کد خبر 1109198
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
عکس/ شب اول محرم؛ هیئت مکتب‌ الزهرا(س)

فرزندان عاشورایی هیئت‌ها برای دشمن قابل تحمل نیستند چرا که با تجسم بخشیدن عینی به مفهوم ایثار و نوع دوستی در کنار عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورا بهترین مروجان و اثبات‌کنندگان حقانیت تشیع هستند.

به گزارش مشرق، عباس شمسعلی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

فرهنگ غنی عاشورا قرن‌هاست به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز در قلب مردم کشورمان و شیعیان جهان زنده است، مکتبی که همواره با ظلم و ستم و بی‌عدالتی سر جنگ داشته و دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم را سرلوحه خود قرار داده است. در این مکتب راستین، نسل به نسل انسان‌ها راه و رسم آزادگی و ایثار و حق‌طلبی را می‌آموزند.

همین جانمایه و راه و رسم عاشورایی شیعیان و دوستداران سالار شهیدان است که باعث هراس در اردوگاه ظالمان و ستمگران عالم شده است.

با نگاهی به تاریخ سده‌های اخیر کشورمان، تلاش دشمن برای مقابله با تفکر و فرهنگ عاشورایی به روش‌های مختلف کاملاً مشهود است. این طبیعی است که وقتی ستمگران عالم این جریان اصیل و قدرتمند را سد راه تحقق اهداف پلید خود دانسته و در زمان‌های مختلف از این مکتب و تفکر ضربه خورده باشند از هیچ تلاش و حربه‌ای برای خدشه وارد کردن به آن غفلت نکنند.

دامنه این تلاش از وارد کردن خرافات به مجالس عزاداری و دامن زدن به آن، ترویج سنت‌های غلط و پر دافعه همچون قمه‌زنی برای تصویرسازی خشن از هیئت و تشیع، برنامه‌ریزی گسترده برای کمرنگ کردن یا حذف روح آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم از فرهنگ عاشورا و محافل و مجالس عزاداری و خدعه‌های دیگر را شامل می‌شود.

دشمن هربار که ضربه سختی از فرهنگ عاشورا خورده است، تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این فرهنگ و مکتب مضاعف کرده است. در کشورمان در قرن‌های اخیر آنچه مانع تحقق کامل اهداف شوم استعمارگران با محوریت انگلیس خبیث و در کنار آن آمریکای جنایتکار شده است همین فرهنگ عاشورا بوده است، از قیام شهید رئیسعلی دلواری تا فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، از برپایی نهضت عاشورایی خمینی کبیر و پیروزی انقلاب اسلامی و بریده شدن دست آمریکا و انگلیس از ذخایر و سرمایه‌های کشور، از شکست تاریخی دشمنان در جنگ تحمیلی 8 ساله از شاگردان مکتب عاشورا با دست خالی تا سر برآوردن یک کشور پیشرفته و قدرتمند مروج فرهنگ عاشورا و تبدیل شدن آن به الگوی دیگر ملت‌ها برای پیشرفت بدون وابستگی به مستکبران عالم باعث شده است تا دشمنان بیش از پیش به فکر انتقام از فرهنگ و مکتب سازنده عاشورا بیفتند.

در این بین نقش انگلیسی‌ها برای ایجاد انحراف در عزاداری‌ها یا تلاش بی‌ثمر برای ممنوع کردن محافل عزاداری در زمان رضاخان دست‌نشانده قابل توجه و عبرت‌آموز است.

انگلیسی که یک روز در کشورمان بین هیئت‌های مذهبی قمه توزیع می‌کرد و هدیه می‌فرستاد تا مسیر عزاداری را به انحراف بکشانند، امروز با هزینه بسیار مشغول ترویج قمه‌زنی و تصویرسازی منفی از شیعه در سطح جهان هستند. نتیجه جست‌وجوی کلمه لاتین عاشورا در گوگل که انبوهی از تصاویر خشن قمه‌زنی است خود گواه نقشه دشمن برای تصویرسازی وارونه از شیعه است. طنز تلخی است، در انگلیسی که ذبح اسلامی دام را ممنوع می‌کند، قمه‌زنی در روز عاشورا نه تنها آزاد است بلکه برای این مراسم تامین امنیت و تدارک آمبولانس و خدمات پزشکی هم می‌شود. در همین کشور اما از سوی پارلمان با برگزاری مراسم عاطفی شیرخوارگان حسینی مخالفت می‌شود.

فراتر از اینها ده‌ها شبکه ماهواره‌ای با سیاست انگلیس و پول‌های آلوده برخی حکام عرب در اختیار کسانی قرار می‌گیرد تا با ادعای تشیع، مطلوبترین چهره از شیعه و عاشورایی که انگلیس و غربی‌ها می‌خواهند را ترویج کنند و به نمایش بگذارند، اینها همان‌هایی هستند که رهبر انقلاب از آنها به عنوان شیعه انگلیسی نام می‌برند.

البته خباثت سران انگلیس و همفکرانشان از سایر کشورها به همین‌جا ختم نمی‌شود، در کنار این تصویرسازی غلط از شیعه و عاشورا، در این شبکه‌ها به شدت موضوع تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی از طرق مختلف مورد توجه است، همانطور که در شبکه‌های وهابیت دست‌پرورده انگلیس این تفرقه‌افکنی یک اصل ثابت است.

در حقیقت انگلیس به‌عنوان بازوی تزویر و حیله‌گری استکبار جهانی همانطور که یک روز برای به انحراف کشاندن و تحریف اسلام و تشیع پایه‌گذار وهابیت و بهائیت در عربستان و ایران شد، امروز با صرف هزینه بسیار برای خدشه واردکردن به چهره زیبا و جذاب فرهنگ عاشورا و تشیع واقعی و البته جمهوری اسلامی ایران که محصول مکتب عاشورا است، در سال‌های اخیر تشیع انگلیسی را پرورش داده است.

این سیاست پلید و سابقه‌دار را می‌توان در رفتار آمریکا و سایر همدستانش هم دید که برای خدشه وارد کردن به چهره اسلام ناب محمدی که روزبه‌روز در بین مردم جهان به‌ویژه در غرب رو به گسترش است، یک روز طالبان و القائده و روز دیگر داعش و امثالهم را پدید می‌آورند.

اما با همه این تلاش‌های شیطانی، امروز پرچم تشیع حقیقی با افتخار در حال اهتزاز است. امروز همین شیعیان پرورش یافته در هیئت‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند که پس از ناکام گذاشتن دشمن در سال‌های دفاع مقدس در دست‌اندازی به یک وجب خاک میهن، اکنون با ایثار و جانفشانی، منطقه را از لوث دشمن و شیطانک‌های دست‌پرورده آنها پاک می‌کنند.

اگر دشمن قصد تحریف تفکر شیعه و انحراف مجالس مذهبی و هیئت‌ها را دارد به این علت است که از این هیئت‌ها و محافل یک روز خمینی بت‌شکن قد علم می‌کند که طاغوت مورد حمایت غرب را سرنگون می‌کند و یک روز سید حسن نصرالله که خواب را بر فرزند خبیث انگلیس یعنی اسرائیل جنایتکار حرام کرده به عالم معرفی می‌شود، یک روز باکری‌ها و همت‌ها که رویای دشمنان برای تصرف ایران را پریشان می‌کنند سر بر می‌آورند و یک روز حججی‌ها و صدرزاده‌ها می‌درخشند و یک روز سردار بزرگوار و فداکار و بلندآوازه‌ای نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی به صحنه می‌آید که طومار داعش و تکفیری‌های مورد حمایت غرب را درهم می‌پیچد به عرصه می‌رسند، یک روز دانشمند مجاهدی همچون چمران از دل مکتب انسان‌ساز عاشورا بیرون می‌آید و یک روز شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌هایی پرورش می‌یابند که در راه توسعه علم و پیشرفت هسته‌ای کشور تا آنجا پیش می‌روند که دشمن تحمل زنده ماندن آنها را هم نمی‌کند.

فرزندان عاشورایی هیئت‌ها برای دشمن قابل تحمل نیستند چرا که با تجسم بخشیدن عینی به مفهوم ایثار و نوع دوستی در کنار عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورا بهترین مروجان و اثبات‌کنندگان حقانیت تشیع هستند. این هیئتی‌ها هستند که اردوی جهادی و خدمت به هموطنان را فراموش نمی‌کنند. اگر سیل و زلزله‌ای رخ بدهد اولین گروه حاضر برای کمک و رفع نیاز آسیب‌دیدگان هستند، اگر ویروس خطرناک کرونا در جامعه شیوع پیدا کند داوطلبانه وارد میدان می‌شوند و به جای ترویج حماقت مطلوب دشمن در لیسیدن ضریح!، ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و برپایی کارگاه‌های تولید ماسک را وظیفه خود می‌دانند. اگر رکود ناشی از کرونا باعث تشدید مشکلات معیشتی هموطنان آنها شود با اشاره رهبر حسینی خود پرچمدار و میدان‌دار رزمایش همدلی می‌شوند، اگر به علت محدودیت‌های کرونایی شیوه برگزاری مراسم‌های مذهبی تغییر پیدا کند با نمایش عقل‌مندی و تعهد به جامعه، دستورالعمل‌های محدودکننده مراسم را می‌پذیرند.

آن نیروی پرورش‌یافته در مکتب عاشورا و هیئت‌هاست که مقابله با تحریم ظالمانه دشمن را وظیفه خود می‌داند و وارد عرصه تولید و خودکفایی می‌شود.

این همان هیئتی است که با نمایش چهره انسانی، عاقلانه و متعهدانه از خود، دشمن تاب تحمل آن را ندارد و گرنه هیئت و شیعه‌ای که خدای نکرده در مسیر مطلوب دشمن و در مسیر ترویج خرافه و آداب و رسوم غلط و تحریف فرهنگ عاشورا باشد از نظر دشمن نه‌تنها برگزاری با شکوه مراسم آن‌اشکال ندارد بلکه مورد حمایت هم قرار می‌گیرد.

امروز وقتی دشمن نقشه تسلط بر منطقه و ناموس مسلمانان را با ورود فرزندان پرورش یافته در هیئت‌ها از دست رفته می‌بیند، طبیعی است که در صدد خدشه به این هیئت‌ها باشد. از این رو یک روز نقشه اجرای سند 2030 و حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی را می‌کشد و از سوی دیگر با هجمه سهمگین در فضای مجازی و ماهواره به دنبال شبهه‌افکنی و فاصله انداختن بین جوانان با فرهنگ ناب شیعه و هیئت و روحانیت متعهد می‌رود. هر چند در این مسیر متاسفانه برخی غفلت‌ها و وادادگی‌ها راه را برای دشمن هموار می‌کند.

امروز با توجه به نقشه دشمنان، وظیفه هیئت و هیئتی‌ها بیش از پیش سنگین و حساس است چرا که دشمن بیش از هر زمان دیگری به نقش مهم و سازنده این مجموعه‌های مهم پی برده است و در صدد است با انواع توطئه‌ها نقش آنها را در معادلات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور و منطقه و جهان کمرنگ کرده و از بین ببرد.

توجه بیش از گذشته به محتوای ناب معارف اعتقادی و بهره‌مندی از روحانیت متعهد در همه محافل مذهبی، پرهیز از افتادن افراطی در وادی سبک و آهنگ و شور و خدای نکرده خرافات و غفلت از هدف و جایگاه رفیع و انسان‌ساز هیئت، توجه به کارکردهای جانبی هیئت و مسجد از جمله ایجاد مجموعه‌ها و اجرای برنامه‌هایی برای تقویت کمک به نیازمندان، اردوهای جهادی، تقویت مبانی اعتقادی، علمی و فرهنگی و بصیرت‌افزایی، جذب جوانان در معرض تهاجم فرهنگی، ترویج زیبایی‌های دینداری و الگو بودن در سطح دوستان، محله و منطقه و سایر اقدامات دیگر از سوی هیئتی‌ها، بهترین راه خنثی‌کردن نقشه‌های دشمن برای تنزل جایگاه هیئت است.

وقتی فرزندان هیئتی و برآمده از مکتب عاشورا همچون شهیدان دفاع مقدس داوطلبانه بر روی مین می‌روند، وقتی محسن حججی‌ها و اصغر پاشاپورها غیرتمندانه برای دفاع از جان و ناموس مسلمانان سوریه و عراق نه‌تنها جان بلکه سر خود را فدا می‌کنند، وقتی شهید علی خلیلی برای نجات ناموس مردم از دست اراذل و اوباش شاهرگ خود را سپر می‌کند، وقتی شهیدان امیرمحمد اژدری، سید محمد حسینی، امین شیرازی، سید امیر فارس‌ حسینی و... در راه اردوی جهادی و محرومیت‌زدایی جان خود را ازدست می‌دهند، یعنی این‌که شیعه واقعی و هیئتی پرورش یافته مکتب عاشورا با منطق محکم جان می‌بازد و حتی در راه آرمان خود سر می‌دهد اما بی‌منطق قمه نمی‌زند تا دشمن را خوشحال کرده و چهره اسلام و تشیع را تخریب کند. حال کدام دسته فدایی واقعی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستند، آن‌که در راه خدا سر می‌دهد یا آن‌که در هیئت متوسلین به ملکه! قمه می‌زند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    10 0
    انگلیس و سلبریتی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس