کد خبر 1108038
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
تکاپوی بورس

یک تحلیلگر بازارهای مالی بابیان اینکه سه اتفاق عرضه سلف نفت، شایعات و عرضه عمده سهام عدالت موجب منفی شدن شاخص بورس شد، عنوان کرد: همیشه اخبار و شایعات تأثیر خود را در بازار بورس گذاشته‌اند و این بار هم در کاهش هفته‌های اخیر تأثیرگذار بوده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، یک تحلیلگر بازارهای مالی بابیان اینکه سه اتفاق عرضه سلف نفت، شایعات و عرضه عمده سهام عدالت موجب منفی شدن شاخص بورس شد، عنوان کرد: همیشه اخبار و شایعات تأثیر خود را در بازار بورس گذاشته‌اند و این بار هم در کاهش هفته‌های اخیر تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۲ برابری ارزش بازار سرمایه

سید مهدی تقوی اظهار کرد: منفی شدن جزئی از بازار سرمایه است و نباید از آن بترسیم همان‌گونه که در بازار بورس توقع مثبت شدن داریم باید توقع منفی شدن را نیز داشته باشیم و این مقوله برای یک فرد بورسی عادی است برای مثال وقتی بازار سه روز مثبت و ۲ روز منفی می‌شود برای تحلیل برآیند سود و زیان را حساب می‌کنیم.

وی بابیان اینکه سه اتفاق عرضه سلف نفت، شایعات و عرضه عمده سهام عدالت موجب منفی شدن شاخص بورس شد، تشریح کرد: شایعات اخبار مرتبط با عرضه و عدم عرضه صندوق دارایی دوم موجب شد که مردم احساس ناامنی کنند و اعتماد آنان نسبت به بازار بورس کاهش پیدا کند.

این تحلیلگر بازارهای مالی عنوان کرد: همیشه اخبار و شایعات تأثیر خود را در بازار بورس گذاشته‌اند و این بار هم در کاهش هفته‌های اخیر تأثیرگذار بوده است؛ باید بگویم ریزش بازار فرصتی برای خرید سهام ارزنده و اصلاح سبدهای سرمایه‌گذاری است و اگر در گذشته موفق به خرید سهم‌های خوبی نشدیم این فرصت بهترین زمان برای خرید است.

مثبت شدن شاخص بورس دلیلی برای برگشت بازار نیست

وی تأکید کرد: مثبت شدن شاخص بازار بورس طی ۲ روز گذشته دلیلی برای برگشت بازار نیست، شاخص از حضور شرکت‌های بزرگ تأثیر می‌گیرد و به‌خاطر تصمیمات آنان جابه‌جا می‌شود.

تقوی ضمن پیش‌بینی اصلاح بازار سرمایه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این اصلاح طی چند ماه آینده اتفاق افتد؛ منفی شدن بازار طی ۲ هفته گذشته به‌مانند پس‌لرزه و زلزله کوچکی است که از خرابی زلزله‌ای بزرگ جلوگیری می‌کند.

با کاهش شاخص بورس حباب بازار از بین رفت

وی اضافه کرد: هرچه ریزش زودتر اتفاق بیفتد افت قیمت کمتر خواهد بود و اگر این اتفاق در ۲ هفته اخیر رخ نمی‌داد قطعاً در آینده با ریزش بزرگ‌تری مواجه بودیم؛ در حقیقت بهتر است بگوییم که با کاهش شاخص بورس حباب بازار از بین رفت.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: طی ۲ هفته گذشته شاهد کاهش قیمت در صندوق‌های سهامی بودیم، چون این صندوق‌ها روی سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند و دارایی آن‌ها نیز تحت تأثیر بازار قرار گرفته و خالص ارزش دارایی آن‌ها هم ریزش پیدا کرده که این یک امر منطقی است.

تقوی یادآور شد: صندوق‌ها موظف‌اند ۹۰ درصد دارایی خود را تحت هر شرایطی در بازار نگه دارند و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند بیشتر از ۱۰ درصد دارایی خود را بفروشند برای همین از ریزش بازار تأثیر می‌گیرند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 2
    معاون خصوصی سازی عمدا مدیریت شده با حرفهای نسنجیده اش باعث شد بورس بریزد اونایی که خبر داشتن قبلا فروخته بودن ریزش همیشه دودش به چشم ما سهامداران خرد میرسد اون کدهای که سنگین فروختن ببینید کیا بودن که ما جورشو میکشیم
  • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 11
    هشدار به مسوولان نظام و قابل توجه دلسوزان مملکت عرض می کنم که بی بی سی و دیگر شبکه های خارجی این مدت تشویق به فروش و خروج از بورس کردن. تعدادی از عوامل وابسته با خرید میلیاردها سهام بنیادی با هماهنگی کامل در صفوف فروش خیمه زده و سعی در فروپاشی اقتصاد سرمایه ایران دارند. در این زمینه مجلس و قوه قضاییه باید ورود کنند تا مشخص شود آیا این یک توطئه ی سازمان یافته از سوی عوامل نفوذی است یا دولت هم در این زمینه به آنها چراغ سبز نشان داده و در حال آماده سازی غیر مستقیم مردم برای آشوبهای خیابانی است. به وضوح می بینیم که حتی با وجود خبرهای مثبت باز هم بازار در جهت معکوس حرکت کرده و سرمایه مردم را به باد تمسخر میگیرد. این شیوه از رفتار به هیچ وجه ارتباطی به سهامداران خرده پا ندارد و حتی با حمایت نه چندان خوب حقوقی بازهم صفهای فروش پابرجاس. دولت باید هر چه زودتر حساب خودش را از عوامل سازمان یافته و نفوذی جدا کند و گرنه برای سهامدارانی چون بنده وجود نوعی خیانت بزرگ در دولت نسبت به سرمایه ملت مانند روز روشن است. سربلند باد ایران .
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 5
    به برکت مجلس جهادی
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 1
      قطعا مجلس در چارچوب وظایف خودش داره تلاش خودش رو میکنه و همچنین باید به خاطر داشته باشیم که بازار سرمایه هم بالا داره و هم پایین داره و یک فرد یابد تمام جوانب کار رو مد نظر قرار بده تا دچار اشتباه نشه.
  • TR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 14
    بورس ديگه كارش تمومه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 0
    نظرات مردم رو بزار مشرق جون اینجا بگن بهتره تا بریزن بانک و ..... دوباره اتی بزنن
  • hamid IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 2
    به شما چه ربطی داره در مورد بورس تحلیل میدید مگر کار شما تحلیل بورس اتفاقا هم همه تحلیل هاتون اشتباه است
    • امین US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      حمید خان، با دلیل و به صورت مصداقی بگو کدام تحلیلشون اشتباه بوده، چرا کلی گویی می کنی؟!!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    19 0
    تا وقتی این( بورس کارگزارها،شرکتهای دولتی،خصولتی وخصوصی وواسته،مسئولین،نماینده وخودیهای رانتخواردزد جنایت فساد باندبازی روابط دروغ پارتی بازی ...)نابود ومحو نشود-بورس معنا نداردمبنای بورس فقط صداقت شفافیت وکارآیی هست نه برعکسش
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 1
    امروز هم که عرضه ناجوانمردانه حقوقیها باز بازار رو قرمز کرد
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    11 4
    خداوکیلی کجا زندگی میکنید شما؟؟؟؟بابا دوماه اومدیم بورس بدبخت شدیم تمام سرمایمون رفت
  • h.n IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    10 1
    این کاره دولت به ما که تازه ده روز وارد بورس شدیم خسارت زیادی وارد کرد. همشم تابلو دستوری بود. پولم به انذازه قبل برگرده قید این بازارو می زنم واقعا متاسفم دولت فریبکار بزرگیه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    روحانی می خواهد به مردم ضرر بزند و جیب مردم را خالی کند.حقوقی ها پی پروا داشتند سهام می فروختند. نگذاشتند بازارسرمایه نفس تازه ای بکشد. الان باید دلار خرید حداقل سود خوبی در آینده داره مثل بورس در عرض دو هفته ۳۵ درصد پایین نیامده .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    همه سهام ها که بادکنکی نبودن! بعضیاشون مثل دی، آره!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 4
    ایشاالله نابود بشه بورس که گرانی آورده
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 2
      بورس باعث گرانی شده چند کلاس سواد داری؟
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 1
      راست میگه تو سواد نداری این مثبت شدنا حبابی باعث تورم میشه
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 1
    قطعا حداقل ۱۰۰درصد حباب دارد هنوز چون کاملا تصنعی بودن رشد شاخصها مشخص بود
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    چراملت را دربورس فریب میدهید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    آخه وقتی(شرکتهای دولتی،خصولتی وخودی...)دربورس جز (فساد،پنهانکاری،خرابکاری وهزینه بالا...)هیچگوته کارآیی ندارند،چطور ممکنه سوددهی داشته باشند وازسهامها وپول مردم چپاوول نکنند!؟تا اینکه بعدا دولت بخواهد با بی ارزش کردن پول ملی،دزدیهاشونوجبران خسارت کتد-فقط کافیه بروید درسایت یک شرکت معدنی،صنعتی ویا نفتی-میبینید اصلا آمار دقیقی از(دارائیها،امکانات وارزش تجهیزات..‌.یاامارعضا،حقوق های تجومی وانواع مزایا،امتیازات وتعداد مشاغل هئیت مدیره...)وحود نداردواگر امارتولید یا هزینه،درآمد وتراز بودحه شان وجو دارد،همش صوری وهیچ حاهای تایید وصمانت نمیکنه -درصورتیکه یک شرکت که بیت المال را دراختیارش گذاشتند، بجای دادن(۷۰درصد بهره مالکانه مثل بقبه دنیا)به بیت المال ، ۳۰درصدی که نمایندگان خودیشان مصوب کردند، حساب میکنند وبعداز۱۰سال که پول بی ارزش شد این۳۰درصد را،آنهم قسطی شاید،پرداخت کنند-بابا مملکت غارت شده ومیشود بعد انتظار سهام وسود با ارزش داریم!؟
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    دولت خودش از ترس ترامپ ، روابط امارات با اسراییل ، صحبتهای نا بجا باعث ترس بازار سرمایه شد حتی بز رگترین تحلیل گران تحلیل درستی از منفیهای قانع کننده ندارن مثلا منفی فولاد یا شستا چه تحلیلی منطقی دارد غیر از موارد بالا .
  • شکوری IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 0
    اندکی تفکر! همه اردر های فروش دقیقا در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه همگی همزمان ثبت شدند!! بورس دستوری اصلاح دستوری منفی دستوری چرا دست از سر این بازار بر نمیدارید؟!
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 0
    بورس شیشه ای یعنی با شفافیت معنا پیدا میکند-نه شیشه های مات شده وتعطیل یا ایمترنت قطع شده واطلاعات ناقص وصوری
    • ای IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 0
      باید دو ماهی همه دارائیهای خود را از بورس بیرون بکشند و الا آن سوی واقعه پیداست
  • ناشناس GB ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    سلام به همه اقایان دیگر دنبال بورس نرودیدی بورس خراب شده طلا وبخرید خوب از بورس من خلیی ضرر کردم
  • پارسا IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    صندوق سرمایه‌گذاری از بورس بدتر در عرض 2ماه یک درصد سود به سرمایه گذاران نداده.
  • جلال IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    بورس گرانی نمیاره گرانی و تورم باعث بالا رفتن بورس میشه این مطلب یادتون بشه
  • ملت ایران و کشور نا شناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    تو بورس ملت سرمایه گذاری نکنید قبلا هشدار داده بودم بهتون حالا کلاه رفته سرتون نوش جونتون
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 0
    بورس کاملا دستکاری میشه و دستوری و با سیاست مدیریت میشه و نشون دادن که هدر رفت سرمایه مردم بدبخت که به حرف رییس جمهور یه مملکت 8۵ میلیونی که لقب اسلامی رو با خودش یدک میکشه،اعتماد کردن و خواستند حامی دولت باشن و هم دست دلالان رو از بازار کوتاه کنن،براشون اصلا مهم نیس و فقط به فکر منافع خودشونن و نه حتی منافع ملی قعطا اینطور اتفاقات تبعات سیاسی و امنیتی در پی خواهد داشت و بی شک ۵۰ میلیون نفر که صاحب سهام در بورس هستند قید پول و سرمایشون رو نخواهند زد قوه قضایه،دادستانی و وزارت اطلاعات میبایست ورود کند و تعمدی بودن اتفاقات اخر موشکافی شود
  • سبحان IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام من پیشنهاد می کنم مسئولین بورس ببینندکه چه تصمیمات نابخردانه ای گرفتندکه پدر بورس رادر آوردندمثل عدم نظارت برعرضه های بیش از توان بازاربه اسم عمق بخش به بازارسرمایه یا افزایش سرمایه بعنوان مثال شرکت کماسه با شناور100درصد بیشترین افت قیمت یعنی 100درصدراداشته حتی یک ناشی هم این کار رانمی کندماضررکردیم ولی خودشون چند برابرما ضررمیکنند
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    سلام دوستان تحلیل تکنیکال خوب باد بگیرین انشاالله اگر دولت حمایت کند بورس بهترین جا برای داد و ستد است و جلوی این همه دلال بازی و رانت خواری گرفته میشه بهتر است دولت شبانه روز بورس فعال کند تا از جهان سومی رد بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس