کد خبر 1108091
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
یوسف بن علوی

سلطان عمان با برکناری یوسف بن علوی، به جای وی، بدر بن حمد البوسعیدی را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، هیثم بن طارق سلطان عمان با صدور فرمان ترمیم کابینه دولت این کشور، وزرای خارجه و دارایی را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی از یک توافق با عمان خبر داد

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عمان و رژیم‌صهیونیستی

سلطان عمان، یوسف بن علوی را برکنار کرد و به جای وی بدر بن حمد البوسعیدی را به عنوان وزیر خارجه عمان برگزید.

به این ترتیب یوسف بن علوی پس از ۲۳ برکنار شد. به دنبال تغییر یوسف بن علوی از سمتی که از سال ۱۹۹۷ داشت و انتخاب بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی به جای وی، نام وزارت امور خارجه عمان به وزارت خارجه تغییر پیدا کرد.

بر اساس تغییرات جدید که بزرگترین از زمان روی کار آمدن هیثم بن طارق در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ محسوب می شود، فهد بن محمود آل سعید در سمت معاون نخست وزیر در امور کابینه، شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید در سمت معاون نخست وزیر در امور دفاع باقی ماندند.

همچنین بر اساس این تغییرات؛ ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید به عنوان وزیر فرهنگ، جوانان و ورزش، خالد بن هلال البوسعیدی به وزیران امور دیوان سلطان، سلطان بن محمد النعمانی وزیر امور دفتر سلطانی انتخاب شدند.

بر اساس این تغییرات، حمود بن فیصل بن سعید البوسعیدی وزیر کشور و سلطان بن سالم بن سعید الحبسی به عنوان وزیر دارایی عمان انتخاب شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 0
    گیج شدم چقدر بن فلانی بن بیساری داشت خخ
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 0
    مقدمه عادی سازی روابط با رژیم کودک کش است. عمان تاکنون در مناسبات منطقه ای بی طرف بوده است، الان باید قبل از هرچیز بداند یا با ماست یا علیه ما. عادی سازی روابط با کیان صهیونی دیگر اسمش بی طرفی و اعتدال نیست، بلکه خیانت و خنجر از پشت است.
  • کامران IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    احتمالا جزو اولین دیکته های اسرائیله این غزل و نصب ها! به پادشاه جدید عمان توصیه می کنیم هرچه زودتر مراتب رضایت نتانیاهو کبیر رو فراهم کنه و جشن نوکری یهودیان رو قبل از بقیه گاوهای شیری جنوب خلیج فارس رو برقرار کنه! انگار مسابقه پاچه لیسی براشون تدارک دیده آقای کوشنر! بنظرم بعد سلطان قابوس عمان دیگه سیاست بیطرفی سیاسی و ارتقای اقتصاد رو ب فراموشی است، اما از الان اون روز رو میبینم که دیگه شیر اعراب خشک شده و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و... دارن با گوشت اینها یه کوبیده حسابی به دندون میکشن وجدانا گوشت هیچکی ب مزه وزیر خارجه بحرین نمیشه پرچرب و لذیذه! و ما متاسفیم که کمکی از جانب ما بهتون نمیشه. ب امید دیدار گاوهای هولشتاین!!!!
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    امارات،سودان و عمان و در آینده نزدیک قطر،بحرین و کویت و شاید حتی عربستان و عراق با اسراییل پیمان صلح امضا می کنند این وسط ما می مانیم که کاسه داغ تر از آش دعوای پسرعموهای سامی شدیم
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    من خودم ین سالم بودم اما الان بن مریض هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس