سرگذشت‌نامه شهید «حمید حاج ملاحسین» در «مثل عابس»

«مثل عابس» هفدهمین کتاب از مجموعه بیست و هفتی‌ها نوشته مریم‌سادات ذکریائی به زندگی سردار شهید «حمید حاج ملاحسین» از فرماندهان گردان حبیب‌بن‌مظاهر «لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)» می‌پردازد.

به گزارش مشرق، کتاب «مثل عابس» روایتی از شهید حاج ملاحسین که به خاطر شخصیت شجاع و سر نترسش بین دوستان و رزمندگان معروف بوده است. درباره این شهید نقل می‌شود که هنگامی که نیروهای رزمنده در مقاطعی متوقف شده که دل و جرات پیشروی نداشته اند، یا به اصطلاح کُپ می‌کرده اند، او می‌ایستاده و شروع به قدم زدن در دید دشمن می‌کرده است.

این شهید فرمانده گروهان عابس از گردان حبیب لشگر ۲۷ هم بوده و علت نام انتخاب «مثل عابس» برای این کتاب هم این فرماندهی و هم شخصیت نترس اوست که با یکی از شهدای کربلا به نام عابس شباهت دارد.این کتاب در انتشارات ۲۷ بعثت منتشر شده است.

«مثل عابس» هفدهمین کتاب از مجموعه بیست و هفتی‌ها نوشته مریم‌سادات ذکریائی به زندگی سردار شهید «حمید حاج ملاحسین» از فرماندهان گردان حبیب‌بن‌مظاهر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) می‌پردازد. این کتاب با ۱۷ فصل به همراه اسناد و تصاویر در ۲۳۲ صفحه از سوی نشر ۲۷ بعثت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس