کد خبر 1105726
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در هفته‌های آتی/ اولویت تزریق واکسن آنفلو آنزا با کدام گروه‌ها است؟

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: امسال با توجه به تمایل شدید مردم به تزریق واکسن آنفلو آنزا ، اولویت با افرادی است که ریسک بالای ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، پیام طبرسی رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری برنامه تهران کلینیک رادیو تهران از امکان افزایش مبتلایان به کرونا در دوهفته آینده خبر داد و گفت : معمولا بسیاری از مسافرت ها در شهریور ماه صورت می‌گیرند و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، مراسم عروسی و ازدواج ها هم تا قبل از شروع این ماه بطور فشرده برگزار می‌شود. برگزاری کنکور سراسری را هم پیش رو داریم اگرچه خبرها حاکی از تعویق یکماهه این آزمون است اما کنترل تمامی این عوامل با در نظر گرفتن شرایط فعلی بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید:

طبرسی علاوه بر تایید اظهارات دکتر زالی مبنی بر ثابت بودن وضع بیماران کرونایی کشور، اظهارداشت: متاسفانه در تعطیلی های چند روز گذشته، تعداد زیادی از مردم به مسافرت رفتند و تا دو هفته آینده شاهد نتیجه و آثار آن خواهیم بود. تنها چند روز آمار مراجعین کاهش داشت و از دیروز شاهد افزایش تعداد مراجعه ها بودیم.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به همه گیری آنفلوآنزا هر 10 سال یک بار و با توجه به همه گیری آخر این بیماری در سال 2009 گفت:  پیش بینی می‌شود امسال دچار این همه گیری شویم.

وی افزود: همیشه مشکل درگیری با آنفلوآنزا را داریم و هرساله تعدای تلفاتی پس از مراسم اربعین در پاییز داشته ایم. در چین مواردی ثبت شده اند که مبتلا به دو ویروس بوده اند. از طرفی ممکن است با ویروس آنفلوآنزای جدیدی روبرو شویم و این ها تمام خطراتی است که باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشیم.

طبرسی با اشاره به نیاز گروه های حساس به  تزریق واکسن آنفلو آنزا اظهار داشت: افراد دارای بیماری زمینه ای قلبی و کلیوی، افراد سالمند و کودکان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، همه ساله توسط این بیماری تهدید میشوند و تا سال گذشته هم  برای این دسته از افراد واکسن آنفلوآنزا تجویز می‌شده است. حدود یک الی دو میلیون واکسن همه ساله وارد کشور می‌شود و امسال با توجه به تمایل شدید مردم به تزریق واکسن و کم بودن واردات آن در کشور، پیش بینی می شود که این تعداد واکسن نتواند نیاز قشر وسیعی از جامعه را برطرف کند؛ بنابراین اولویت با افرادی است که ریسک بالای ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد.

 وی در خصوص واکسن روسی جدید گفت: نمی‌توان در رابطه با واکسنی که نتایج آن مشخص نشده است، اظهار نظری کرد. اثر بخشی یک واکسن طی چندین مرحله آزمون بالینی مشخص می‌شود. وزارت بهداشت در حال ارزیابی واکسن های مختلف است تا با انتخاب واکسن مناسب، اقدام به تولید و یا وارد کردن این واکسن کند.

طبرسی تاکید کرد: بهترین زمان استعمال واکسن آنفولانزا، اوایل مهرماه است ؛چون اپیدمی این بیماری در آبان ماه رخ می دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    8 0
    خاک تو سر وزارت علوم غلوم غلوم غلوم!!!! کنکور رو میگیره یک میلیون و چهارصد نفر هم کنار هم میشینن تا جون همه بعدا در آد!!!!!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    انتظار داریم مشرق در مورد واکسن های مشکوک آنفولانزای فرانسوی که متاسفانه وارد ایران شده تحقیق انجام بده
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    دنیا واکسن کرونا رو کشف کرده و همه رو میخواد واکسینه کنه شما بر سر اولویت بندی واکسن آنفولانزا گیر کردید
  • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    اینجا یه نفر دروغگو هست ...وزیر بهداشت گفت واکسن انفلانزا چند روز دیگه تولید میشه ..الان این داره از بحرانه حرف میزنه ... باس دید کدوم دروغگو تره ..چون ملت به این باور رسیدن که هر دو دروغگون منتهی کدوم بیشتره اون مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس