عکس/ دسته عزاداری امام صادق(ع) در محله صادقیه تهران

هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری ( از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

به گزارش مشرق، ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن گرامیداشت عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در ماه محرم و صفر و با عنایت به شیوع گسترده کرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه جانبه برای مقابله با این ویروس شوم  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا  نکات ذیل به اطلاع عموم می رسد:

۱- براساس آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا است. 

۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری(از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

۳- هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، ممنوع است.

۴- برپایی هر نوع ایستگاه های صلواتی، توزیع نذورات و چای(موکب ها،خیمه ها،چادر و...) در تمامی استان ها و شهرستان ها ممنوع است.

۵-    هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری  ممنوع است. 

۶-     همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع شود.

۷-     نذورات خاصی که امکان تغییر به دلیل مسائل شرعی را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می گیرد.

۸- ضمن تاکید مجدد بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر، درخواست می شود، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای از حضور در مراسمات خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اعظم جبراییلی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 6
    فقط من موندم وزارت بهداشت هیچ پروتکلی برای مسافرت مردم یا پارکها نداره و چه دلسوز میشه برای عزا دارها خدایا‌ تو آگاهی به مکر همکارها و مکر کننده به مکاران و تو را قسم میدهم به آبروی خوبان درگاهت اینها رارسوای دو عالم گردانیده کمکشان به خودشان و متحدانشان برگردان
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 4
      عزیز، وزارت بهداشت که در مورد سفرها کلاً اعلام ممنوعیت کرده ولی متاسفانه کمتر به این توصیه ها گوش میدن در خصوص ماه محرم هم این موارد توصیه است ولی خوب از اونجاییکه مخاطب اون قشر مذهبی هستند حتماً موثر خواهد بود
  • آمان آمان IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 14
    دسته روی ڪه بخودیه خود فاصله اجتماعی داره! شده تنهایی دسته روی ڪنم اینڪارو میڪنم. همین ڪه هست ، من هرچی ݣه شما بگید ، اما میڪنم . بیچاره های .. جشن حافظ ڪرونا نیست ، عزاداری امام حسین ڪرونا هست؟!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 7
    خدا لعنتشون کنه فقط عزاداری اینهمه پروتکل می خاد ما شهرمون سفید بود انقدر مسافر اومد شهر قرمز شد چرا کسی جلوی این مسافر را نمی گیره اگه وزرات یهودی بهداشت دستورالعملی داشت باید جلوی مسافرت از شهری به شهر دیگه ای رو می گرفت نه دسته روی که مردم همون شهر با فاصله حرکت می کننمتاسفم برای کسانی که جرات کردن برای دستگاه امام حسین ع نظر بدن آقای بهجت با اون عظمت در مورد دستگاه امام حسین ع نظری نمی داد حالا اینها می خوان نظر بدن
  • خان داداش IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 4
    فقط یک جمله میگم : با آل علی هر که در افتاد ور افتاد
  • ابن الرضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    دولت برنامه ای برای راهنمائی مردم درامور کرونا ندارد خوب است که با هماهنگی نیروی انتظامی وارتش درسرچهاراه ها مامورگذاشته شود وتاکسی های خطی وماشین های سواری فقط دونفر عقب سوار کنند ومردم نیز سفارش شوند که سوارنشوند سه نفرعقب ماشین وبدون ماسک نیز سوارنکنند وسوارنشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس