کد خبر 1108130
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که با روسیه درباره تحولات اخیر در بلاروس صحبت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که با روسیه درباره اوضاع در بلاروس صحبت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت: «شما باید من را درک کنید، من دوست دارم دموکراسی را ببینم. دموکراسی لغت بسیار مهمی است. به نظر می‌آید که دموکراسی زیادی در بلاروس وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

ناتو: تهدیدی برای بلاروس نیستیم

ترامپ: اوضاع در بلاروس را زیر نظر داریم

وی اضافه کرد: «ما در حال صحبت کردن با مردم زیادی هستیم و در زمان مناسب با روسیه نیز صحبت خواهیم کرد و با دیگر افرادی که دخیل هستند نیز صحبت خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته نیز در سخنانی مدعی شد که اوضاع در بلاروس وحشتناک بوده و آمریکا از نزدیک اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد.

ببینید:

عکس/ گسترش اعتراضات در بلاروس

وی پیش از ترک کاخ سفید و رفتن به شهر مینیاپولیس در جمع خبرنگاران گفت: ‌«اوضاع وحشتناکی در بلاروس وجود دارد. ما به دقت در حال پیگیری اوضاع هستیم.»

طی روزهای گذشته معترضان بسیاری در شهرهای مختلف بلاروس دست به تجمع زده‌اند. این اعتراضات بنا به درخواست «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات اخیر شکل گرفته‌اند.

در جریان این اعتراضات ۶ هزار و ۷۰۰ معترض دستگیر و صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید کرده‌اند. 

کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا از دولت بلاروس درخواست کرده‌اند معترضان دستگیر شده را آزاد و انتخابات را مجدداً برگزار کند. همچنین این کشورها مینسک را به اعمال تحریم تهدید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس