کد خبر 1107206
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه درباره استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه با بیان اینکه خیال نکنید اگر حرفی را بلند زدند و تکرار کردند، حق دارند، گفت: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه درباره استفاده آمریکا از  اسنپ بک (مکانیسم ماشه) عنوان کرد: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکایی‌ها این را می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: خیال نکنید اگر حرفی را بلند زدند و تکرار کردند حق دارند. آمریکا می‌داند نمی تواند اسنپ بک کند. هشتم می ۲۰۱۸ آقای بولتون در اوج سرخوشی از اینکه برجام را نابود کرد و ظرف سه ماه ایران را هم نابود می‌کند در مصاحبه مطبوعاتی‌اش در کاخ سفید اعلام کرد که ما دیگر عضو برجام نیستیم که از اسنپ بک استفاده کنیم. هنوز صورت جلسه این روی سایت کاخ سفید است مگر اینکه من بگویم بروند آن جمله را بردارند.

بعد از شکست و ناکامی اخیر آمریکا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرد که دولت این کشور در روزهای آینده تلاش خواهد کرد با استفاده از مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند.

پیش از این نیز، قانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده بودند تا از تلاش‌های خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران دست کشیده و به جای آن روی بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل متمرکز شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد (امروز) یکشنبه ۲۶ مرداد ماه در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» اعلام کرد که این کشور هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کند.

ترامپ گفت: «ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • 1 IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 1
    نقت کشتی هاتون رو سرقت کردن و تکذیب کردین...خواستن توانستن است.
  • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 1
    اروپا 5 ماه پیش مکانیزم ماشه را فعال کرده است و تمام تحریمهای سازمان ملل هم اکنون هم برقرار است ولی چون تحریم های سازمان ملل در مقابل خود تحریمی ها و سوء مدیریت های اصلاح طلبان نمی تواند خودی نشان دهد به چشم نمی آید
  • رضا IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    ظريف جون ! غضنفرهاى داخلى رو بچسب چكار دارى با ترامپ يا بولتون ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس