کد خبر 1106229
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
.

رژیم صهیونیستی و امارات با وساطت آمریکا به توافقی بر سر عادی‌سازی کامل روابط دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

بخش‌های مهم بیانیه مشترک  آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در زیر آمده است:

در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.

امارات متحده عربی و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد. با همکاری‌های مشترک، این تلاش‌ها باعث نجات جان انسان‌ها در جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت در سراسر منطقه خواهد شد.

عادی‌سازی روابط و دیپلماسی مسالمت‌آمیز [میان امارات و اسرائیل] دو مورد از پایدارترین و توانمندترین شریکان منطقه‌ای آمریکا را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.

اسرائیل و امارات متحده عربی، در جهت آغاز یک برنامه راهبردی برای خاورمیانه و توسعه همکاری‌های دیپلماتیک، تجاری و امنیتی، به آمریکا ملحق خواهند شد.  

نخست‌وزیر نتانیاهو و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد امارات مراتب تشکر عمیق خود را نسبت به رئیس‌جمهور ترامپ، به دلیل تعهد ایشان به صلح در منطقه و رویکرد عملگرا و منحصر به فردشان برای دستیابی به آن، ابراز می‌دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید جواد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    12 8
    چندین سال است که این شیخک ها با اسرائیل رابطه صمیمانه دارند. امارات در این چند سال که دستش به خون مردم یمن آلوده شده است، برای خودش تبدیل به یک اسرائیل شده بود.
  • امیر IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    11 6
    اسرائیل زمین کم داره...اعراب عقل وشعوروغیرت...بادامبارک بادا...ای خاک براون سرشون
  • سرباز IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 2
    کجا رفت اون غیرت عربی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس