فیلم و عکس| درگیری شدید پلیس آمریکا با معترضان در «فرگوسن» و «فونیکس»

پلیس ضدشورش آمریکا به معترضانی که به طور مسالمت‌آمیز در سالگرد مرگ «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست توسط پلیس سفیدپوست تجمع کرده بودند، حمله کرد و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد.

به گزارش مشرق، پلیس ضد شورش شهر فرگوسن در ایالت میزوری آمریکا به معترضان ضد نژاد پرستی که برای بزرگداشت ششمین سالگرد مرگ «مایکل براون»، جوان سیاه‌پوست آمریکایی تجمع کرده بودند، با گاز فلفل و باتوم حمله کرد و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد. آن‌ها همچنین به روی معترضان اسلحه گشودند و تعدادی از آن‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در تصایر ثبت شده از اعتراضات، نیروهای پلیس معترضان را روی کف خیابان خوابانده و بازداشت می‌کنند. در اعترضات یکشنبه شب در شهر فونیکس ایالت آریزونا هم دست‌کم ۸ نفر بازداشت شدند. پلیس همچنین به روی ده‌ها نفر که برای ادای احترام تجمع کرده بودند، فلش بنگ شلیک کرد.

به گزارش روزنامه «آریزونا ریپابلیک»، معترضان کمی بعد از ساعت ۷ شب به وقت محلی از سنگری که مقابل مقرهای اداره پلیس شهر فونیکس ایجاد شده بود، عبور کردند.

مراسم سالگرد مایکل براون ابتدا مسالمت‌آمیز بود و پدر وی یک کبوتر صورتی را برای بزرگداشت این روز در آسمان رها کرد اما بعد با دخالت پلیس و حمله به معترضان به خشونت کشیده شد.

تیراندازی به مایکل براون در ۹ اوت ۲۰۱۴ در شهر فرگوسن ایالت میزوری آمریکا روی داد. براون ۱۸ ساله پس از آنکه حداقل شش مرتبه هدف شلیک «دارن ویلسون»، افسر پلیس ۲۸ سالهٔ شهر فرگوسن قرار گرفت جان باخت. مقتول مسلح نبود و سوء‌سابقه هم نداشت. این حادثه اعتراضات در شهر فرگوسن را برافروخت معترضان نژادپرستی را عامل این تیراندازی می‌دانستند.

مایکل براون

دارن ویلسون

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه مه هم (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده بوده است. این اعتراضات همچنان در شهر پورتلند ادامه دارد و این شهر جمعه شب، شاهد شصت و سومین شب اعتراضات بود. 

«دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیروهای فدرال از ایالت اورگن تهدید کرده، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات خاتمه دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 3
    تابستان داغ...
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    امریکا لبنان ...
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    خاک تو سرشون.بلد نیستند. باس مثل بعضی کشورها با مسلسل و هرارتا هزارتا بکشن. چیه یه دونه یه دونه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس