چالش‌ جدید "محسن هاشمی" برای تصدی مجدد ریاست شورای شهر تهران

در حالی قرار است چهارمین سال از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران برگزار شد که اعضاء برای انتخاب مجدد هاشمی به دلیل برخی حواشی‌ ایجاد شده در ادراه جلسات شورا، مُردد هستند.

به گزارش مشرق، یکم شهریور ماه سال 96   پنجمن دوره شورای شهر تهران فعالیت خود را با انتخاب  محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس شورای شهر تهران آغاز کرد. در همین زمینه محسن هاشمی با کسب 20 رای موافق از 21 رای ماخوذه به عنوان رئیس سال اول شورای شهر تهران در دوره  پنجم شد.

در ادامه نیز محسن هاشمی در سال‌ دوم از شورای پنجم تهران با کسب 21 رای از 21 رای ماخوذه به عنوان رئیس شورای شهر باقیماند اما  تعداد آرای محسن هاشمی در سومین سال از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران برای نشستن بر صندلی ریاست شورای شهر تهران کاهش پیدا کرد  و هاشمی با کسب 18 رأی از 21 رأی اخذ شده، رئیس شورای شهر تهران ابقا شد.

در حالی محسن هاشمی به عنوان ریاست 3 دوره از شورای شهر تهران انتخاب شده است که در طی این سال‌ها به ویژه در سال سوم از شورای شهر تهران مورد انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است؛ در همین رابطه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به اداره جلسات شورای شهر توسط هاشمی گلایه‌های شدیدی را به وی داشته‌اند و حتی در برخی از موارد منجر به درگیری‌های لفظی و حتی قهر اعضا از صحن  شورای شهر تهران شده که مواردی از این دست کم نبوده است.

بیشتر بخوانید

ماجرای دیدار محسن هاشمی با محمد باقر قالیباف

چراغ قرمز دولتی‌ها برای شهردار تهران

محمد علیخانی، محمد سالاری، حسن خلیل آبادی، حجت نظری، شهربانو امانی، بهاره آروین، زهرا نژادبهرام، زهرا صدر اعظم نوری، الهام فخاری و... بارها نسبت به مدیریت جلسه توسط محسن هاشمی اعتراض داشته‌اند اما هاشمی هیچگاه به این موارد اعتنایی نکرده و همین مسئله منجر به انتقادات شدیدتر به وی شده است.

طی یک سال گذشته و در بررسی طرح‌ها، لوایح و همچنین تذکرات اعضای شورای شهر تهران، درگیری‌ها بین اعضای شورای شهر تهران و محسن هاشمی آنقدر بوده که حتی آقای رئیس، صحن شورای شهر تهران را ترک کرده است!

حالا قرار است چهارمین سال از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران برگزار شود، سالی که سرنوشت‌ساز برای دوره بعد خواهد بود و ظاهراً اعضای شورا در این دوره از انتخاب هئیت رئیسه شورای شهر تهران بنا دارند در انتخاب ریاست شورای شهر تهران تجدیدنظر کنند چرا که در طی این مدت اختلاف‌های شدیدی بین اعضای شورای شهر تهران در ارتباط با اداره جلسات با محسن هاشمی ایجاد شده است.

بر همین اساس و طی روزهای گذشته رایزنی‌ها برای معرفی کاندیدای جدید ریاست شورای شهر تهران آغاز شده است همچنین اعضای شورای شهر تهران بنا دارند فردا در جلسه هم‌اندیشی در مورد این مسئله صحبت کنند و در واقع انتقادات خود را به رئیس شورای شهر تهران منتقل کنند.

با توجه به وضعیت ایجاد شده در شورای شهر تهران و برخی گلایه‌ها نسبت به انتخاب مجدد محسن هاشمی به عنوان رئیس، برخی از اعضاء معتقدند که باید فرد دیگری بر مسند ریاست شورای شهر تهران بنشیند؛ در همین رابطه نام برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله احمد مسجدجامعی و مرتضی الویری مطرح شده که باید منتظر جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب رئیس شورا باشیم.

جلسه‌ای که قرار است محسن هاشمی به انتقادات مطرح شده از سوی اعضا پاسخ دهد و در صورتی که اعضای شورای شهر تهران نسبت به سؤالات و گلایه‌های خود قانع نشوند باید در انتظار رئیس جدید شورای شهر تهران در سال پایانی از دوره پمجم باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 0
    نوش جون مردم تهران برای رائی که دادند.نتیجه عملکردشورای شهر=عوض کردن اسم خیابانها ،حذف نام شهدا از کوچه وخیابان وانتخاب شهردار قاتل یا شهرداری که به قول خودشون =یک متر مترو هم نساخت !
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 0
    با انتخاب حناچی بعنوان شهردار تهران ابروی هرچه اصلاح طلب هست را بردند ، این در قد و قواره یه یه کارشناس اداره است نه شهردار تهران .
  • محمد DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    واقعا در طول این چهار سال هیچگونه عملکرد مثبتی نداشتند، خودشان هم به این مهم چندین به اذعان کردند.
  • شهدا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    آقا کی این هاشمی ها دست از سر این کشور بر میدارند با هماهنگی دولت خصوصا دخالت در انتصابات پتروشیمی پدر همه رو در آورند
  • م.م IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    لایق تر از همه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس