امیر حاتمی نمایه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فردا خط تولید موتور ملی اوج افتتاح خواهد شد؛ همچنین از یک موتور توربوفن سبک و دو محصول موشکی هم رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز صنعت دفاعی و هفته دولت، اظهار داشت: امروز گزارشی از وضعیت دفاعی کشور و صنایع دفاعی در دولت تقدیم و در این گزارش به پیشرفت های صنایع دفاعی در حوزه‌های مختلف اشاره شد.

وی افزود: در برنامه‌ای که فردا در حضور ریاست محترم جمهور انجام خواهد شد، ما سه افتتاح خواهیم داشت و همینطور یک نمایشگاه و یک افتتاح خط تولید. خط تولید موتور اوج برای جنگنده کوثر افتتاح خواهد شد؛ یک موتور توربوفن سبک نسل چهارم هم رونمایی خواهد شد که موتور بسیار ارزشمندی است و برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

امیر حاتمی: برنامه فضایی ایران دائمی است

امیر حاتمی ادامه داد: این موتوری است که امروز روی پهپادهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توان کشور را در این حوزه با افزایش قابل توجهی مواجه کند و نسل موتورهای موجود را یک نسل ارتقاء دهد.

وزیر دفاع گفت: یک نمایشگاه هم پهپادی داریم که نمونه‌های مختلف پهپادی کشور را که امروز تسلیح شده اند و در ماموریت های مختلف نیروهای مسلح ایفای ماموریت می‌کنند به مردم معرفی می‌شوند.

وی در پایان همچنین تصریح کرد: دو محصول موشکی هم رونمایی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وطن پرست DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 2
    خدا خیرتون بده. ایران خودرو سایپا همچنان ماشین های رده چندم بازار رو چنیدین برابر قیمت به ملت تحمیل می کنند. این فرق بین مدیر جهادی با مدیر غربی هست.
    • شرقی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      9 2
      آن دستی که ماهواره را در مدار قرار می دهد خودرو هم می تواند تولید کند.
  • هادی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    موتور اوج توربو جت نسل ۳هست که الان تولیدش توجیه نداره واقعأ..دوره این موتورا تموم شده..نیاز مهم ما موتور توربوفن سنگین با قابلیت تغییر برداررانش وسوپرکروز برای هواپیماهای جنگنده مون هست ..درحوزه نیروی هوایی باید هرچه سریعتر سرمایه گذاری سنگینی صورت بگیره تا عقب موندگی مون جبران بشه
  • کامران IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    ای بابا سال 95 گفتند تا 2 سال دیگه توربوفن و توربوجت سنگین رونمایی و تولید میشه الان بعد اینهمه وقت یه مینی توربوفن که فقط میتونه روی پهپاد نصب بشه رونمایی میکنین تازه تولید انبوه هم نه!!! تازه الان جی 85 یا همون اوج رو تولید انبوهشو شروع کردن!!! ای بابا یا بودجه ندارن یا سرعت رشد فناوری خیلی کمه
    • سعید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      آقا کامران، محدودیت بودجه ای و تحریم های شدید را هم در نظر بگیر، واقعاض در این شرایط، صنعتگران صنعت دفاعی کشور شاهکار عمل کرده اند.
  • علی خدایی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا قوت میگوییم و دستان پر توانمند عزیزانمان در وزارت دفاع و ارتش و سپاه و کل نیرو های مسلح مون را میبوسیم که شبانه و روز برای قدرتمند شدن ایران بزرگ تلاش و زحمت میکشند و با آرزو و امید های خیلی بزرگ برای ایران عزیز ماشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس