کد خبر 879195
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
رونمایی از کتاب مثل عابس - تمنای بی خزان

مراسم رونمایی دو کتاب«تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» از جدیدترین کتاب های نشر ۲۷بعثت برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم رونمایی از دو کتاب«تمنای بی‌خزان» زندگینامه شهید مدافع حرم مهدی حسینی و «مثل عابس» زندگینامه شهید حمید حاج ملاحسین فرمانده گردان حبیب بن مظاهر,جدیدترین کتاب های نشر 27بعثت عصر دیروز یکشنبه هفتم مرداد 97 با حضور سردار طهماسبی معاون هماهنگ کنننده نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج, سردار دینی معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ,سردار محمود امینی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جمعی از خانواده شهدا در مرکز تبادل کتاب تهران  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد کلاته عربی معاون ادبیات مؤسسه 27 بعثت در سخنانی از کتاب های در دست انتشار این مؤسسه سخن گفت و اظهار کرد: انتشارات 27 بعثت در سال جدید تولیدات جدیدی را منتشر خواهد کرد که در این زمینه می‌توان در حوزه زندگینامه فرماندهان گردان لشکر 27, شهید محمد تندسته, شهید احمد خرمی شاد و شهید هادیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین کتاب شهید مفاخری, شهید مرادی و شهید لاجوردی در مرحله نطارت قبل از چاپ است و کتاب شهید عباس ورامینی و شهید حسن زمانی در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

کلاته به چاپ کتاب شهدای مدافع حرم سپاه تهران اشاره کرد و گفت: در زمینه شهدای مدافع حرم, کتاب زندگی‌نامه شهید سید احسان میر سیار و شهید ثامنی راد در حال نگارش است. البته تحقیق زندگینامه 10شهید مدافع حرم نیز در دستور کار مؤسسه است.

معاون ادبیات مؤسسه 27 بعثت بیان کرد: در حزه کارنامه عملیاتی لشکر 27, پس از انتشار کتاب کارنامه شراره‌های خورشید, تحقیق و نگارش کارنامه لشکر در عملیات والفجر مقدماتی آغاز شده و سال آینده به چاپ خواهد رسید. همچنین در حوزه رمان در دو رده سنی کودک و بزرگسال, دو کتاب در حال نگارش است.

در ادامه این مراسم, محمدباقر عطاران همرزم شهید حمید حاج ملا حسین در سخنانی با بیان اینکه در هنگام ورودم به گردان حبیب بن مظاهر با شهید حمید حاج ملاحسین آشنا شدم, گفت: بزرگترین ویژگی حاج حمید مردانگی اش بود و قبل از عملیات همیشه باید دنبالش می‌گشتی تا پیدایش کنی برخلاف زمان عملیات که همیشه در خط مقدم بود.

وی ادامه داد: رشادت و مردانگی شهید ملا حسین در خط زبانزد بود و هیچ‌گاه درخواست هایش دستوری نبود و با رفاقت و دوستی با نیروها در ارتباط بود و بارها در مجموعه گردان شاهد بودم که او بچه ها را راهنمایی می‌کرد و قادر بود صحنه نبرد را اداره کند. او جزو اولین فرماندهان گردان بود که برای نبردهای سخت انتخاب می شد و همیشه ماموریت های سخت برای گردان بود.

پس از سخنرانی همرزم شهید حاج ملاحسین, ابوطاها همرزم شهید مدافع حرم مهدی حسینی پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی گفت: شهید حسینی مسئول نقل و انتقالات زمینی در سوریه بود. شاید در ابتدا این سمت کار ساده ای به نظر بیاید اما او زمانی این سمت را بر عهده داشت که تنها 25 درصد زمین سوریه در اختیار نیروهای مقاومت بود و وضعیت امنیتی خوبی در سوریه نبود و این کار شهید حسینی را در نقل و انتقالات سخت می‌کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای عملیات محرم در سال 94 که عملیات آزادسازی سوریه از لوث تروریست ها بود, نقل و انتقالات از راه هوایی به موجب حضور تروریست ها در اطراف فرودگاه حلب امکان پذیر نبود, بنابراین ما باید از طریق جاده حماه به حلب این انتقالات را انجام می‌دادیم که این تردد هم از نظر امنیتی مشکل داشت و تروریست‌ها جاده را مین گذاری کرده بودم اما آقا مهدی بدون کوچکترین مشکل و حساسیتی این نقل و انتقالاتی انجام داده بود.

همرزم شهید حسینی گفت: آخرین ارتباطی با آقا مهدی داشتم, شب قبل از شهادتش بود که چند روزی بود با هم در ارتباط نبودیم. من به او گفتم «مهدی جان برگرد منزل و استراحت کن و بعد برو!»  اما او گفت «الان لازمه من در منطقه باشم» باتوجه به جراحتی که داشت تا آخرین لحظه در جبهه حضور داشت و روز بعد از آن تماس هم به شهادت رسید.

شیرین زارع پور نویسنده کتاب«تمنای بی‌خزان» آخرین سخنران این مراسم بود. او در سخنانی گفت:من تصمیم گرفته بودم که دیگر کتابی ننویسم اما اتفاقی برایم افتاد و با خانواده شهید حسینی ارتباط پیدا کردم.کار نگارش شب شهادت  امام رضا(ع) آغاز شد که همزمان با چهلمین روز شهادت شهید حسینی بود. برای کتاب شهید حسینی قلم خودش جلو می‌رفت و شهید کمکم می‌کرد.

در انتهای مراسم ضمن رونمایی از این دوکتاب از خانواده شهیدان مهدی حسینی و حمید حاج ملاحسین تقدیر شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس