کد خبر 1104951
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
مطهری: برخی لیست ها مجازی است نه مدنظر گل محمدی/ آماده سرمربیگری هستم ولی به پرسپولیس تعهد دارم

مربی پرسپولیس گفت: لیست هایی که ما در این روزها دیده ایم لیست یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس نبوده بلکه لیست برخی رسانه ها و کانال های مجازی بوده است.

به گزارش مشرق، حمید مطهری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس، برگزاری جشن قهرمانی، مباحث مربوط به نقل و انتقالات و سایر موارد مربوط به این تیم صحبت کرد که در ادامه مشروح گفت و گو با مربی پرسپولیس را می خوانید.

 دلیل بی انگیزگی بازیکنان پرسپولیس پس از کسب قهرمانی و نتیجه نگرفتن تیم تان در دو بازی اخیر چیست؟

شاید بازیکنان ما در دو بازی اخیر تا حدی از لحاظ انگیزشی پایین آمده باشند اما در فوتبال روز دنیا هم می بینید تیمی مانند لیورپول پس از قهرمانی لیگ برتر انگلیس مقابل تیم هایی مثل آرسنال و منچسترسیتی باخت های بدی داد. این موضوع به کادرفنی مربوط می شود و مقصر پایین بودن سطح انگیزشی بازیکنان پرسپولیس ما هستیم. باید این بحث را مدیریت کرده و با درس گرفتن از دو بازی اخیر، عیب و ایرادها را برطرف کنیم. ان شالله تیم خود را بار دیگر در مسیر درست قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید:

امیدوارم پرسپولیس در جام حذفی قربانی نشود

 آیا پرسپولیس برای دو بازی پایانی مقابل گل گهر و سایپا که جزء تیم های انتهای جدولی  هستند، به همان مسیر درست بازمی گردد؟

صد در صد. دوست نداریم حقی از هیچ تیمی اجحاف شود. با تمام قدرت کارمان را جلو می بریم. به ذوب آهن هم برای پیروزی مقابل پرسپولیس تبریک می گویم. جلوی این تیم هم کار زیادی کردیم اما برخی اتفاق ها منجر به شکست شد که دلیل آن را باید در خودمان ببینیم و سریع ایرادها را رفع و رجوع کنیم. بخشی از ناکامی تیم در دو هفته اخیر هم هم به دلیل مسائل انگیزشی است. مسیر ما همیشه درست بوده که سبب قهرمانی پرسپولیس شده است. در تمام تیم های دنیا رقم خوردن چنین اتفاق هایی طبیعی است اما باید بحث را سریع مدیریت کرده و به روال خوب مان بازگردیم. ان شالله در این هفته برای بازی با گل گهر سیرجان به بهترین شکل آماده می شویم.

 جای هواداران در جشن قهرمانی پرسپولیس خالی بود. 

حضور هواداران واقعا انگیزه مضاعفی می دهد و تنها چیزی که ما را در جشن قهرمانی دچار مشکل کرد و سبب شد این جشن تا حدی به ما نچسبد، غیبت آنها در ورزشگاه بود. جای هواداران خیلی خالی بود. همه برای رسیدن به قهرمانی خیلی زحمت کشیدیم اما به هر حال نبودن هواداران حس خوبی به ما نمی دهد. همیشه از آنها انرژی مثبت گرفتیم و در این شرایط سخت اقتصادی جام قهرمانی را به هواداران تقدیم می کنیم.

 برخی بازیکنان پرسپولیس مانند مهدی شیری در جشن قهرمانی حرکات جالب و موزونی انجام دادند که حسابی در فضای مجازی و رسانه ها سر و صدا راه انداخته است.

به هر حال آنها برای رسیدن به قهرمانی خیلی زحمت کشیدند و حق دارند اینگونه خوشحالی کنند. این هم مدلی از نشان دادن خوشحالی شان بود که برای دل هواداران انجام شد.

 پس از برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس، از بازیکنان مختلفی نام برده می شود که در لیست مدنظر یحیی گل محمدی برای فصل آینده قرار دارند. درباره وضعیت نقل و انتقالاتی تیم تان واضح صحبت می کنید.

لیست هایی که ما در این روزها دیده ایم لیست یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس نبوده بلکه لیست برخی رسانه ها و کانال های مجازی بوده است. هرکسی برای خودش لیستی می دهد و بازیکنان مدنظرش را جزء آن فهرست می گذارد درحالیکه در ذهن مان طراحی ها و آیتم هایی داریم که طبق آن بازیکنانی را برای پرسپولیس انتخاب می کنیم اما با توجه به شرایط حساس مان اینکه بخواهیم لیستی داده باشیم، صحت ندارد. اکنون هم برای بازی های باقی مانده لیگ و جام حذفی تلاش می کنیم تا در این رقابت ها هم نتایج خوبی بگیریم. هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ایم اما مدام لیست ورودی و مازاد پرسپولیس منتشر می شود. این حواشی همیشه وجود داشته است.

 چه برنامه ای برای آماده سازی پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارید؟

شرایط مان خیلی سخت است. در کل برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا مشکل دارد. هرچند کرونا هم مزید بر علت شد. پرسپولیس باید 25 شهریور اولین بازی اش را در این رقابت ها انجام بدهد درحالیکه 30 مرداد تاریخ آخرین بازی اش در لیگ برتر است. سپس جام حذفی را پیش رو داریم. هیچ فرصتی برای جذب بازیکن و هماهنگی بازیکنان جدید با قدیمی ها نداریم. سریع باید در لیگ قهرمانان شرکت کنیم و این موضوع کار ما را سخت می کند. 

 با توجه به پیشنهادات خارجی مطرح شده برای برخی بازیکنان تان تصور می کنید چند درصد نفرات فعلی پرسپولیس برای سال آینده هم در این تیم حفظ شوند.

دوست داریم همه بازیکنان حفظ شوند اما باید دید چه اتفاق هایی می افتد. بازیکنان باکیفیت پرسپولیس زحمت کشیده اند و پیشنهاداتی هم دارند. باید دید باشگاه چه برنامه ای برای حفظ آنها دارد اما تمایل داریم همه آنها قراردادشان تمدید شود.  یحیی گل محمدی هم در صحبتی که با باشگاه داشته روی این موضوع تاکید کرده است.

 در روزهای اخیر بار دیگر بحث جدایی کریم باقری از کادرفنی پرسپولیس و حضور وی در تیم ملی داغ شده و شنیده می شود نوع رفتار وی در تمرینات به شکلی است که تصور می شود جدایی باقری در پایان فصل از این تیم قطعی است.

باقری در روزهای اخیر صحبتی با ما نداشته است. مدتی قبل وی با فدراسیون فوتبال برای حضور در تیم ملی صحبت کرد اما جدایی اش از پرسپولیس و پیوستن به تیم ملی تصمیمی شخصی است که خود کریم باید بگیرد. وجود باقری برای تیم ما نعمت است و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

 شنیده ایم جدا از نساجی تیم شهرخودرو هم در طول فصل برای سرمربیگری به شما پیشنهاد داد اما با پاسخ رد به این پیشنهادها در نهایت جام قهرمانی لیگ برتر را با پرسپولیس کسب کردید.

نساجی قبل از شیوع ویروس کرونا به من برای سرمربیگری پیشنهاد داد اما تاکنون درباره پیشنهاد شهرخودرو صحبت نکرده بودم. مسئولان این باشگاه به من لطف داشتند اما تعهد به یحیی گل محمدی و پرسپولیس و البته اصولی که برای خودم دارم سبب شد این پیشنهاد را به یحیی بسپارم. گل محمدی همه جوره به من لطف داشته است و در نهایت قسمت نشد به شهرخودرو بازگردم. می دانید ما در نیم فصل اول در شهرخودرو حضور داشتیم و تیم قابل احترام و خوبی است. مدیریت این باشگاه هم زحمت زیادی می کشد و برای این تیم هم آرزوی موفقیت داریم. 

 مدت ها است به عنوان دستیار اول در لیگ برتر ایران فعالیت می کنید. احتمال دارد در آینده ای نزدیک سرمربیگری را هم تجربه کنید؟

من مدت ها است آماده چالش سرمربیگری هستم اما برای این هدف دست و پا نمی زنم و نمی خواهم به هر طریقی سرمربی شوم. روال کار را طی کرده و خیلی سیستماتیک در کار مربیگری مانند دوران بازیگری جلو آمده ام. دوست دارم با توجه به توانایی هایم دنبال من بیایند و خدا را شکر اکنون شرایط به شکلی شده که تیم ها به من هم اعتقاد پیدا کرده اند. با این وجود هر جایی و کنار هر مربی ای بودم با افتخار و تعهد کار کرده ام. تمام انرژی ام را گذاشته و با تمام وجود کار کرده ام. خیلی هم دوست نداشتم در حاشیه باشم و دوست داشتم وظایف خود را به نحو احسن انجام بدهد.

 سال آینده هم به عنوان دستیار یحیی گل محمدی در پرسپولیس می مانید؟

الان زمان خوشحالی کردن برای پوکر و قهرمانی است. بعدها احتمال دارد هزار اتفاق بیفتد. من در حال حاضر به پرسپولیس تعهد کامل دارم.

صحبت پایانی.

این جام را به پیشکسوتان عزیزمان که همیشه حامی پرسپولیس بوده اند و همچنین خانواده مرحوم هادی نوروزی تقدیم می کنم. وحدت و همدلی تیمی پرسپولیس پس از اتفاق بدی که برای هادی رخ داد، رقم خورد و امیدوارم روح وی قرین رحمت باشد. باید از محمد انصاری و محسن ربیع خواه که زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیدند و متاسفانه دچار آسیب دیدگی شدند تشکر کنم. همچنین باید از علیرضا بیرانوند که وی هم برای تیم ما زحمت کشید و جایش در جشن قهرمانی خالی بود هم قدردانی کنم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حانیه IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    28 5
    همیشه عاشقتیم پرسپولیس عزیز و دوست داشتنی و قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس