کد خبر 1106269
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کرونا پیچیده ترین ویروس قرن حاضر است/زمان دستیابی به واکسن

رئیس انستیتو پاستور ایران، کرونا را پیچیده‌ترین ویروس شناخته شده در قرن حاضر توصیف کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا بیگلری، در گفتگو با خبر شبکه اول سیما، گفت: کووید ۱۹ پیچیده‌ترین ویروسی است که علم پزشکی به خود دیده به همین علت ساخت واکسن آن هم دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: به علت پیچیدگی ساخت واکسن چنین ویروسی، اگر واکسنی تولید شود در مرحله اول بر روی تعداد اندکی داوطلب امتحان می‌شود اگر به نتایج معلوم و مثبتی دست بیابیم در مرحله دوم بر روی حدود ۱۰۰ نفر آزمایش می‌شود به همین ترتیب اگر نتایج مثبت بیشتری حاصل شد در مرحله بعدی روی نفرات بیشتری آزمایش و ایمن سازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

زمان تولید واکسن روسی کرونا با قیمت مناسب

تصاویری از تولید واکسن روسی کرونا

فیلم/ تزریق واکسن کرونای روسیه به دختر پوتین

بیگلری گفت: در حال حاضر ما مرحله ساخت و پیش آزمایی بالینی را سپری کرده ایم و آماده شده ایم تا در شرکت‌های دانش بنیان داخلی آزمایشات مطابق با همتایان خارجی را به پیش ببریم، آنچه به نظر می‌رسد اینکه حدود یک سال زمان لازم است تا به مرحله سوم تهیه واکسن برسیم.

وی افزود: یک سال تا ۱۸ ماه زمان لازم است تا داروی کارآمد و مؤثر ویروس کرونا در دسترس مردم جهان قرار گیرد و تا آن زمان، بهترین راه حل برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا استفاده از ماسک و دستکش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • شیعه IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    23 64
    ایران از نظر پزشکی صفره این ادعای واکسن هم یه شوخی قرنه هر روز در ایران طبق امار خودشون 200 نفر فوت میکنن فقط مقصر رو مردم معرفی میکنن برای نزدن ماسک خودشون تو بیمارستان هیچ علمی برای بیماران ندارن
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      15 4
      آخه برادر من پس با استدلال شما قطعا آمریکا و اروپا هم تو پزشکی زیر صفرن. طبق آمار خودشون آمریکا بیشترین کشته رو داده حتی خیلی روزها بالای 1000 تا کشته ثبت کرده، انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا هم هر کدوم حداقل 2 برابر ایران کشته دادن! تو بیمارستان ها شون هم هیچ علمی ندارن! برادر این بیماری فقط یه راه داره اون هم مراقبت و پیشگیریه.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      16 4
      شما صاحب نظری ؟ نه آمریکا و انگلیس صاحب علمن مثلا ؟ به جای کمک به کادر درمان و تشکر از آنها برخی توهین می کنن علم شما چه حده که میگی دیگران علم ندارن ؟
  • مهدی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    8 13
    روسیه از دو هفته دیگه واکسیناسیون عمومی رو شروع میکنه اروپا و امریکا هم گفتن از دوسه ماه دیگه واسیناسیون رو شروع میکنن..اونوقت اینا میگن تازه 18 ماه دیگه تولید میشه در دنیا..ظاهرا اخبار رو هم گوش ندادن. خب شماها نمیتونین و علمشو ندارین فقط ادعای الکی دارین. وقتی توان و علمشو ندارین لطفا صحبت نکنین
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      9 3
      واکسن آکسفورد با قیمت 120 دلار فقط 3 ماه ایمنی ایجاد میکنه .... داداش آون مهد علم که سینه چاک می کنی براش واکسن آب شنگولی بهت میفروشه ... هر سهماه یکبار باید بری 2.5 میلیون بدی
    • شایان IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      یه عینک درشت بین بزن خوب بخون
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    17 8
    تمام قله های علم ایرانی ها فتح خواهند نمود برو حدیث شو بخون یا محمد ص مددی
  • ایرانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    7 6
    سلام ۱.اینکه پزشکان ایرانی سرآمدند شکی نیست ولی به خاطر مدیریت غلط در ایران تشریف ندارند. ۲.اینکه ایران توان علمی دارد شکی نیست ولی حیف که از علم، مدیران توانایی استفاده ندارند چرا که اکثریت بی سواد و فقط مدرک سفارش داخله و خارجه دارند. ۳.اینکه داروی ایران داروی با کیفیت است شکی نیست اما حیف که اکثریت داروی ایران در زیر زمین توسط کارگران افاغنه و بدون مواد اولیه درست و روانه بازار و اکثریت تقلبی هستند. ۴.جوانان فدایی ایران زیاد هستند که زودتر از یک سال هم واکسن را می سازند اما مگر آقازاده های وارداتی خواهند گذاشت منافع آنها به خطر افتد؟ ۵.ایا از خود پرسیده آیم با توجه به فصل گرما و کاهش بیماریها و عفونتهای تنفسی و ریوی چرا مرگ و میر در کشور کم نشده است؟ ایراد کار کجاست بهترین کار استیضاح وزیر بهداشت و روحانی است.
  • وهابی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    5 8
    عربستان خیلی وضعش خوبه همه دکترن و پرفسور
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    7 0
    مشکل ما اینه که هیچکس سر جای خودش نیست وگرنه کشور ما بهترین بود
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    اردی بهشت 1400
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    همون سه ماه هم در اونجا خوبه
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 2
    مردم متوهم ایران که خودشون رو از نظر علمی با اروپا و امریکا مقایسه میکنن اگه ایران علمی داشت و محل پیشرفت بود اینهمه فرار مغزها نداشتیم ای آینده سازان مملکت،،،، علم ما براساس بزرگ نمایی علمی ساخته شده نه تجهیزات داریم و نه علم کافی جهت پیشگیری و نه سیستم قهریه جهت دیکته کردن پیشگیری ها نظیر ماسک زدن همش به دوش بهداشت درمان نیست دولت و پلیس باید به زدن ماسک مردم نظارت داشته باشن نه کادر درمانی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس