کد خبر 1105021
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

جزیره کیش، جزیره ای مرجانی و زیبا در جهان که اکنون قطب گردشگری حاشیه خلیج فارس ایران به شمار می رود. این جزیره ی زیبا و دیدنی، تعداد بالایی از هتل های کیش را درون خود جای داده تا گردشگران تور کیش بتوانند اقامتی آسوده داشته باشند. اما به دلیل ویروس کرونا، کمی محدودیت در این جزیره اعمال شده تا سلامت گردشگران به خطر نیوفتد.

کیش در واقع بهشتی برای علاقه مندان به تاریخ است تا بتوانند تاریخ و تمدن ایران را در 1000 سال پیش دریابند و بعد از موشکافی های دقیق، آن ها را به زبان ساده تحلیل کنند تا تمام مردم جهان از این همه قدمت و تاریخ آگاه شوند. حتی در این جزیره مکانی وجود دارد که 16 متر زیر زمین جای گرفته و در آن می توان فسیل های 500 میلیون ساله لاک پشت ها و مرجان های دریایی را مشاهده کرد.

تفریحات و جاذبه های کیش که قدیمی ترین آنها شهر مدرن ایران نام گرفته است. بله در این جزیره مرجانی، شگفتی ها و عجایبی وجود دارد که زبان هر گردشگر داخلی و خارجی را به تحسین می گشاید. اگر شما هم علاقه مند هستید با جزئیات بیشتر این جاذبه ها آشنا شوید، www.kishlandyar.com (سایت تخصصی رزرو هتل کیش و تور کیش) همراه شماست تا به شرح این جاذبه های دیدنی بپردازد.

تور کیش و نمایی از جزیره کیش

حتما با تور کیش به شهر زیرزمینی کاریز کیش بروید

همانطور که ذکر شد جزیره کیش دارای جاذبه های فراوانی است که شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی از آن ها می باشد. این شهر تاریخی و جذاب در 16 متری اعماق زمین جای گرفته و همین امر به تنهایی سبب شگفتی آن شده است. زمانی که شما پا به این شهر عجیب و غریب بگذارید کافیست سر خود را بالا کنید تا جشنواره ای از فسیل های زیبا و خیره کننده را مشاهده نمایید.

توصیه می کنیم در زمانی که تور کیش را تهیه می کنید حتما به شهر زیر زمینی کاریز بروید تا از آب های شیرین آن شگفت شما را برانگیزد. شاید با خود بگویید مگر می شود در اعماق زمین زندگی کرد؟ بله در این شهر که بیش از 1000 سال قدمت دارد مردمانی می زیسته اند که آب آشامیدنی خود را از کاریز (قنات= محل سرازیر شدن آب) تهیه می کرده اند.

آب شرب در شهر زیر زمینی کاریز کیش به این گونه بوده تامین می شده که آب دریا به دلیل نشت به اعماق زمین از چند لایه سنگ و خاک عبور می کند و در نهایت آب شیرین پس می داده است، همین امر سبب شده تا کاریز شکل بگیرد و این نام بر شهر 16 متری اعماق زمین، نقش ببندد. اگر می خواهید رزرو هتل کیش یا تور کیش را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از این شهر خارق العاده غافل نشوید.

تور کیش و شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر تاریخی حریره کیش، مدرن ترین شهر 1000 ساله ایران

از دیگر شگفتی های جزیره کیش که تاریخ دانان و علاقه مندان به تاریخ را جذب می کند، شهر 1000 ساله حریره کیش می باشد که مدرن ترین شهر کشف شده ایران در 10 قرن پیش است. این شهر دیدنی دارای آب انبارها، مسجد و حمام است که به نوبه خود در هزاران سال پیش نمونه بوده و این معماری، نشان از روشن فکر بودن ایرانی ها می دهد.

مسجدی که در شهر تاریخی حریره کیش ساخته شده است نشان می دهد که اسلام در این جزیره رواج داشته و مردم به اعتقادات خود پایبند بوده اند. حمام و کاروانسرا از دیگر اجزای این شهر تاریخی هستند که معماری آن ها نیز بسیار تامل برانگیز است. از هتل های کیش که در نزدیکی شهر تاریخی حریره قرار گرفته اند می توان به هتل صدف کیش و هتل لوتوس کیش اشاره کرد.

جهت رزرو هتل های ذکر شده می توانید به صورت مستقیم از سایت کیشلندیار این هتل های کیش را رزرو نمایید یا جهت اطلاعات بیشتر درباره ی هتل و مراکز تفریحی و گردشگری جزیره کیش با شماره های 021,43000020 و 09198906504 تماس حاصل فرمایید.

نمایی از شهر باستانی حریره در جزیره کیش

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس