کد خبر 1105794
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کشف حجاب

هراز چندگاهی خبر می‌رسد یک بازیگر سینما و تلویزیون کشف حجاب کرده است، اما وقتی نام او را می‌شنوی هیچکدام از نقش‌هایش را به خاطر نمی‌آوری!

به گزارش مشرق، طی سال های اخیر هر از چندگاهی در اخبار رسانه های زرد و حاشیه ای و یا در فضای مجازی خبر کشف حجاب یک بازیگر منتشر می شود، اما وقتی نام او را می شنوید، چیزی از نقش هایی که ایفا کرده به خاطر نمی آورید!

بیشتر بخوانید:

سکوت ادبیات و هنر در برابر کشف حجاب رضاخانی

**قصه از کجا شروع شد؟

داستان این مهاجرت ها از مرداد سال  1387‏‎ ‎آغاز شد که گلشیفته فراهانی به دنبال ایفای نقش در یک فیلم هالیوودی و برای حضور بر فرش قرمز آن به آمریکا رفت. اما او در این مراسم بدون حجاب و با لباس شب ظاهر شد. این درحالی بود که او به تازگی در فیلم درخشان میم مثل مادر ایفای نقش کرده بود و بسیاری از مردم او را به واسطه حضور در این اثر به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور می شناختند.

اما این بازیگر بعد از اکران خصوصی فیلم، در مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی دیلی نیوز اعلام کرد که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.

ابتذال های گلشیفته فراهانی به کشف حجاب ختم نشد و بعد از مدتی مدل برای عکاس یک مجله برهنه شد و تصاویرش در شبکه های اجتماعی و مجازی دست به دست چرخید، او که با سودای حضور در فیلم های هالیوودی قید وطن خود را زده بود، در ادامه تنها توانست در چند فیلم متوسط نقش های دست چندم و کوتاهی به دست بیاورد که هیچکدام نه تنها در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن نداشت، بلکه حتی به چشم مخاطبان او در کشورش هم نیامد.

اما این بازیگر که همه شهرت خود را مدیون فضای فرهنگی داخل ایران بود، مدتی هم پس از خروج از کشور ژست های مبارزه با اختناقی گرفت که اساسا به او نمی آمد. حالا هم که در مدار فراموشی قرار گرفته، همچنان خود را از تک و تا نمی اندازد و برای نجات خود از نسیان، گاهی تلاش می کند با انتشار عکس های برهنه اش افکار عمومی را به خود جلب کند تا به یاد بیاورند او هنوز هست!

سقوط گلشیفته فراهانی در گرداب فراموشی و دست و پا زدن های او درحالی است که این بازیگر در ایران شناخته شده بود و از جمله هنرپیشه های مشهور به حساب می آمد، اما بد نیست بدانیم که بازیگران دست چندم دیگری هم بودند که با همین رویا و سودا از کشور مهاجرت کردند تا بیشتر دیده شوند، در حالی که امروز هیچکس آنها را به یاد نمی آورد.

**محفل هایی برای ترویج و عادی سازی برهنگی

بعد از حضور گلشیفته فراهانی در خارج از کشور، این مسیر توسط عده ای دیگر از بازیگران زن نیز ادامه یافت و همواره عده ای سودجو در کنار چنین افرادی حضور داشته و دارند که آنها را با سودای شهرت و ثروت بیشتر به خارج از کشور فرا می خوانند. در حالی که شهرت این افراد از قِبل حضور در کشور خودشان و آثاری متعلق به سرزمینشان به دست آمده و می توان گفت برای خارجی ها و خارج نشینان خیلی جذابیتی ندارد.

اما همان طور که گفته شد، دام گستران، پیش از این از مواردی چون تئاترهای زیرزمینی و یا موسسات آموزش رقص به سبک غربی ها، طعمه های خود را جذب می کردند ولی این روزها داستان دیگری در جریان است، برخی بازیگران زن سینمای ایران با اغوای دشمنان این سرزمین، طعمه هایی می شوند در راستای تغییر فرهنگ زنان و دختران این سرزمین تا بی حجابی و برهنگی را فریاد بزنند و تصور کنند با این کار بیشتر دیده شده اند.

**جم و سودای زندگی در هالیوود

شبکه تلویزیونی جم با هدف تغییر سبک زندگی ایرانیان راه اندازی شد و در همان ابتدای راه نیز با پخش سریال های ترکیه ای که بیشتر مضامین آنها عشق های چند ضلعی و خیانت بود، مسیر خود را به وضوح برای مخاطبانش روشن کرد. این شبکه در ادامه تلاش کرد با اغوای زنان بازیگر ایران، آنها را جذب کند و از آنها در آثار خود بهره ببرد.

آثاری که به بهانه عدم آزادی در ایران ساخته شدند و همگی آنها از سطح کیفی بسیار نازلی برخوردار بودند که از جمله آنها می توان به مهدی مظلومی اشاره کرد. او کارگردانی بود که طنزهای پرطرفدای نظیر کمربندها را ببندیم در ایران ساخت اما همین بازیگر با پول های بادآورده جم و حضور بازیگران ایرانی و البته آزادی در نگارش قصه و به تصویرکشیدن بی بندوباری ها، نتوانست اثر قابل توجهی در سراب جم بسازد.

**سرخوردگان بی بازگشت!

در میانه دهه 90 بود که اخبار خروج بازیگران زن از ایران بیشتر شد. هر از چندگاهی خبر پیوستن یکی از بازیگران به این شبکه منتشر می شد. البته افرادی که حاضر شدند وطنشان را رها کرده و به جم پیوندند، بیشتر از جمله بازیگرانی بود که یا طی سالهای فعالیتشان تنها نقش های دست چندم بازی کرده بودند و حالا در آستانه فراموشی بودند و یا زنان و دخترانی بودند که تازه در ابتدای راه قرار داشتند و با وعده و وعید و میل به دیده شدن، راهی دیار غربت شدند.

** چکامه چمن ماه و شهرتی که ناکام ماند

در سال 94، این بازیگر که بیشتر نقش های فرعی در چند فیلم سینمایی را برعهده داشت، با انتشار عکس بدون حجاب و نامتعارف در شبکه های مجازی روشن کرد صحبت هایی که درباره خروج او از ایران شنیده می شد، چندان دور از واقعیت نیست تا اینکه به فاصله کوتاهی عکس هایی از حضور او مقابل دوبین در ترکیه منتشر شد و سپس تیزرهای فیلم تلویزیونی «آبی عشق» انتشار پیدا کرد. «اوتوپیا» و «ماگنولیا» از دیگر کارهایی هستند که چمن ماه در آن ها بازی کرده است که هر دو از لحاظ سطح کیفی حتی از تله فیلم های درجه ج هم پایین تر هستند.

او این روزها و درحالی که دیگر رمقی برای جم نمانده و همه بازیگرانی که به این شبکه پیوسته بودند، آن را ترک کرده اند همچنان در ترکیه به سر می برد.
 
**رابعه اسکویی و مهاجرتی که نیمه تمام ماند

رابعه اسکویی از جمله بازیگران محبوب سینما و تلویزیون بود که علی رغم کم کاری هایش، مخاطبان او را دوست داشتند و خبر مهاجرت و پیوستن او به شبکه جم هوادارانش را شوکه کرد.

او بعد از مهاجرت، در فیلم تلویزیونی «پیاده روهای خالی» به کارگردانی مهدی مظلومی ایفای نقش کرد و پس از مدتی از مهاجرت پشیمان شد و به ایران بازگشت.

او پس از بازگشت به ایران در مصاحبه ای گفت: من زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که حدودا دوسال بود که هیچ فیلمنامه ای در ایران به من ‌پیشنهاد نمیشد،  هم برایم جای تعجب داشت و هم شرایط زندگی به خاطر این مورد برایم سخت شده بود. زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم فکر کردم با رفتنم میتوانم یک کار فرهنگی جدید با معیارهایی که در ذهنم بود در خارج از ایران داشته باشم. وقتی رفتم دو کار هم تولید شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچ وجه با معیارهای من سازگار نیست و من ربطی به اینجا و شرایطش ندارم چون‌ من درایران رابعه اسکویی هستم نه دراینجا و از رفتنم پشیمان شدم، قطع همکاری خود را اعلام کردم و  تصمیم گرفتم با هر شرایطی شده به کشورم برگردم.

**صدف طاهریان و از چاله به چاه افتادن

صدف طاهریان را هم می‌توان جزو نخستین گروه بازیگران مهاجر ایرانی به جم دانست. او تقریبا همزمان با اسکویی از ایران خارج شد و پس از خروج از ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که برخی موسسات و شرکت های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن او در فیلم های خود از وی درخواست های شرم آور می کردند.

او که به خیال بیشتر دیده شدن و رهایی از فساد، ایران را ترک کرد مدتی پس از حضور در خارج از کشور، گفت فکر می کردم ترکیه فرق دارد ولی اشتباه می کردم. هرجا برای کار مراجعه کردم پیشنهادی غیر اخلاقی داده می شود اینجا نمی توانم به شغل بازیگری ادامه بدهم. از شنیدن پیشنهادهای غیر اخلاقی خسته شده ام. اینجا کسی را نمی شناسم. اعتماد به نفسم را از دست داده ام. سه بار در کلاسهای زبان ترکی شرکت کردم ولی موفق نشدم زبانشان را یاد بگیرم. دیگر اعتماد به نفس ندارم. اینجا خانوادم خرجی ام را می دهند و اسپانسر مبلغ کمی می دهد.

او حالا مدتی است که به عنوان مدل یکی از شرکت های آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند و برای بیشتر دیده شدن دست به هر کاری می زند!

**خروج بازیگری که هیچ کس او را نمی شناخت!

در ادامه جریان خروج بازیگران از ایران، در خبرها آمد که یکی از بازیگران «یتیم خانه ایران» تازه ترین ساخته ابوالقاسم طالبی هم راهی ترکیه شد! نام این بازیگر بهارک صالح نیا بود که بسیاری او را نمی شناختند. او در سودای توجه و دیده شدن، پس از خروج از ایران و رسیدن به ترکیه، خود را استعداد کشف نشده ای در ایران نامید و دلیل سفرش را رسیدن به رویاهایش عنوان کرد!

صالح نیا درباره کشف حجاب خود گفت: یک کشف دیر هنگام استعدادیست که تا امروز آنطور که باید دیده نشده!

**مهاجرت پردیس افکاری از ترس فراموشی

پردیس افکاری از تئاتر وارد سینما و تلویزیون شده بود و در سال های اخیر در فیلم هایی «شیرین قناری بود» و «گیرنده» ایفای نقش کرده بود. مسیر بازیگری افکاری در سینما با افت و خیزهایی همراه بود، از جمله اینکه او به مدت 14 سال از سال 1374 تا 1388 در هیچ فیلمی حاضر نشد.

هنوز مدتی از رفتن او به ترکیه نگذشته بود که نسبت به رفتنش ابراز پشیمانی کرد و در حالی که شبکه جم نیز دست به تعدیل نیروی گسترده زده بود، بعد از ناامیدی از جم از کمیساریای عالی سازمان ملل در ترکیه تقاضای پناهندگی کردند.

**فراموشی نقطه اشتراک

اسامی که در بالا به آنها اشاره شد، تنها تعداد انگشت شماری بودند که شاید نام آنها برای مخاطب آشنا بود، در کنار آنها زنان بازیگر دیگری هم بودند که زمان حضورشان در ایران کسی آنها را نمی شناخت، با رویای شهرت جلای وطن کردند و در حالی به برهنگی تن داده اند که حتی امروز دیگر کسی نام آنها را به خاطر نمی آورد.

از جمله آنها می توان به بهناز سلیمانی، مینا لاکانی، ساناز زرین مهر، ملیسا مهربان، سهیلا عزیزی، حنانه شهشهانی، ساناز طاری، شقایق نوروزی، فائزه علوی، سمیرا سیاح، سارا باهنر، شبنم طلوعی، سپیده ذاکری و ... اشاره کرد.

**مهاجرت زنان بازیگر و تکمیل پروژه نفوذ

امروزه دیگر بر همه عیان است که هر شبکه تلویزیونی که تاسیس می شود، قطعا در لابه لای اهدافی که برای راه اندازی آن ذکر می شود به موضوع فرهنگ و تاثیر بر آن نیز می پردازد. همان طور که مجموعه شبکه جم با حدود 19 کانال، تمام تلاش خود را به کار بست تا دست به تغییرات فرهنگی عمیق در جامعه ایرانی بزند و در این مسیر بر ارزش ها و اهداف خود نیز اصرار و پافشاری داشته و دارد.

این اقدامات و برنامه ریزی های ضد فرهنگی که صورت می گیرد، با جذب بازیگران داخل ایران تلاش می کند تا پروژه نفوذ را از طریق بازیگران تکمیل کند. در این میان زنان هنرپیشه ای که در ایران توفیق چندانی به دست نیاورده اند، با رویای آینده طلایی وطن خود را ترک می کنند. آنها پس از مدتی دیگر به کار هیچکس نمی آیند و در حالی که نه راه پس دارند و نه راه پیش علی رغم تمام تلاشی که برای بیشتر دیده شدن خود کرده اند و در این مسیر تن به ذلت های بسیاری داده اند، به فراموشی سپرده می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • تارا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    ای خاک تو سر انسانی که نهایت ارزویش برهنگی باشد اگر مسلمآن هم نبودم دوست نداشتم برهنه باشم شبیه چار پایان
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      13 14
      کسی ازتو نخواست لخت بشی
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 14
      هر کشوری قوانین خودش را دارد و باید طبق قوانین آنجا بود تو هم اگه پا تو از ایران گذاشتی بیرون باید با اون سبک خودتو وفق بدی چون چاره ای نداری نخوای هم مجبورت می کنند حجابت رو برداری
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 10
      به تو چه!
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      5 2
      اساسا بیشتر زنهای ایرانی در خارج از ایران بی حجاب میشن.حتی اونهایی که در ایران محجبه بودند کم کم کشف حجاب می کنند.باید آسیب شناسی کنید
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      2 0
      خیلی از اینها مهاجرت کردند و دیگه در کار سینما هم نیستند.مثل سمیرا سیاح یا خزر معصومی
  • مرصاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    82 13
    سرپیتی های بیسواد بی وطن !!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      7 2
      ترکیبی از وطن فروشی و تن فروشی !!!!!!
  • DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    45 11
    خدایا شکرت که این بختک های ذهنی را از ایرانیان دور کردی.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    29 52
    این چیزهایی که نوشته اید را فقط خودتان قبول می کنید. نقش های کوتاه و دست چندم!!!!! شما اسم دزدان دریایی کارائیب را شنیده اید؟و مواردی از این قبیل . مسئله رفتن آنها نیست دوست دارند بروند مساله طرز نوشتن شماست.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      12 3
      داداش 5 دقیقه هم تو اون فیلم بازی نکرد ، نقشش هم یه زن کچل زشت بود
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 2
      به درک که رفتن ایرانی بودن و در ایران زندگی کردن لیاقت میخواد هر کسی هم نداره. ما از رفتنشون استقبال می کنیم به شرط اینکه هیچ وقت برنگردن. برن برهنه شن و تو هر فیلمی دوس دارن بازی کنن. هر کسی به اون چیزی که لیاقتش رو داره و براش تلاش می کنه می رسه!
    • ممد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      11 0
      ارزش هنری نقشش توی میم مثل مادر بیشتر بود یا نقش دسته چندمش توی بلاک باستر دزدادن دریایی؟ مشخصه پسرفت کرده از هر لحاظ بگی باخته این ملیجک بدبخت
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      9 2
      مگه نقشش تو همین فیلم، کوتاه و دست جندم نبود؟ نکنه فکر کردی نقش اول بوده، اون هم تو ضعیف ترین قسمت از این دنباله
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      3 2
      دقیقا
    • دیدگا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 1
      دوست دارند که بروند خب بروند! خب بزارن از ایران برن!(با لحن خانوم محمدی) مساله اینه که میرن ولی باز همینجا هستن! فقط از نظر فیزیکی رفتن و خدا میدونه چکار دارن میکنن ولی در فضای اجتماعی و فرهنگی ایران حضور مجازی و روانی دارند و سعی میکنن حضورشون رو مثلا پررنگ تر کنن! دقت کن ببین مراد نگارنده از این متن چیه؟!
  • ایرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    37 8
    شخصا معتقدم اینا چه بدبختی ان میرن که لخت بشن!!! مدل مجله های تبلیغاتی آنچنانی!!! بشن. بابا برگردین تا فسیل نشدین و شما رو با لگد ننداختن ببرون
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    35 9
    حقیران ذلیل درپیتی!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    50 14
    4 تا فاحشه کمتر. بهتر. برن به درک. الکی دفاع نکنید. زنی که راضیه در فیلم ترکی بازیگر اجنبی ببوسدش و ... فاحشه س. فحشا شاخ و دم نداره که. فقط رابطه جنسی نمیشه فحشا.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 5
      آروم باش.
  • DE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    45 9
    به گِل نشسته فراهانی قبل از لخت شدن اگر هیکل مسخره و کوتاه خودش را با هیکلهای هوری های بهشتی اروپا و امریکا که همه عاقبت به اعتیاد بدبختی و فراموشی می افتند مقایسه میکرد هیچگاه لخت نمیشد و هیچگاه از ایران نمیرفت.در این گناه روزینامه های درپیتی که در ایران مانند قارچ سبز شده اند نیز مقصرند.با تیتر کردن این عقده ایها و دادن هندوانه زیر بغل آنها این تلقین را در اینها ایجاد میکنند که چه نشستی که دنیا باید تو را کشف کُنَد ای درپیتی . بر پا خیز از جا کن شلوار و شرت و دامن
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      4 0
      خوب برانداز میکنید ها؟؟؟!!!!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      8 0
      با نمک نوشتی!
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      1 0
      در مورد گلشیفته فراهانی باید بگم عاقبت دوستی با بهائی ها همینه
  • CO ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 7
    حجاب وشرعیات
    • CO ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 0
      خودم به کامنت "تحریف شده" ام امتیاز منفی دادم
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    31 5
    یه روز میفهمن که طبل توخالی بوده اما دریغ که تمام پل های پشت سر شکسته شده
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    16 1
    تخریب‌ها نشان میدهد همان جریانی که با اسم «دموکراسی» و «قانون‌گرایی» دو دهه است که بازیگر میدان سیاست هستند، بر خلاف دعاوی خود، هیچ علاقه‌ای به نقش‌آفرینی مجلس در استیفای حقوق عامه ندارند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    گلشیفته یک زن هر جایی هست
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 1
    کدام حجاب . 25,سانت پارچه رو کله با لباس تنگ میشه حجاب
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    عزیزان اینها فقط متولد ایرانند هرلحظه آرزو میکنن آمریکایی بشن. جز این نمی بینن.
  • FR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    8 3
    اتفاقا رفتن اینها برای کشورمان ایران یک شانس بزرگ است. بگذارید این اوباش و اراذل فاسد و فاسق بروند بیخ ریش اربابانشان.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 14
    زندگی هر کس به خودش مربوطه کسانی که توهین میکنند و فکر میکنند هر آنچه که خود دوست دارند دیگران هم باید همانطور باشند از نابخردان و تهی معزان هستند
  • شهروند IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    مهمترین علت اینه که صدا و سیما استراتژی مشخصی در این زمینه نداره. همین گلشیفته فراهانی که اولین نفر بود وقتی برهنه شد پدرش رسما از او حمایت کرد و جالب اینه که بعد از برهنگی دخترش، حضور بیشتری در سریالای تلویزیونی داشت. خوب وقتی صدا و سیما داره این جماعت رو با پول بیت المال حلوا حلوا می کنه مسلمه اونا هم برای اعتقادات ظاهری! صدا و سیما یعنی حجاب تره هم خورد نمی کنن. مگر الان تریبون شبکه دو برنامه زنده ش دست خانومی نیست که از خارج از کشور اومده؟! بنظرم اگه رسانه های انقلابی مثل مشرق واقعا دنبال حل مشکلات فرهنگی کشور که سرچشمه اون در صدا وسیما هستن لطفا برن پیگیر نتیجه نامه ای که آقای علی عسکری بعد از افتضاح آخرین قسمت پایتخت خطاب به معاونش در مورد ستون پنجم فرهنگی دشمن در صدا و سیما نوشت باشن. همین یند 2030 رو شبکه دو خیلی نرم توی سریالاش از جمله بچه مهندس و از سرنوشت اجرایی کرد اونوقت مشرق و فارس و این دوستان گیر میدن به آموزش و پرورش. بابا جان صدا و سیما رو دریابید
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 2
    گاهی به غیر از سیمای صورت نیاز به بینش و اندک عمقی از اندیشه است. انسان اندیشمند شتابزده نمیشود.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    تلویزیون ابتدا اونا رو بزرگ میکنه نمیدونم مگه ما دکتر مهندس و...ادمای موفق ازشغل های دیگه نداریم که هرعید مراسمی هست اینا رو تو تلویزیون میبینیم
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    حالا اونایی تو کشورن چقه حجاب دارند حالا میخوایی تو خارج داشته باشن
  • حسین IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    اگرهم اینهابرگردندنبایدراه دادبیان چون هرکارناشایسته ای که بخوای اینهابخاطرپول انجام میدن یکی ازفامیلهای نزدیک من توترکیه است وضع مالیش بسیارخوب است توترکیه بروبیای واسه خودش دارد.میگفت هنرپیشه هایی که ازایران اومدن ترکیه الان بهشون کارنمیدن ودست به فسادبازنگشتنی راواسشون لقمه گرفتن اسمشونمیگم ولی باورکنیدفامیل من تعریف میخادخودش انقدرناراحت بودکه نگومیگفت حتابایکی ازهنرپیشهاملاقات کردم بهش گفتم مگرتوایران زندگی خوبی نداشتی الان اومدی به ترکیه خودت رابی ابروکردی من یکی میگم شمایکی میشنوی .ای مردم یک وجب خاک ایران باکل مساحت ترکیه عوض نمیکنم این فامیل من میگفت ..توکشورخودت واسه خودت کسی هستی ولی توترکیه بایدبخاطرپول بایددست به کارهای ناشایسته بزنید.همشون واسه ایران دلتنگ هستندولی خودشون رابی ابروکردند
  • DK ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 5
    حجاب باید چادر باشد
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    عمده بازیگر و کارگردان و فیلمنامه نویس ثبات شخصیت ندارند و بعضا دزد و بعضا پلیس و دکتر و مهندس میشوند که مشکل روانی برایشان ایجاد و ثبات شخصیت را حذف و کلا فیلم را غیرعادی میکند. اصلا هم فیلم و سریالها بار علمی ندارد و به جز درگیری بر ازدواج و طلاق و مشاجره لفظی چیزی برای گفتن ندارد.
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    6 2
    تعدادی شیطانک کمتر بهتر برن به درک
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    7 1
    اینا درخارج کشف حجاب نکردن،توایران هم همینجوری بودن.فقط جرات نمیکردن علنی کشف حجاب کنند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 1
    خاک بر سر همشون . بی غیرتها
  • مصطفی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 1
    مرغ همسایه غازه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    هنر پیشته های درپیتی عشق خارج وقتی میخوان از خارجیها تقلید کنند چقدر خنده دار میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس