کد خبر 1105319
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
سفر هیات آمریکایی به بیروت برای رایزنی درباره تشکیل دولت لبنان

منابع رسانه‌ای از سفر هیات آمریکایی به ریاست معاون وزیر خارجه به بیروت برای رایزنی‌ها درباره مسائلی چون تشکیل کابینه جدید لبنان و تعیین خط مرزی دریایی بین این کشور و فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک روز بعد از اعلام استعفای «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان، منابع رسانه‌ای خبر دادند که هیات آمریکایی به ریاست «دیوید هیل» معاون امور سیاسی وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقام‌های لبنانی به بیروت سفر می‌کند.

به نوشته پایگاه اماراتی «نشنال»، برنامه سفر هیات آمریکایی از بیروت برای آخر همین هفته جاری برنامه‌ریزی شده و به رغم استعفای نخست‌وزیر لبنان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سال بی‌ثباتی لیبی آینه عبرت لبنانی‌ها درباره دخالت فرانسه

طبق این گزارش، هیل و هیات آمریکایی در این سفر درباره موضوعات کوتاه مدت و میان مدت مربوط به لبنان به ویژه بعد از انفجار اخیر در بیروت و استعفای نخست‌وزیر رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

نشنال نوشت: «استعفای کابینه دیاب برای مقام‌های آمریکایی یک موضوع شگفت آور نبود چرا که آنها در حال رصد تحولات میدانی بیروت بودند و از سه شنبه هفته قبل (زمان قوع انفجار بیروت) در حال همکاری و هماهنگی با دولت فرانسه بوده‌اند».

به گفته یک مقام آمریکایی، برنامه سفر دیوید هیل به بیروت هنوز نهایی نشده است اما گفت‌وگوها در بیروت قرار است روز جمعه برگزار شود.

تشکیل دولت جدید لبنان، موضوع اصلی در دستور کار هیات آمریکایی در سفر به بیروت خواهد بود.

نشنال به نقل از کارشناسان خبر داد، تمدید ماموریت یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان)، تعیین خط مرزی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، تحقیق بین‌المللی درباره انفجار بیروت، اصلاحات اقتصادی مدنظر صندوق بین‌المللی پول از جمله دیگر موضوعات در دستور کار هیات آمریکایی خواهد بود.

این رسانه عربی همچنین خبر داد، قرار است در پایان ماه جاری «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم به بیروت سفر کند و رایزنی‌های واشنگتن با مقام‌های لبنانی را ادامه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزند ایران IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    امریکا و اروپا در لبنان رژه میروند آن وقت ما هیچی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس