کد خبر 1106853
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
ترابی، علیپور، شجاع و بشار «باید» حفظ شوند

گل‌محمدی به‌دنبال جذب ستاره‌های سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتور / تناقض درباره زمان تسویه با کروات‌ها؛ این هفته یا ۱۶ شهریور؟

به گزارش مشرق، سعی کردیم نگاهی به آخرین وضعیت و اتفاقات رخ‌داده در این باشگاه پرطرفدار بیندازیم و ببینیم آخرین تحولات در پرسپولیس چگونه خواهد بود. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید آخرین گزارش از اتفاقات ریزودرشت باشگاه پرسپولیس در دو بخش است.

باشگاه پرسپولیس روزهای عجیبی را سپری می‌کند. از یک‌طرف عنوان قهرمانی لیگ برتر را زودتر از زمان پایان مسابقات به‌دست آورده و قاعدتا هوادارانش باید بابت این اتفاق خوشحال باشند اما پرونده طلب برانکو و دستیارانش از این باشگاه به جاهای باریک کشیده و هواداران این باشگاه را سخت نگران کرده و می‌ترسند این شکایت منجر به جرایم سنگین باشگاه محبوب‌شان شود. سعی کردیم نگاهی به آخرین وضعیت و اتفاقات رخ‌داده در این باشگاه پرطرفدار بیندازیم و ببینیم آخرین تحولات در پرسپولیس چگونه خواهد بود. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید آخرین گزارش از اتفاقات ریزودرشت باشگاه پرسپولیس در دو بخش است.

بخش اول : پرونده‌های حقوقی ادعای دوباره رسول‌پناه

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق این باشگاه و دستیارانش در آستانه بسته‌شدن است. طبق گزارش واصله از این باشگاه فیفا طی 2 نامه رسید پرداختی‌های اخیر پرسپولیس را مورد تایید قرار داد و موافقت خود را با پرداخت طلب 2 مربی این تیم یعنی ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ را از محل درآمدهای این باشگاه اعلام کرده است. پیش از این طلب مارکو نیز کامل پرداخت شده اما هنوز تسویه‌حساب با خود برانکو صورت نگرفته و این مربی فقط 30 درصد طلبش را دریافت کرده و وکیل این مربی فشار زیادی می‌آورد تا مابقی این طلب نیز پرداخت شود. حال خبر می‌رسد بعد از پرداخت 840 هزار یورو که تا امروز به برانکو و دستیارانش که از طرق مختلف پرداخت‌شده، تا چند روز دیگر مابقی مبلغ یعنی حدود 750 هزار یوروی دیگر به برانکو پرداخت می‌شود تا این پرونده برای همیشه بسته شود. مدیران پرسپولیس می‌گویند اگر مشکل خاصی پیش نیاید این پول اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد تا خیال هواداران پرسپولیس برای همیشه از شر این پرونده سنگین خلاص شود. رسول‌پناه هم مدعی شده هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و همه اخبار مربوط به جریمه‌های در انتظار پرسپولیس زاییده ذهن رسانه‌های معاند است و البته تا ۱۶ شهریور فرصت دارند این پول را پرداخت کنند. معلوم نیست بالاخره این هفته پرداخت می‌کنند یا تا ۱۶ شهریور! پرداختی که خودشان می‌گویند زمانبر است و فیفا هم در جریانش است.

پرسپولیس «فوقش» جریمه شد!

همه با قاطعیت گفته‌اند پرسپولیس جریمه می‌شود. حتی وکیل برانکو خشم خود را از عملکرد ضعیف باشگاه در پرداخت طلب برانکو پنهان نمی‌کند اما خود اعضای باشگاه حرف جالب دیگری می‌زنند. آنها می‌گویند اگر تا قبل از پرداخت طلب برانکو در روزهای ابتدایی هفته آینده حکم بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه صادر شود پرسپولیس هروقت پول را بپردازد جریمه برداشته می‌شود و پنجره نقل‌وانتقالاتی مجددا بازخواهد شد اما نزدیکان باشگاه تاکید دارند اوایل هفته آینده مابقی طلب برانکو پرداخت می‌شود و منابع مالی لازم برای این کار تهیه شده است.

همه این حرف‌ها درحالی مطرح شده که خبر می‌رسد پرسپولیس ۱۲۷ هزار دلار دیگر یعنی چیزی حدود 5.2 میلیارد تومان دیگر بابت دیرکرد پرداخت جریمه شده است. رسول‌پناه البته دیروز این رقم را تایید نکرد و مدعی شد جریمه باشگاه 60 هزار دلار بوده که درصورت صحت بازهم باشگاه رقم قابل‌توجهی زیان‌دیده و حالا جمله «فوقش جریمه می‌شویم» رسول‌پناه بیشتر از هر زمان دیگر به چشم هواداران این تیم آمده است!

پرسپولیس منتظر زمان دادگاه بودیمیر

ماریو بودیمیر یکی دیگر از شاکیان پرسپولیس است که هنوز نتوانسته طلب خود را از این باشگاه دریافت کند. او از پرسپولیس شکایت کرد و حکم اولیه پرونده او فروردین‌ماه به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد. باشگاه هم برای اینکه زمان بخرد خواستار دریافت مشروح حکم شد و حالا هم هزینه‌های لازم را پرداخت کرده تا دادگاه عالی ورزش زمان بعدی دادگاه را تعیین کرده و قاضی رسیدگی به پرونده را معرفی کند. برای همین ظاهرا خیال مسئولان باشگاه پرسپولیس از بابت این پرونده راحت است.

مذاکره با کالدرون هنوز نتیجه نداده

خود مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌گویند تا الان مذاکرات‌شان با گابریل کالدرون، سرمربی سابق این باشگاه نتیجه نداده و به‌زودی پرونده شکایت این مربی به CAS ارجاع می‌شود. البته کالدرون برای مذاکره چراغ‌سبز نشان داده و این مذاکرات درحال انجام شدن است. پرسپولیسی‌ها امیدوارند بر سر رقم و نحوه پرداخت با کالدرون توافق کنند تا پرونده به CAS نرود. البته زمان‌خریدن هم در دستورکار باشگاه قرار دارد که احتمالا مانند قصه برانکو باشگاه بابت این زمان‌خریدن هزینه گزافی خواهد داد.

در آستانه شیرین‌شدن به‌خاطر برانکو

قرارداد باشگاه پرسپولیس با شرکت مینو در آستانه امضای طرفین قرار دارد. از باشگاه سرخ پایتخت خبر می‌رسد مذاکرات با این شرکت به نتیجه قطعی نزدیک شده و به‌زودی به شکل رسمی این قرارداد به امضا خواهد رسید. هیچ جزئیاتی از نوع همکاری طرفین ارائه نشده اما می‌گویند یکی از منابع مالی برای پرداخت طلب برانکو همین قرارداد خواهد بود. البته قرار است پول جذب بازیکن را هم بدهند. برخی می‌گویند این همکاری به تولید پفک و چیپس ختم می‌شود و البته رسول‌پناه با خنده آن را رد می‌کند! اسپانسری که قرار است هم به پرسپولیس کمک کند و هم به استقلال. کاری که قبلا نتیجه جالبی دربر نداشته است.

پرسپولیس بدون معاون حقوقی!

مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس که سال‌ها قبل عضویت هیات‌مدیره این باشگاه را در کارنامه‌اش داشته رسما از باشگاه سرخ پایتخت جدا شده است. دستگیری او که در روزهای اخیر رخ داد رسما به جدایی این مقام مسئول از پرسپولیس ختم شد. باشگاه پرسپولیس هم‌اکنون بدون داشتن معاون حقوقی کارهای مربوط به پرونده‌های حقوقی خود را دنبال می‌کند و البته مشخص نیست وقتی باشگاه با حضور معاون حقوقی قادر به حل مشکلاتش در پرونده‌های شکایات نیست اکنون چطور بدون معاون حقوقی مشکلاتش را برطرف می‌کند. باید دید سرپرست باشگاه کسی را جایگزین خواجه‌وند خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین سکانسِ قهرمانِ بیرون از خانه

بخش دوم : نقل‌وانتقالات لک به‌جای مظاهری و نیازمند

بد نیست نگاهی به تلاش پرسپولیسی‌ها برای یارگیری بیندازیم؛ تلاشی که تا الان نتایجی داشته اما مشکلات مالی پرسپولیس می‌تواند همه‌چیز را برهم بزند. درحالی که باشگاه پرسپولیس می‌گوید مذاکرات با نفرات موردنظر را بعد از پایان بازی‎‌های لیگ آغاز می‌کند اما نگاهی انداختیم به لیست خرید سرخپوشان که مدت‌هاست با آنها مذاکرات را آغاز کرده‌اند. البته رسول‌پناه هم اعلام کرده نام ۷ بازیکن به او ارائه شده تا شرایط جذب‌شان را فراهم کند. باید دید او چقدر از عهده این کار برمی‌آید.

با جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس حالا این تیم به یک دروازه‌بان شش‌‎دانگ نیاز دارد. هرچند عملکرد رادو در این تیم خوب بوده اما یحیی گل‌محمدی نمی‌خواهد ریسک کند. او نام رشید مظاهری سنگربان تراکتور و پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان را در لیست خریدش قرار داد اما هر دو بازیکن با تیم‌هایشان قرارداد دارند. برای همین پرسپولیسی‌ها مذاکراتی را با حامد لک دروازه‌بان ماشین‌سازی داشته‌اند و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.

مغانلو پرسپولیس را ناامید کرد

جدایی احتمالی علی علیپور و عملکرد ضعیف اوساگونا و البته رفتار غیرحرفه‌ای استوکس سرخ‌ها را حسابی نگران خط‌حمله کرده است. برای همین آنها زودتر از موعد علاقه خود را به جذب شهریار مغانلو، مهاجم گلزن پیکان نشان دادند. دست برقضا مغانلو با پرداخت پول و استفاده از بند قراردادش توانسته خود را آزاد کند اما به‌دنبال حضور در لیگ پرتغال است. همین موضوع کار سرخ‌ها را سخت کرده است. خبر رسیده که مدیران باشگاه سانتاکلارا با این مهاجم جوان ایرانی به توافق رسیده‌اند.

چپ و راست اصفهانی‌ها در تیررس پرسپولیس

نام دانیال اسماعیلی‌فر دفاع و هافبک راست ذوب‌آهن و سعید آقایی مدافع چپ سپاهان در لیست خرید پرسپولیس قرار دارد. اسماعیلی‌فر برای جدایی مشکل دارد چون هنوز نیم‌فصل دیگر با ذوبی‌ها قرارداد دارد و سر این موضوع با مسئولان ذوب‌آهن دچار مشکل شده‌اند. آقایی هم پیشنهاد خارجی و داخلی دیگری دارد و برای همین هیچ تصمیمی نگرفته و پرسپولیسی‌ها هنوز نظر او را به پیشنهاد خود جلب نکرده‌اند.

قرمزها به‌دنبال گزینه سابق استقلال

دیگر بازیکن مدنظر پرسپولیسی‌ها رضا اسدی است، بازیکنی که در پست هافبک دفاعی سرخ‌های تراکتور انجام وظیفه می‌کند. می‌گویند پیشنهاد خارجی دارد و البته تراکتوری‌ها برای حفظش حاضرند پول خوبی بدهند. همین مساله باعث‌شده کار پرسپولیسی‌‎ها برای جذب او سخت شود. جالب اینکه فصل گذشته اسدی گزینه حضور در استقلال بود و گفته شد حضورش در این تیم قطعی است اما درنهایت سر از تبریز درآورد.

همه پول پیش می‌خواهند بشار تسویه

دردسر پرسپولیسی‌ها از اینجا شروع شده که حساب آنها خالی است و برای یارگیری دچار مشکل زیادی شده‌اند. اکثر نفرات موردنظر سرخ‌های تهرانی پول پیش‌قرارداد می‌خواهند و همین موضوع کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت کرده است. نفرات حاضر در لیست دوم خرید پرسپولیسی‌ها نیز همین پول را می‌خواهند و این یعنی دردسر برای مدیران باشگاه. اوضاع برای ستاره عراقی تیم اما فرق دارد. به گفته برخی از نزدیکان باشگاه، ظاهرا بشار بابت این فصل مثل بقیه نفرات تیم 80 درصد دریافتی داشته که البته رسول‌پناه می‌گوید رسن 90 درصد طلبش را گرفته اما برخلاف اخبار ظاهرا این بازیکن هنوز طلبش را از بابت فصل قبل دریافت نکرده است. حال خبر می‌رسد مسئولان باشگاه از این بازیکن خواسته‌اند بعد از دریافت کامل طلبش برای مذاکره و تمدید قرارداد آماده شود. آنها قول داده‌اند که اول طلبش را می‌دهند بعد با او مذاکره می‌کنند. می‌گویند بشار هم پذیرفته است.

پرسپولیس امیدوار به حفظ علیپور

جدایی علی علیپور از پرسپولیس تقریبا قطعی‌شده و این بازیکن به احتمال بسیار زیاد فصل بعد را در یک تیم خارجی حضور پیدا خواهد کرد. اما باشگاه پرسپولیس هنوز به‌طور کامل از این بازیکن قطع امید نکرده و به او پیشنهاد تمدید قرارداد داده‌اند. علیپور از ابتدای این فصل به هیچ‌کدام از درخواست‌های باشگاه اعتنا نکرده و عزمش را برای جدایی جزم کرده است. هرچند بعید به‌نظر می‌رسد که فصل بعد در پرسپولیس بماند اما باید دید مسئولان این باشگاه توان حفظ این بازیکن گلزن را دارند یا نه.

ترابی پیشنهاد رسمی ندارد

مهدی ترابی هرچند هنوز با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد اما بندی در قراردادش وجود دارد که همین موضوع باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است. این بازیکن اگر پیشنهاد خوبی از تیم‌های خارجی داشته باشد می‌تواند به همکاری‌اش با باشگاه پرسپولیس خاتمه دهد. می‌گویند این بازیکن پیشنهاد میلیون‌دلاری از تیم‌های عربی و البته قطری دارد. اما باشگاه پرسپولیس تاکید دارد چون این بازیکن تحت قرارداد است هر پیشنهادی باید اول به باشگاه ارائه شود و تا امروز هیچ پیشنهادی به باشگاه نرسیده است.

مذاکرات علنی می‌شود

باشگاه پرسپولیس می‌گوید هیچ مذاکره‌ای با بازیکنان جدید برای فصل بعد نکرده و قرار است بعد از آخرین بازی تیم در لیگ برتر مقابل سایپا مذاکراتش را آغاز کند. اما خبر می‌رسد مذاکرات باشگاه با نفرات جدید آغاز شده و باشگاه در تلاش است تا هرچه سریع‌تر نفرات جدید فصل آینده‌اش را مشخص کند. به‌نظر می‌رسد بعد از آخرین بازی مذاکرات علنی خواهد شد.

فدراسیون برای باقری درخواست رسمی نداده

فدراسیون فوتبال از کریم باقری به‌عنوان دستیار سرمربی تیم‌ملی نام می‌برد اما از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد فدراسیون هیچ درخواست رسمی برای به‌کارگیری این مربی صاحب‌نام به آنها ارائه نکرده است! باقری یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و خودش اعلام کرده برای حضور در تیم‌ملی تابع تصمیم‌گیری باشگاه است. اما باشگاه می‌گوید پیشنهاد رسمی برای این انتقال ندارد و کریم باقری فصل بعد هم در کادرفنی پرسپولیس خواهد بود. با عقب‌افتادن یک‌ساله مسابقات مقدماتی جام‌جهانی هم احتمالا نیازی به حضور باقری در تیم‌ملی نیست.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 2
    پیروزی عمدا به گل گهر سیرجان میبازه به امید خدا دهانشو اعراب سرویس میکنه تو ایران که هر کاری میکنه بابا مسعود پشتشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس