کد خبر 1108062
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
دارابی

دارابی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نوسان‌های بازار بورس در هفته جاری، اظهار داشت: آزاد شدن راند دوم سهام عدالت باعث شد تا عرضه در نمادهای بزرگ بیشتر شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی گفت: بازار سرمایه، بازاری پر از فراز و فرود است.

وی افزود: سهام‌داران بازار سرمایه باید خطر حضور در این بازار را بپذیرند و بدانند که این بازار همیشه نمی‌تواند روند صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بازار تا عرضه کامل دارا دوم مثبت خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر نمادهای مختلف همیشه در فرآیند صعود قرار بگیرند، بعد از چند سال نرخ‌های بازار سرمایه به بی‌نهایت می‌رسد.

وی اضافه کرد: کسانی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند باید میانگین بازدهی یک ساله یا چند ساله خودشان را مبنای کار قرار دهند.

همایون دارابی با اشاره به این که بازار بورس ایران در چند ماه اخیر کارنامه بسیار خوبی را ثبت کرده است، توضیح داد: بازار سرمایه از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز بازدهی بیش از ۲۸۰ درصد را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی در دوره‌های اصلاح و استراحت و زمانی که شاخص به عددهای رندی مانند ۲ میلیون واحد می‌رسد، عرضه‌ها افزایش می‌یابند.

این کارشناس بازار بورس تاکید داشت: در حال حاضر اکثر عرضه‌ها با میزان تقاضاها برابری دارند.

وی با اشاره به آزاد شدن ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در بازار بورس، توضیح داد:‌ آزاد شدن راند دوم سهام عدالت باعث شد تا عرضه در نمادهای بزرگ بیشتر شود.

دارابی با بیان این که سهام عدالت سهام با ارزشی است، اظهار داشت: شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت شرکت‌های شاخص‌ساز هستند.

وی افزود: زمانی که مازاد عرضه در نمادهای شاخص‌ساز رخ داد و فشار عرضه ایجاد شد، میزان شاخص عقب‌نشینی می‌کند.

این کارشناس بازار بورس با تاکید بر این که بازار سرمایه خطرپذیر است، اظهار داشت: سهام‌داران باید با چشم‌های باز در بازار سرمایه فعالیت کنند.

وی افزود: اگر کسی با صبوری و دید بلند مدت در بازار بورس فعالیت کند، با مشکل ویژه‌ای مواجه نمی‌شود.

همایون دارابی با اشاره به سهام‌داران باید از تصمیمات هیجانی در بازار بورس پرهیز کنند، تصریح کرد: کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید برای هر دو دوره‌ی رشد و رکود برنامه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    داداش بازدهی ماشین های چینی و مسکن و اجاره خونه و مرغ تا جون ادمی زاد رو هم بگو یهو مسولین ترک نخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس