کد خبر 1105276
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
جان بولتون

ترجمه این کتاب به سرپرستی محمد معماریان انجام گرفته و در ۶۰۸ صفحه با قیمت ۷۵ هزار تومان در دسترس است.

به گزارش مشرق، کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» شامل خاطرات جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ترامپ توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد. ترجمه این کتاب به سرپرستی محمد معماریان انجام گرفته و در ۶۰۸ صفحه با قیمت ۷۵ هزار تومان در دسترس است.

بریده‌ای از کتاب:

⁩«شب اطلاع دادند ایران یک #پهپاد دیگر را هم سرنگون کرده. این یکی #گلوبال_هاوک بود و روی #تنگه_هرمز ساقط شده بود. ژنرال #دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح می‌گفت زدن گلوبال‌هاوک با موارد سابق تفاوت کیفی دارد. این مورد به نابودی یکی از دارایی‌های امریکا انجامیده بود که صدوچهل‌وشش میلیون دلار قیمت دارد. در نهایت با ترامپ، #پمپئو و دانفورد بر حمله به سه پایگاه ساحلی ایران توافق کردیم. ترامپ پرسید حمله کِی اتفاق خواهد افتاد. دانفورد گفت پنج‌ونیم صبح به وقت #تهران! تصمیم ما سه ویژگی مهم داشت: هدف‌های فعال نظامی را می‌زدیم نه اهداف نمادین، داخل خاک ایران را مورد حمله قرار می‌دادیم که خط قرمز ایرانی‌ها بود. در نهایت اینکه اهدافی را می‌زدیم که احتمالا تلفات انسانی داشت.» اینها بریده‌ای بود از خاطرات #جان_بولتون در #اتاقی_که_در_آن_اتفاق_افتاد.

⁩سرک کشیدن به بحث‌های داغ اتاق فکرهای سیاست‌مداران ایالات متحده و کرهٔ تک‌قطبی زمین با ناخدایی آمریکا؟! به شما تبریک می‌گوییم اگر به این موضوعات علاقه دارید. این کتاب قرابت زیادی به این موضوعات دارد. غور در خاطراتِ آتش‌نشان‌زاده بالتیموریِ هفتادودو جذاب است. کسی‌ که هفده ماه در #کاخ_سفید، مغز متفکر اصلی سیاست‌های امنیتی و اطلاعاتی آن وده؛ آن هم در دورانی که ایرانی‌ها پرندهٔ صدوچهل‌وشش میلیون دلاری ایالات متحده را در خلیج فارس منهدم کردند، ترامپ زیر #برجام زد و نخست‌وزیر ژاپن به‌عنوان نمایندهٔ ترامپ راهی ایران شد تا با مقامات تهران به گفت‌وگو بنشنید.

⁩جذاب است نه؟! «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» دستتان را می‌گیرد و به پشت‌پرده‌های جذاب این رویدادها در کاخ سفید می‌برد. بولتون علاوه بر این‌ها فصل‌هایی را هم اختصاص داده به بحث و بررسی‌های واشینگتن دربارهٔ دیگر رویدادها و مقامات دنیا از سوریه و عراق گرفته تا مذاکرهٔ ترامپ و کیم‌ جونگ اون و کشمکش‌ها با پوتین. اگر می‌خواهید بدانید هستهٔ سخت دولتمردان ایالات متحده دربارهٔ نگاهشان به پدیده‌های جهانی چه می‌گویند.

«اتاقی که در آن اتفاق افتاد» یک پیشنهاد مناسب است. امتحان کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس