کد خبر 1106850
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
قیمت تخم مرغ تعدیل شد

قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی که تا ۳۴ هزار تومان بالا رفته بود کاهش یافته و به ۲۱ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است اما هنوز بالاتر از نرخ مصوب ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی این محصول است.

به گزارش مشرق، در حالی که قیمت مصوب هر شانه 30 عددی تخم مرغ کمتر از 20 هزار تومان تعیین شده است اما نه تنها این قیمت رعایت نشد بلکه تا 34 هزار تومان نیز افزایش یافت.

با توجه به تعییرات نرخ ارز و کاهش واردات نهاده های دام و طیور در سال جاری صنعت طیور کشور با مشکلات و نوسانات زیادی مواجه بود و دلیل بخش زیادی از این افزایش قیمت، همین موضوع مطرح شد؛ از طرفی صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه نیز در بازار داخلی تاثیر گذار است که برای کاهش آن تعرفه‌های صادرات بالا رفت.

بیشتر بخوانید

نرخ مصوب تخم مرغ پوسته قهوه ای در میادین میوه و تره بار

بنابراین گزارش درحال حاضر اما قیمت تخم مرغ در بازار در مقایسه با یک ماه گذشته کاهش یافته  و هر شانه تخم مرغ  حدود 22 تا 25 هزار تومان به فروش می رسد و به تعادل نسبی رسیده است .

نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ در سامانه اطلاع رسانه قیمت کالا و خدمات نیز 11 هزار تومان اعلام شده که با توجه به وزن یک کیلو و 700 گرم تا یک و نیم کیلوگرم هرشانه تخم مرغ، قیمت آن کمتر از 20 هزار تومان خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    تا کی دم به دقیقه تن مردم بلرزه ؟؟ تا کی بی کفایتی برخی ها ... قیمت هر عدد تخم مرغ باید 300 تومن باشه لعنت بر مسئولین
    • میثم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      0 0
      بر چه مبنایی قیمت تخم مرغ بایست 300 باشه چون ذرت شده 6500 چون سویا 2500 شده 13000 شما مگر نمیگی بایست 300 باشه تولید کن من از شما میخرم 1000

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس