فواد حسین

وزیر خارجه عراق پس از بازگشت از واشنگتن گفت که با مقامات آمریکایی درباره مشخص کردن جدول زمانی باز استقرار نیروهای آمریکایی توافق حاصل شده است.

به گزارش مشرق،‌ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق پس از بازگشت از واشنگتن به تشریح نتایج این سفر پرداخت.

وی گفت که پیش از سفر به واشنگتن، گفت‌وگوهای فشرده‌ای با سران احزاب درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق داشته است.

وزیر خارجه عراق گفت: «با سران سیاسی در بغداد درباره موضوع باز استقرار نیروهای آمریکایی بر اساس جدول زمانی به توافق رسیدیم.»

فؤاد حسین اضافه کرد: «این موضوع را با طرف آمریکایی بررسی کردیم و درباره موضوع باز استقرار نیروهایش جدی بود.»

وی افزود: «با طرف آمریکایی درباره تشکیل یک تیم فنی از دو طرف برای مشخص کردن جدول زمانی باز استقرار نیروهای آمریکایی به توافق رسیدیم.»

وزیر خارجه عراق اضافه کرد: «باز استقرار به معنای آن است که نیروهای آمریکایی به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند باز می‌گردند.»

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز که به واشنگتن سفر کرده بود به نقل از رئیس جمهور آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آنان در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    متجاوزگر نمی آید که برود. محض اطلاع تازه سامانه پاتریوت را آورده. آنچه پمپئو و اسرائیل بدنبال آن هستند براه انداختن یک آتش است و با روحیات ترامپ همخوانی دارد. ما باید آماده باشیم.
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    مسئولین محترم ایران توجه داشته باشند که از 14 معصوم 6 معصوم در عراق به شهادت رسیده اند.مردم عراق کم بصیرت بوده و هستند و متاسفانه کمتر کسی دنبال بصیرت بخشی عراقیها می باشد عراق نیاز به کار فرهنگی مستمر دارد.و الا میهمان دعوت شده اشان را به شهادت میرسانند و بعد از گذشت کار آنوقت نهضت توابین به راه می اندازند که آنهم خالی از ضعف نبوده و نیست.نگاه کنید به کوفه و کربلا و نامه های ائمه (ع) و شکایت و گلایه حجج الهی از این مردم.از مردمی که بجای مکتب و مذهب گرایی دنبال طائفه گرایی باشد بیش از این انتظار نخواهد بود. البته این موضوع در همه ممالک عربی کم و بیش وجود داشته و دارد.مگر همین الکاظمی یکی از متهمین مشکوک در ترور سردار سلیمانی نبوده و نیست.پس در مراودات باید کمال دقت را داشت. بسیار خوب است که در عراق مثل لبنان عمل کنیم و اول حزب الهی بسازیم وبعد .......
  • رضا NL ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سه سال یعنی کشک !!!! امریکایی ها دارند زمان میخرند انها با این توافقات هیچ وقت از عراق خارج نخواهند شد کاظمی ووزیر خارجه اش نوکر امریکا هستند
  • رحمن IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    عراق در دستان آمریکا اسیر شده است اگر مردم عراق میخواهند آمریکا عراق را ترک کند باید از جان خود مایه بگذارد وگرنه آمریکا نیامده که برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس