محمود فکری سرمربی نساجی

تیم نساجی مازندران از روزی که کادر فنی اش را دستخوش تغییرات کرد هم در جدول رده بندی ارتقای رده پیدا کرد و هم صدرنشینان جدول را آزار داد.

سرویس ورزش مشرق - شش تیم لیگ برتری در فصل جاری با سرمربی استقلالی و یک تیم با کمک اول مربی استقلالی در مسابقات شرکت می کنند که در رده های مختلف جدول از بالا تا پایین قرار گرفته اند. شاید در این فصل بتوان از امیر قلعه نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی به عنوان استقلالی هایی نام برد که نتایج خوبی گرفته و هم اکنون تیم هایشان بخت کسب سهمیه آسیایی فصل بعد لیگ قهرمانان را هم دارند ولی در این میان یک استقلالی دیگر که از اسفندماه سال گذشته هدایت تیم پرطرفدار قائمشهری را در دست گرفت، با نتایجی که روبروی تیم های بالانشین کسب کرد توانست قدرت یک مربی استقلالی دیگر را در جمع ۱۵ تیم لیگ برتری به رخ بکشد.

*۷ تیم با کادر استقلالی!

در این فصل که البته با جابجایی های پرتعداد در جمع سرمربیان تیم های لیگ برتری مواجه بودیم و شاید به نوعی رکورد همه ادوار لیگ برتر و لیگ آزادگان را هم شکست، فارغ از اتفاقات پیش از این از ابتدای لیگ تاکنون، در حال حاضر ۷ تیم با کادر فنی کاملا یا تقریبا استقلالی در لیگ مشغول هستند. از بالای جدول که به پایین برویم استقلال با فرهاد مجیدی، سپاهان با امیر قلعه نویی، شهرخودرو با سهراب بختیاری زاده ، فولاد خوزستان با جواد نکونام، نساجی مازندران با محمود فکری، سایپا با کمک اولی بیژن طاهری و مربی دروازه بانانش که اشکان نامداری است و شاهین شهرداری بوشهر با سرمربیگری مهدی پاشازاده ۷ تیمی هستند که از رده دوم تا شانزدهم جدول با مربیان استقلالی فعالیت می کنند.

*فکری تیم دهم را تحویل گرفت!

محمود فکری زمانی تیم نساجی را در دست گرفت که ۸ باخت در ۲۰ بازی اولش با هدایت محمدرضا مهاجری بدست آورده بود. او وقتی تیم را تحویل گرفت نساجی در رده دهم جدول بود و تنها دو روز برای بازی روبروی ماشین سازی تبریز اولین حریف تیمش فرصت داشت. فکری ششم اسفندماه سال گذشته سرمربی نساجی شد.

* آمار درخشان فکری مقابل بالانشین ها!

از جمله اتفاقات مهم در این مدت کسب ۴ پیروزی تیم نساجی از ۸ مسابقه ای بود که این تیم روبروی حریفانش رقم زد. فکری در اولین بازی، ماشین سازی را با نتیجه ۰-۳ در تبریز مغلوب کرد و سپس توانست تراکتور را در قائمشهر ۰-۱، فولاد را در وطنی ۱-۳ و سپاهان را در اصفهان ۰-۱ شکست بدهد تا سه تیم بالاتر از خودش را مغلوب کرده باشد.

*توقف سرخابی ها روبروی تیم فکری!

تیم محمود فکری در ۴ دیدار دشوار دیگر هم موفق به کسب تساوی شد. او و تیمش در گرمای آبادان با صنعت نفت ۱-۱ کرد و نفت مسجدسلیمان هم در مازندران با نتیجه ۰-۰ متوقف شد. اما فکری استقلال را در تهران با نتیجه ۱-۱ متوقف کرد و عین همین نتیجه را روبروی تیم پرسپولیس که این فصل قهرمان هم شد در قائمشهر تکرار کرد تا باز هم دو تیم بالانشین را متوقف کرده باشد. نساجی در دور رفت به فولاد، تراکتور، استقلال و پرسپولیس باخته بود.

*افزایش تفاضل گل نساجی!

تیم نساجی پیش از حضور فکری در ۲۰ مسابقه تنها ۱۸ گل زده یعنی ۰.۹ گل در هر بازی داشت ولی در این مدت با به ثمر رساندن ۱۲ گل در ۸ بازی آمار ۱.۵ گل در هر دیدار را برجای گذاشت تا آوراژ گل زده این تیم به ۳۰ افزایش پیدا کند. همچنین نساجی پیش از این در ۲۰ دیدار قبلی ۲۸ بار دروازه اش را باز شده دیده بود یعنی ۱.۴ گل در هر بازی می خورد ولی در این مدت (۸ بازی) تنها ۴ گل خورده که آمار ۰.۵ گل خورده در هر دیدار را برجای گذاشته است. این یعنی سازمان دفاعی و تهاجمی تیمش را متحول کرده است.

*نساجی سیزدهمین تجربه مربیگری فکری!

مدیران تیم نساجی مازندران در حالی در این فصل به محمود فکری برای هدایت تیم شان اعتماد کردند که پیش از این هم در لیگ دسته یک بار دیگر تیمشان را به او سپرده بودند. با این وجود این سیزدهمین تیم متوالی است که فکری در آنها مربی یا سرمربی بوده است. تیم هایی که او در این سالها هدایت شان را در لیگ دسته یک یا برتر در دست داشته عبارتند از: شیرین فراز کرمانشاه، استقلال (۳ فصل دستیاری)،مس کرمان(دستیار)، صبای قم(دستیار)، نساجی مازندران، شاهین شهرداری بوشهر، سرخپوشان، آلومینیوم اراک، خوشه طلایی و دوباره نساجی مازندران. او برای اولین بار در لیگ برتر هدایت یک تیم لیگ برتری را پس از ۱۲ بار مربیگری در تیم های مختلف در دست گرفت. او در دوران هدایت تیم نفت مسجد سلیمان موفق شد این تیم را از لیگ دسته یک به لیگ برتر بیاورد.

*همکاری با کادر استقلالی!

از جمله دلایل موفقیت محمود فکری در این دوره از مربیگری اش می توان به استفاده از کادر فنی کاملا استقلالی تیم نساجی هم اشاره کرد که محمود فکری با آنها کار می کند. عبدالصمد مرفاوی به عنوان مدیر فنی و کمک اول، سیبروس دین محمدی، حنیف عمران زاده و احمد فیض کریملو هر ۵ نفر از بازیکنان اسبق استقلال محسوب می شوند که این تیم را هدایت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 13
    شاهکار اون شوت میری بود که نشست تو قلب استقلالی ها..........
    • امیر IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      11 2
      شوت روح الله باقری بود
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 1
      به این میگن سوختن ....
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 6
      شوت زیبای میری نشست در کیسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس