کد خبر 1108736
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تصمیم جدید مجلس برای جاماندگان سهام عدالت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده که تعداد جاماندگان سهام عدالت در ۶ دهک پایین درآمدی مورد بررسی‌های بیشتری قرار گیرد تا تعداد دقیق جاماندگان سهام عدالت در این ۶ دهک درآمدی پایین مشخص شود.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به جاماندگان سهام عدالت، گفت: در طرحی که از سوی مجلس برای بهره‌مندی دهک‌های پایین و جاماندگان سهام عدالت از این سهام تدوین شده، تعداد تقریبی جاماندگان سهام عدالت مشخص شده است.

وی افزود: طبق این طرح و نیز برآوردهایی که صورت گرفته، به طور تقریبی تعداد جاماندگان سهام عدالت که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، ۴ میلیون نفر است که امیدواریم بتوانیم با تدوین قانونی متقن در مجلس بتوانیم این قشر کم‌درآمد را از مزایای سهام عدالت بهره‌مند کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیر داشته‌ایم مقرر شده که تعداد جاماندگان سهام عدالت در ۶ دهک پایین درآمدی مورد بررسی‌های بیشتری قرار گیرد تا تعداد دقیق جاماندگان سهام عدالت در این ۶ دهک درآمدی پایین مشخص شود.

طغیانی تصریح کرد: دولت باید با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه، اقشار ضعیفی که از دریافت سهام عدالت محروم مانده‌اند را شناسایی و آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد تا عدالت در توزیع ثروت محقق شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم دولت باید با اولویت‌بندی در مرحله اول، به جاماندگان سهام عدالت در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، سهام عدالت را واگذار کند و در مراحل بعدی به افراد ساکن در مناطق توسعه‌یافته مشمول این نوع سهام قرار گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 2
    طرح های صرفا پوپولیستی و غیر قابل اجرا فقط برای متهم کردن دولت
  • محسن اسماعیلی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    آخه این درست که مثل من که قبلا کارمند یک دستگاه بوده ام واکنون بازنشسته ام از کل افراد خانواده تحت پوشش که خود وهمسرم و فرزند ذکور ۲۷ ساله و نوه ای دختر ۱۷ ساله که تحت سرپرستی اینجانب است فاقد سهام عدالت هستیم . این عادلانه است که بنده حقیر مرتب سرکوفت زن و بچه خود قرار گیرم که ما چرا فاقد سهام عدالت هستیم.
  • امید حسینی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام.الان اونای که تحت کمیته یا بهزیستی نیستن کار گر بدبختن پس چی میشه.همه جیز شده تحت کمیته وبهزیستی چرا به ضیفتر ها کمک نمیکنید.مشهد همت اباد بیاید تا ببینید مردم چه زندگی دارن.
  • فریبا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام من سرپرست خانواده یعنی دوتا دختر هستم بدون هیچ پشتوانه ای مستاجر هستم و هیچ امنیت مالی ندارم و اصلا مفهوم سهام عدالت را درک نمیکنم چون خیلی از دوستان را میشناسم که استاد دانشگاه پزشک و صاحب املاک زیادی هستند و امنیت کامل مالی دارندبرخوردار هستند و سهام عدالت دارند ولی من و امثال من بازنشستگان مستمری بگیران تامین اجتماعی و ...... از داشتن سهام عدالت جامانده یا بی نسیبیم.
  • فاطمه IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام اگ میشد اختیار سهام هرکس ب دست خودش باشه خیلی بهتر بود چون با فروشش خیلی ضرر میکنیم مخصوصا اونایی ک قشر ضعیفا ودرامدی ندارن مجبورن بفروشن وضرر زیادی میکنن ولی اگ اختیارش ب دست خودمون بود هر لحظه ک میخواستیم میتونستیم از حسابمون پول برداریم
  • پرویز قاسم زاده IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    آقایون مجلسی ها چرا کسی نیست به داد مردم برسد چه کسی این همه پول مردم ریختند یک لیوان آب هم روش آخه نا حسابها سهم ۳نفر از۳۰درصد ۲۸۰۰ می شود هرکس حرف خودشو می زنه ماهمه پولها را پرداخت کردیم چرا دروغ می گویید یک راه که مردم راحت صدایشان را راحت تر به گوش آن مشغول برساند شمارا به حضرت عباس قسم نگذارید این همه پول مردم همینطوری خرده بشه یکی من حق ۳نفر ۲۸۰۰ آن هم در چند نوبت از۷خردادامروز که۳۰ ۲۵مرداداست بانک انصار رئیس بانک با خودش قهریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس