کد خبر 1107919
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
میشل اوباما در کنوانسیون دموکرات‌ها: ترامپ یک رئیس‌جمهور اشتباهی است

میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اولین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات ضمن حمایت از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به شخصیت و عملکرد دونالد ترامپ در مقام رئیس‌جمهور این کشور تاخت.

به گزارش مشرق، همسر باراک اوباما در آغاز کنوانسیون ملی حزب دموکرات که قرار است طی آن رسما «جو بایدن» و «کامالا هریس» به عنوان نامزدهای این حزب برای منصب ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) اعلام شوند، به صورت ویدئو کنفرانسی سخنرانی کرد و در این سخنرانی مواضع و عملکرد دونالد ترامپ را محکوم کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، بانوی اول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ آمریکا در یک سخنرانی از پیش ضبط شده برای نشست کنوانسیون ملی حزب دموکرات گفت: «بگذارید تا آنجایی که امکان دارد صادق و شفاف باشم. دونالد ترامپ برای کشورمان یک رئیس جمهور اشتباهی است. او زمان زیادی برای ثابت کردن این موضوع که می‌تواند این شغل (ریاست جمهوری) را انجام دهد در اختیار داشت اما مشخص است که این خارج از توان اوست و او نمی تواند از پس مقتضیات زمان حال بر بیاید و اوضاع همینی است که دارید می‌بینید».

بیشتر بخوانید:

میشل اوباما ادامه داد: «طی چهار سال اخیر افراد زیادی از من سوال کرده‌اند، وقتی دیگران اقدامات نازل و پست انجام می‌دهند، آیا هنوز هم انجام کارهای بلند مرتبه جواب خواهد داد؟  جواب من است که انجام اقدامات رفیع تنها کاری است که است که موثر است چرا که اگر ما هم اقدامات نازل انجام بدهیم و از همان تاکتیکهای بی ارزش کردن و اهریمن سازی دیگران استفاده کنیم در آن صورت ما هم بخشی از این صدای زشت خواهیم شد و شان خودمان را پایین می آوریم و ارزش آرمان‌هایی که برایشان می جنگیم را پایین می آوریم».

همسر اوباما ضمن اذعان به وجود تبعیض های نژادپرستی نهادینه در آمریکا به اعتراضات علیه قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» و دیگر سیاه پوستان در این کشور اشاره کرد.

او تصریح کرد: «با این واقعیت شروع می‌کنم که (جنبش) زندگی سیاهان اهمیت دارد هنوز هم با تمسخر بالاترین منصب موجود در کشور مواجه می‌شود».

اوباما افزود: «من این را متوجه هستم که برخی از افراد پیغام من را نخواهند شنید ما در یک کشوری زندگی می کنیم که شدیدا دچار تفرقه است و من یک زن سیاه پوست هستم که دارد در کنوانسیون حزب دموکرات سخنرانی می‌کند اما تعداد کافی از شماها تا به حال مرا شناخته‌اید و می‌دانید که من دقیقا هر آنچه که حسم است برای شما حرف می‌زنم. شما می‌دانید که من از سیاست متنفر هستم اما این را هم می‌دانید که که این کشور برای من اهمیت دارد و می‌دانید که من چقدر به همه بچه هایمان اهمیت می‌دهم».

همسر رئیس جمهور سابق آمریکا سپس به تعریف و تمجید از جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و از مردم این کشور خواست به او در انتخابات ریاست جمهوری رای بدهند.

او در تعریف از بایدن به سابقه هشت ساله او در معاونت ریاست جمهوری آمریکا در دولت باراک اوباما اشاره کرد و با کنایه به ترامپ گفت، «من جو را می شناسم ...او از شرافت و خضوع بالایی برخوردار است و توان گوش دادن به دیگران را دارد او به حرف های متخصصان و دانشمندان گوش می دهد».

جو بایدن، با حمایت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده و بسیاری بر این باورند که اگر حمایت اوباما از او نبود، احتمال داشت در این رقابت‌ها از «برنی سندرز»، سناتور ایالت «ورمونت» شکست بخورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس