روحانی نمایه

رئیس جمهور گفت: قطعنامه ای که آمریکایی ها به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده اند، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و همه کشورها بویژه ۱+۴ باید بشدت با آن مخالفت کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با وی، با تاکید بر اینکه اروپا نباید تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته و در دام این کشور بیافتد، گفت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از ۱۸ اکتبر باید تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی برخلاف آن انجام دهد، نقض قطعنامه است.

 روحانی تاکید کرد: حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ یک تعهد اساسی از سوی همه کشورهایی است که امروز دربرجام باقی مانده اند و انتظار ما این است که چه در آژانس و شورای حکام و چه در شورای امنیت سازمان ملل ، مشورت و رایزنی های دقیق و همکاری بین ایران و سه کشور اروپایی و دو کشور روسیه و چین انجام گیرد تا مانع رسیدن مخالفان برجام به اهداف خود باشد.

بیشتر بخوانید:

مقام روس: تلاش‌های آمریکا درباره قطعنامه ۲۲۳۱، سازنده نیست

رئیس جمهور خاطر نشان کرد آمریکا با توجه به اینکه بیش از دو سال است از برجام خارج شده هیچ حقی  برای استفاده از سازوکار برجام ندارد.

 روحانی همچنین با بیان اینکه شیوه عمل آمریکا در زمینه تحریم غیر قانونی و غیر انسانی علیه ایران در شرایط پاندمی کرونا بسیار زشت و قبیح است و با مقررات بین المللی و مصوبات سال ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی تناقض دارد، برضرورت اقدام اروپا در فعال شدن  روابط اقتصادی با ایران و همکاری در مبارزه با کووید ۱۹ تاکید کرد.

رئیس جمهور همچین با اشاره به شرایط امروز لبنان ناشی از انفجار مهیب هفته گذشته در شهر بیروت ، گفت: بسیار مهم است که همه کمک کنیم برای اینکه مسئولین قضایی لبنان بتوانند عوامل اصلی این حادثه را پیدا کنند.

 روحانی با اشاره به کمک های ارسالی  ایران به لبنان بلافاصله پس از وقوع این حادثه، گفت: لبنان نیاز به وحدت بیشتر میان گروه های سیاسی دارد و همه باید به ایجاد این وحدت کمک کنیم. لبنان امروز نیاز به یک دولت قدرتمند دارد و پارلمان لبنان و همه احزاب باید در این زمینه به صورت متحد گام بردارند.

رئیس جمهور همچنین از دعوت رئیس جمهور فرانسه برای حضور ایران در گروه بین المللی کمک به حل مشکلات  لبنان استقبال کرد.

 روحانی در این گفت و گوی تلفنی همچنین با اشاره به وضعیت پاندمی کرونا در کشورهای جهان و موج دوم این بیماری بر ادامه همکاری کشورها برای مهار این بیماری ( کووید ۱۹ ) تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، گفت: دیدگاه ما با آمریکا درمورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کاملا متفاوت است و این موضوع را به صراحت به آنها گفته ایم.

امانوئل مکرون همچنین خاطرنشان کرد: در حال انجام اقداماتی برای فعال تر شدن سیستم مالی اروپا با ایران  هستیم.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به شرایط لبنان پس از انفجار مهیب هفته گذشته در بیروت و سفرش به این کشور، خواستار کمک ایران برای حل بحران سیاسی لبنان شد و از ایران برای حضور در گروه اقدام بین المللی برای حل بحران لبنان دعوت کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    29 2
    واقعا پر رو تشریف دارند . او دعوت کرده . مگر مملکت لبنان صاحب نداره که فرانسه فکربیخود کرده و پر روآنه از ایران دعوت کرده . یک نظر سنجی انجام بشه ببینند تا این فرانسه چقدر مقبولیت داره تا چنین اختیاری داشته باشه . خوب میبود که آقای روحانی جواب بی نزاکتی مکرون را میداد و او را متوجه میساخت که دهه دوم قرن بیستم هستیم نه اوائل قرن بیستم که خط کش دست تان بود و کشور ترسیم میکردید و خود را صاحب میدانستید
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      22 3
      از دعوت رئیس جمهور فرانسه برای حضور ایران در گروه بین المللی کمک به حل مشکلات لبنان استقبال کرد......برجام به دهنشون مزه کرده که هیچی ندادند ودر عوض هسته ای را نابود کردند.فکر کردند اینجا هم بازی دست روحانیه که همه چیزو به باد بده و...........
    • ساسان IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      3 0
      مکرون در تماس تلفنی رئیس جمهور محترم امر کردن که در امور لبنان دخالت نکنید تا جایی که من اطلاع دارم حسن آقا جلوش در نیومده
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 1
    آقای روحانی هسته ای را در مقابل چی واگذار کردی؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      17 3
      سیف زمان اوبامای مودب وباهوش ! در یک جمله ماندگار ،گفت= برجام ،دستاورد تقریبا هیچ برای ایران داشت.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 1
    آقای روحانی رئیس فرانسه دوست مسلمانان و ایران نیست با او گفتگو نکنید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    فرانسه میخواد ایران را وادار به ساخت وساز کنه-که یعنی بهدا درمقابلان مخالفان ودشمنان نزنه همرو خراب کنه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    17 1
    نه شرقی نه غربی. جمهوری اسلامی.
  • الف همت IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 1
    چقدر بدیم دست از برجام برداری؟!
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      23 2
      برجام تنها رشته باقیمانده با محبوب قلبشان یعنی غرب است.هیچی نمیتواند این رشته را پاره کند!
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 1
    موس موس و التماس میکنید به کجا رسیدید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    17 2
    فرانسه این وسط با اون کردار در برجامش که نقش بدی در تاریخ روابط و اذهان مردم ایران بجا گذارد و بخواسته آمریکا تن داد تمام پیمان و تعهد نامه را زیر پا گذارد . با خود چه میاندیشد . لابد فکر میکنه مانند گروه رجوی هستیم که وطن فروشی میکنیم . ما با فرانسه و امثالهم کاری نداریم و انتظار داریم مسئولان محترم سیاسی این قبیل رفتار دور از شآن با مردم ایران را با حکومت فرانسه لحاظ کنند تا توهم بذهن آنها متبادر نشود که ما بدنبال خواسته های آنان مانند بازیچه ای که نمونه آن در اجلاس آخر سازمان ملل مقداری که فرصت داشت عمل میکنیم . آنها نشان دادند نه ظرفیت کشوری با ادعای استقلال و جمهوریت برخاسته از انقلاب باصطلاح کبیر و فرهنگ غنی را دارند و نه شخصیت در حد کشوری دارای حق وتو . آنها هنوز در توهمات استعماری خود مانده اند و تصور میکنند ایران نیز بمانند آنها تابع قدرت زر و زور میشوند . غافل از درک صحیح انقلاب اسلامی ایران که بیش از چهل سال در مقابل تمام دنیای امپریالی ایستاده و انتظار عطا ندارد و حق خود را با قوت خویش و با مقاومت جانانه میگیرد و نقش بحق و تاریخی خود را با همت جوانانش را تثبیت نموده .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 2
    اول تا آخر نشستی پشت میز وبرای رفع دلتنگی به این واون زنگ زدی خداهم همه رفتاروگفتارت را دید وبزودی برای تو حکم می فرماید.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 1
    فرانسه غلط کرد با اونی که از پیشنهادش استقبال کرد. مکرون بره جلیقه زردها رو از وسط خیابون ها جمع کنه .روحانی هم دهنش رو ببنده تا ۱۴۰۰.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 1
    فرانسه به خبیثی انگلیس و آمریکاست.هر کدون نقش خودشون رو بازی میکنند.انفجار بیروت هم ممکنه نقشه ای باشه برای فشار به ایران.هم لبنان رو شلوغ میکنند و وضعش رو داغونتر و هم با این کنفرانس ایران رو توی رودروایسی میذاره فرانسه تا فشار بر اقتصاد ایران بیشتر بشه.ایران فقط باید به حزب الله و دولت مقاومت کمک کنه نه اونی که فرانسه میخواد
  • DE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 3
    روحانی مرتب مخ ماکرون را میزند ، حتی شاید رفتن ماکرون به بیروت با پیشنهاد و اصرار تلفنی روحانی باشد ( از زبان بازی روحانی غافل نباشید !) . ماکرون برای از دست ندادن بازار آتی ایران مرتب برای روحانی کرنش میکند . او در اتحادیه اروپا اصلا محبوب نیست ، همچنین در کشو رخودش ... در جلسه با سران اروپائی با تهدید به خروج از جلسه و قهر و ادا و کوبیدن روی میز و تحت فشار گذاشتن مرکل ، بالاخره موفق شد ، بدهی کشورهای مقروض از جمله فرانسه را بین اروپا و کشورهای ثروتمند از جمله آلمان سر شکن کند . آدم مکار و پرروئیست ..
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 2
    خنده داره مکرون روحانی لابی گری برای لبنان ..... اگر گلید شناس بودی جنس بنجول بهت قالب نمی کردند همون برجام ...‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس