بررسی عملکرد لژیونرها| آزمون فاتح 3 گانه در فصل طلایی/ماشین گلزنی به نام «سردار» در سرزمین تزارها

در این گزارش به عملکرد مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه زنیت در لیگ روسیه پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، سردار آزمون، مهاجم زنیت سن پترزبورگ یکی از لژیرنوهای ایران در 7 سال گذشته بوده که در لیگ برتر روسیه پیشرفت خود را آغاز کرد و در نهایت در فصل 2019-2020 به اوج شکوفایی رسید.

* آزمون جویای نام در سپاهان

مهاجم گنبدی در سال 2011 به عضویت باشگاه سپاهان درآمد ولی حضور ستاره های بزرگ و تاثیرگذار در خط حمله زردهای اصفهان مانع از حضور این پدیده فوتبال ایران در ترکیب اصلی شد. آزمون 2 سال منتظر شد تا فرصتی برای عرض اندام داشته باشد ولی حتی یک دقیقه هم فرصت حضور در ترکیب سپاهان نداشت.

*استارت پدیده ایرانی با بردیف در لیگ روسیه

ماجراجویی سردار با تلاش های خلیل آزمون، پدر این پدیده آغاز شد. مهاجم 18 ساله بعد از سپاهان راهی لیگ برتر روسیه و عضو باشگاه روبین کازان شد. قربان بردیف، سرمربی ترکمن روبین کازان را می توان به ادعای خود آزمون «پدر معنوی اش» نامید. نقش این مربی ترکمنستانی در رشد و پیشرفت پدیده فوتبال ایران انکار ناپذیر است.

آزمون در اولین فصل حضورش در روبین کازان غالبا به عنوان یار ذخیره به میدان می رفت یا در ترکیب اصلی حضور داشت و در نیمه دوم تعویض می شد. پیشرفت پله به پله مهاجم گنبدی زیرنظر سرمربی کاربلد و باتجربه ترکمستانی مشهود  بود. آزمون در 2 فصل (2013-2014 / 2014-2015) برای روبین کازان 27 بازی انجام داد و 5 گل به ثمر رساند. این آمار برای مهاجمی 18 ساله آماری خوبی بود.

*عرض اندام مقابل غول های اروپا بعد از درخشش در لیگ روسیه

بردیف در فصل 2015-2016 راهی روستوف شد و آزمون را هم به همراه خود به این تیم برد. شکوفایی پدیده فوتبال ایران از روستوف کلید خورد. آزمون دیگر به مهره کلیدی بردیف در ترکیب روستوف تبدیل شده بود و گل های متوالی این بازیکن ایرانی باعث شد تا این تیم ناشناخته موفق شد تا یک قدمی قهرمانی لیگ روسیه برسد ولی در نهایت در فصل 2016 نایب قهرمان روسیه شد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را گرفت.

ماجراجویی آزمون از لیگ روسیه فراتر رفت و اکنون با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ستاره ایرانی آماده شد تا توانایی هایش را در بالاترین تورنمنت باشگاهی دنیا(لیگ قهرمانان اروپا) نشان دهد. آزمون از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کرد. سردار به همراه روستوف در مرحله گروهی با تیم های قدرتمند اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ و آیندهوون هلند رقیب شد.

با وجود اینکه روستوف در گروه مرگ افتاده بود و شانسی برای صعود نداشت ولی آزمون از این فرصت نهایت استفاده را کرد و مقابل بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کرد تا نامش را در میان ستاره های کنونی لیگ قهرمانان اروپا بیندازد.

*بازگشت کوتاه به روبین کازان با وجود درخشش  در اروپا

بعد از درخشش به همراه روستوف همه منتظر بودند تا پدیده ایرانی راهی یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی شود ولی او تصمیم گرفت تا دوباره به همراه بردیف به روبین کازان برگردد. او یک فصل و نیم برای روبین کازان بازی کرد و 40 بار برای تیمش به میدان رفت و 9 گل به ثمر رساند.

* رفتن به زنیت و اوج درخشش و قهرمانی در روسیه

در نهایت آزمون تصمیم گرفت تا به تیم اول و متمول زنیت برود. سردار در زمستان سال 2019 راهی زنیت شد. او در نیم فصل دوم شگفتی ساز شد و موفق شد 13 گل در مدت کوتاه برای زنیت به ثمر برساند و در یک قدمی عنوان آقای گلی پیش رفت و در نهایت دوم شد. اما مهمترین امر قهرمانی زنیت در لیگ روسیه بود که مدیون گل های مهاجم تازه واردش یعنی آزمون بود.

* اوج پختگی و فتح 3 گانه و عنوان آقای گلی روسیه

فصل 2019-2020 را می توان فصل پختگی و طلایی آزمون نامید. مهاجم ملی پوش ایرانی دیگر به یک ماشین گلزنی تمام عیار تبدیل شده بود که برایش فرقی ندارد چه تیمی مقابلش است. او تنها به فکر پیشرفت و موفقیت تیمش بود. آزمون در فصل گذشته با زدن 17 گل برای زنیت عنوان آقای گلی لیگ را به همراه دزیوبا هم تیمی اش کسب کرد.

*آمار آزمون در فصل 2019-2020 به شرح زیر است:

تعداد گل: 17

تعداد بازی: 28

دقایق بازی: 2087 دقیقه

پاس گل: 7

این پایان قدرت نمایی ستاره ایرانی در روسیه نبود چون به همراه زنیت موفق شد جام حذفی و سوپر کاپ را فتح کند. آزمون در این فصل 3 گانه را فتح کرد تا نشان دهد از حضور 7 ساله اش در لیگ روسیه نهایت استفاده را کرده و اکنون آماده بازی در سطح اول فوتبال اروپا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 2
    انشالله موفق باشه این بازیکن ایرانی گنبدکاووس
  • .ـ. IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 2
    من به فدات عشقم داداشم زندگیم نفسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس