ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی خواهد گرفت، غافل از اینکه موضوع برعکس خواهد بود و این برخی از سیاستمداران و انقلابیون بودند که به رنگ‌های دیگر درآمدند و انقلاب و ارزش‌ها را پیش پای اقتصاد، سیاست، ورزش و... قربانی کردند. در حقیقت فوتبال به دلایلی؛ نقش سیاسی تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده و از این طریق نیز مصونیت به دست آورده است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا دو تیم استقلال و پرسپولیس حتی به قیمت بالا واگذار نمی‌شوند ولی نیشکر هفت‌تپه و شرکت هپکو و... با شرایط بسیار ساده واگذار می‌شوند؟ چرا تا حالا چندین بار برای واگذاری این دو تیم اقدام کرده‌اند ولی هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسند. مگر آنها چه دارند که نیشکر هفت‌تپه، هپکوی اراک و ده‌ها صنعت دیگر ندارند؟ آینها که سود چندانی هم ندارند. حتی چرا حاضر نیستند آنها را به دوستان و همفکران خود واگذار کنند؟ برای اینکه این دو تیم و فوتبال جایگاه سیاسی و حتی بالادستی پیدا کرده‌اند بنابراین به هر قیمتی که هست، حفظ می‌شوند. اینگونه نهادها به‌طور عادی در شرایطی قرار می‌گیرند که ضابطه و شفافیت از آنها دور می‌شود. پشت صحنه،‌انواع و اقسام مبادلات صورت می‌گیرد و بسیاری از آنها فاسد است. کافی است که ثروت مدیران فوتبالی و پسران و فامیل‌های نزدیک آنان را رسیدگی کنید تا معلوم شود، ماجرا چیست؟ جامعه‌ای که به راحتی چنین پولی را برای مربی خارجی و کارنکرده، بدهد ولی کارگران هفت‌تپه آن برای گرفتن حقوق اعتصاب کرده و اشک بریزند، چگونه می‌توان توصیف کرد؟

این فرافکنی در حالی است که هم فساد در واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه و هم خسارت 220 میلیارد تومانی حاصل از قرارداد با ویلموتس، هر دو توسط دولت و مدیریت مورد حمایت آقای عبدی و الیاس حضرتی(روزنامه اعتماد) انجام گرفته است، به عبارت دیگر آقای عبدی عضو همان ستاد انتخاباتی در سال 92 و 96 بوده و برایش قلم زده که آقای پوری‌حسینی عضو مرکزیت آن ستاد بوده و سپس به ریاست سازمان خصوصی‌سازی رسیده و مفاسد بزرگ در واگذاری نیشکر هفت‌تپه، کشت و صنعت مغان، پالایشگاه کرمانشاه، آلومینیوم المهدی و... را به یادگار گذاشته است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه سال 94 و در زمان ریاست «پوری‌حسینی» (رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان شرقی) بر سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد؛ این شرکت به 2 جوان 28 و 31 ساله واگذار شد که هیچ‌گونه تخصصی در امر کشاورزی و صنعت نیشکر نداشتند!

دولت، این کارخانه بزرگ و بسیار مهم را که ارزش آن حدود 1700 میلیارد تومان بوده است با قیمت 291 میلیارد تومان واگذار کرد. نحوه پرداخت نیز این‌گونه بوده است که ابتدا 6 میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت شد و قرار  شد که بقیه مبلغ (285 میلیارد تومان) به صورت اقساطی و هشت ساله با یک سال تنفس از دو نفر که هیچ تخصصی در زمینه صنعت نیشکر و کشاورزی نداشتند، دریافت شود!

اما درباره دولت نهم و دهم، هرچند که انتقادات جدی به عملکرد احمدی‌نژاد به‌ویژه در دو سه سال اخیر وارد است، اما عملکردهای موفقیت‌آمیز آن دولت مطلقا قابل قیاس با سوءمدیریت فعلی نیست.

آیا تمهید تعهدات احداث 2 میلیون واحد مسکن مهر که 70 درصد آن در دولت دهم به اتمام رسید و حدود 10 میلیون نفر را صاحب خانه کرد، قابل مقایسه با بدعملی و هرزه‌گویی‌های وزیری است که با افتخار گفت من یک خانه هم برای مردم نساختم؟! آیا تدبیر سهمیه‌بندی بنزین و ساماندهی صرفه‌جویی چند ده میلیون لیتری بنزین با سوءتدبیر حذف سهمیه‌بندی برای 4 سال و سپس سه برابر کردن ناگهانی قیمت و معترض کردن مردم قابل قیاس است؟! و قس علی هذا که بیان آن مثنوی 70 من کاغذ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    18 7
    مثال سگ زرد برادر شغاله یه همچین موقع هایی به کار میاد دو دسته اختلاسگر به هم برسن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      5 0
      روحانی هنوز از رخت کن دولت قبل استفاده می کنه؟!!!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      2 1
      حداقل حداقل 500 میلیون دلار از ان رقمی که دکتر با دکترین خود توانست کسب کند در قالب باز سازی منازل مردم و مسکن مهر و مدارس و بیمارستانها و جاده ها و نیروگاه برق و فرودگاه در شهر 150 هزار نفری ما روی زمین موجود است همین الان اون یارو عبدی را بفرستید تا چشمان کورش ببیند
  • فریدون IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    15 0
    کی وچه زمانی کشور ازاین رانت خواری رخت برمی بندد ، جواب خون شهدا وجان برکفان راکه خواهد داد ، آیا یک وکیل قانون شناس مملکت ندارد که اینچنین قردادهایی نوشته میشود وسرمایه این کشور به جیب بیگانه واریز میشود.
  • احمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    17 2
    بعد بی شرفها راه میفتن میگن پولها رو دادن به حزب الله. یه مربی توپ بازی از حزب الله بیشتر خرج برداشته، هیچ فایده ای هم نداشته. در حالی که حزب الله در سال 2006 مانع حمله آمریکا به ایران شد.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      3 2
      # سرطان اصلاحات
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    9 0
    مقصر بالا رفتن آمار بالای تلفات کرونا از مردم و کادر درمانی هم خود شمایید. دیر شروع کردن قرنطینه اشتباه محض بود. زود تمام کردن قرنطینه حماقت بود. اجرای طرح ترافیک و اصرار بر اجرای طرح ترافیک با وجود افزایش دادن تعداد مبتلایان به کرونا و افزایش تلفات از کرونا خیلی بدتر از حماقت بود.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    6 5
    ماکه دوست نداریم پول بیت المال درورزش صرف شود به جای این کار با این پولها کار ایجاد کنند تا جوانان بی کار نباشند ما اصلا راضی نیستیم حق ما از بیت المال در ورزش صرف شود
    • آدم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      3 6
      ما هم که آدم هستیم دوست نداریم پول بیت المال خرج امر به معروف شود ولی چاره چیست؟
  • آرش پارسی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    3 5
    شما که خودتون رو صادق میدونید چرا دروغ می نویسید کلا ۳۱ درصد احمدی نژاد مسکن مهر تحویل داد با کلی گند زدن
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    7 0
    تمام مسئولین این هشت سال باید ممنوع الخروج بشوند و محاکمه شوند.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 1
    چهار تا را اعدام کنید به زمان همه چیز درست میشه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 1
    اصلاح طلبا دچار گیجی سیاسی شده اند و به هر طریقی میخوان گند کاریهای خودشون و دولت روحانی رو ماست مالی کنند
  • ali IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 0
    اعتماد اگر واقعا از سیاست ذره ای حالیش میشد نمی گفت این ریخت و پاش در برابر اون ریخت و پاش چیزی نیست.میگفت دمتون گرم که روی این قرارداد ویلموتس حساسیت پیدا کرده اید .خوبه که روی اون قراردادهای دو.ره احمدینژاد هم حساسیت پیدا کنید.این یک مسئله اما مسئله دوم.اعتماد عزیز تو خودت تا چند روز پیش تیر نداشتی توی سر تاج بزنی الان که پای وزیر ورزش هم کشیده شده وسط داری عربده کشی می کنی نازنین.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 1
    آقا از این اصلاح طلبان دروغگو و هتاک، که تهمت می زنند بایستی بکجا شکایت کنیم. چون هم باعث تفرقه بین مردم می شوند، و هم بی اعتمادی به نظام را دنبال می کنند،
  • NZ ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 0
    اگر جمشید بسم الله مجرم اخلال در اقتصاد کشور به اعدام محکوم میشه پس حکم ریشه ها و بانی ها هست!؟
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عباس عبدی که کلا تعطیله. نظراتش رو اینجا نذارید واسه همون روزنامه اعتماد خوبه که پیرزنها توش سبزی پاک کنند و اشغال سیزی ها رو بریزن دور
  • مسعود IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    نیاز به سیستم صوتی داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس