طارمی بهترین تیم را انتخاب کرد/ او به پورتو کمک زیادی می‌کند

مربی تیم ملی فوتبال ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ با تمجید از توانایی‌های مهدی طارمی و انتقالش به تیم پورتو پرتغال گفت: طارمی بازیکن باهوشی است و بهترین انتخاب را داشت.

به گزارش مشرق، با توافق صورت گرفته بین دو باشگاه ریوآوه و پورتو، مهدی طارمی مهاجم ایرانی فصل آینده پیراهن تیم پورتو را به تن خواهد کرد. این مهاجم ایرانی فصل گذشته با ریوآوه ۱۸ گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و به عنوان آقای گلی مشترک در این کشور دست یافت. طبق اعلام رسانه های پرتغالی، ریوآوه در ازای دریافت ۵ - ۶ میلیون یورو، رضایتنامه طارمی را صادر کرده است و قرارداد این مهاجم با پورتو، ۴ ساله خواهد بود.

روزنامه «ابولا» پرتغال یکی از روزنامه هایی بوده که به خوبی خبرهای مربوط به طارمی را پوشش داده است. ابولا امروز هم دو مطلب پیرامون طارمی منتشر کرد؛ نخست یک خبر مبنی بر اینکه همه چیز برای انتقال طارمی به پورتو انجام شده است و قرارداد به زودی امضا خواهد شد.

دومین مطلب این روزنامه، به مصاحبه با «تونی اوسنیک» مربی تیم ملی ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ اختصاص دارد. 

بیشتر بخوانید:

تسهیل انتقال طارمی به پورتو با تصمیم فیفا

اوسنیک درباره توافق برای انتقال طارمی به پورتو گفت: طارمی برای موفقیت راهی اروپا شد و به خوبی خودش را هماهنگ کرد. او بلوغ خود را نشان داد و در تیم به رسمیت شناخته شد. مربی ریوآوه هم با روش بازی خود به طارمی خیلی کمک کرد. 

مربی تیم ملی ایران ادامه داد: اما حالا پورتو یک واقعیت دیگر است. من قبلا هم گفته بودم که باید روی کارتان تمرکز داشته باشید و خودتان را وقف آن کنید اما طارمی می داند که باید چه کار کند. 

اوسنیک با اشاره به لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان یادآور شد: ما با طارمی صحبت کرده بودیم چون انتظار داشتیم در آن مسابقه بازی کند. این خیلی مهم بود که طارمی سبکی که ما با آن بازی می کنیم را درک کند. بعد از لغو مسابقه، طارمی باید به سرعت به پرتغال برگردد تا با خواسته های باشگاهی مثل پورتو و یادگیری ایده های مربی آشنا شود. شناخت هرچه زودتر این بازیکن به شما کمک می کند.

مربی اسلونیایی تیم ملی ایران  با بیان اینکه تحت تاثیر تصمیم طارمی (برای حضور در پورتو) قرار گرفته است، تصریح کرد: طارمی بهترین گزینه را انتخاب کرد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند و برای قهرمانی و کسب تمام عناوین می جنگد. طارمی در لیگی بازی می کند که آنرا می شناسد و به تیم بزرگی می رود. او برای رسیدن به دستاوردها می جنگد و این موضوع به او انگیزه زیادی می دهد. طارمی انتخاب خیلی خوبی داشت.

اوسنیک همچنین درباره ویژگی های بازی طارمی گفت: طارمی از مهاجمانی که در پورتو بازی می کنند، متفاوت است. او چیزهای زیادی به پورتو اضافه خواهد کرد. طارمی پشت به دروازه خیلی خوب عمل می کند، به خوبی توپ را می چرخاند و ارتباط عالی با همبازیانش دارد. طارمی بازیکن سرعتی و قدرتی است.

مربی ایران در ادامه تعریفش از طارمی اظهار کرد: طارمی حتی می داند که چطور بدنش را برای گرفتن پنالتی مقابل بازیکن حریف قرار بدهد. او در حفظ توپ بسیار باهوش است. یک بازیکن متفاوت. 

اوسنیک در پایان درباره سرمربی تیم پورتو هم گفت: سرجیو کونسیسو با کارواخل (سرمربی فصل قبل ریوآوه) خیلی متفاوت است. سرجیو مربی برنده ای است که این کاراکتر خود را به بازیکنان منتقل می کند. این پورتو، حاصل انرژی او است. سرجیو کاری می کند تیم درون زمین همانطور عمل کند که خودش روی نیمکت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس