کد خبر 1109031
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
سفر قریب الوقوع مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

منابع دیپلماتیک از سفر رافائل گروسی به ایران در هفته آینده خبر می دهند.

به گزارش مشرق، منابع دیپلماتیک می‌گویند «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد اوایل هفته آینده برای گفت و گو و مذاکره با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر کند.
به گزارش «ان اچ کِی»، رافائل گروسی به دنبال دیدار کارشناسان ارشد سازمان بین المللی انرژی اتمی از ایران در اواسط ماه جاری میلادی، قصد دارد هفته آینده به تهران سفر کند.
بیشتر بخوانید:
براساس برنامه ریزی ها، وی در این سفر با مقام‌های ارشد ایرانی در مورد دسترسی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن چه که سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران خوانده شد، مذاکره و گفت و گو می کند.
گزارش ان اچ کِی در ادامه با اشاره به قطعنامه مصوب ماه ژوئن (تیر) سازمان ملل مبنی بر درخواست از ایران برای صدور اجازه بازرسی ۲ سایت اعلام نشده به بازرسان این سازمان که توسط انگلیس، فرانسه و آلمان ارائه شده بود، افزود «آمریکا خواستار اعمال فشار بر ایران است و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در اوایل ماه جاری میلادی در مورد لزوم پاسخگویی ایران به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی با گروسی دیدار کرد.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد گزارش اولیه اش در مورد برنامه هسته‌ای ایران را پیش از برگزاری نشست اوایل ماه سپتامبر (شهریور) منتشر کند. پیش بینی می‌شود موضوع هسته‌ای ایران، محور کلیدی نشست مذکور باشد.

گزارش همچنین نوشت، پیش بینی می‌شود گروسی با مقامات ایران در مورد تاسیسات هسته‌ای نطنز در مرکز ایران، صحبت کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 0
    نیم کیلو زرشک فردعلا ایرانی بدید دستش که دست خالی برنگرده.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      یه مقدار گل گاو زبون و سنبل الطیب هم بهش بدین تو راه برگشت بخوره فشارش بیاد پایین!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس