کد خبر 1105078
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
ایران کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این‌که در تهران رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور عام به حدود ۷۰ درصد رسیده است از بستری ۵۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره بیماران جدید مبتلا به کرونا که در تهران بستری شدند گفت: مجموعاً ۵۵۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند که بالغ بر ۱۰۹ نفر از این بیماران در بخش‌های ویژه بستری شدند. 

وی افزود: ۷.۹ درصد از افرادی که به مراکز سرپایی بهداشتی و درمانی مراجعه کردند نیاز به بستری داشتند و ۱۷.۸ درصد از مجموع مراجعین نیز نیاز به بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران داشتند. 

بیشتر بخوانید:

زالی: استفاده از ماسک همچنان باید استمرار داشته باشد

زالی ادامه داد: آمار در تهران با هفته قبل تفاوت چشمگیری ندارد و بخش زیادی از بهبودی‌هایی که انتظار داریم مربوط به استفاده منظم‌تر از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. نگرانی زایدالوصفی که در روزهای اخیر داشته‌ایم، حجم قابل توجه ترددهای بین‌شهری در هفته گذشته بوده است و ترددها باعث شد مردم از استان تهران که خودش در وضعیت قرمز به سر می‌برد به سایر مناطقی که آن‌ها هم در وضعیت قرمز وهشدار به سر می‌برند مسافرت کنند و نگران هستیم بار جدیدی را در هفته‌های آتی داشته باشیم. 

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران خاطرنشان کرد: ارزیابی وضعیت الان سخت است و دو تا سه هفته زمان می‌برد که تأثیر سفرهای بین‌شهری نمایان شود. 

وی تأکید کرد: در تهران رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور عام به حدود ۷۰ درصد رسیده است اما بارها اعلام کرده‌ایم که اگرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای عدم ابتلا به بیماری است اما شرط کافی نیست و مهم‌ترین مسئله، حضور در تجمعات طولانی‌مدت در فضای مسقف و با تهویه ناکافی است و با افزایش جمعیت، میزان ابتلا افزایش خواهد یافت، ماسک تنها به عنوان یک ابزار حفاظتی می‌تواند در جلوگیری از انتقال نقش‌ داشته باشد اما به شرطی که سایر مسائل حفاظتی نیز رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    نگران بودین جلوش رو میگرفتین این که به معیشت ربطی نداره بیکفایتی شاخ و دم.نداره فقط موندم چطور جواب حق الناس رو میدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس