کد خبر 1104938
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

شاید سال ها قبل داشتن مبلمان فقط مخصوص خانواده های خاص و ثروتمند بود اما امروزه شرایط تغییر کرده به طوری که اگر در خانه ای مبلمان نباشد کمی عجیب به نظر می رسد. تقریبا همه افراد از مبلمان در دکوراسیون خانه هایشان استفاده می کنند و امروزه مبل به طور کلی تغییر ماهیت داده و از یک وسیله تجملاتی به یک وسیله کاربردی تبدیل شده است.

داشتن مبلمان مناسب افراد را برای دستیابی به سبک دکوراسیون مورد نظرشان یاری می کند و باعث زیباتر شدن فضای خانه می شود. در این بین مبل سلطنتی یکی از محبوب ترین سبک های مبلمان در بین ایرانی هاست که کاملا با روحیه و سلیقه آن ها سازگار است. در این مطلب به بررسی این سبک از مبلمان می پردازیم و نکاتی را ذکر می کنیم تا با در نظر گرفتن آن ها اقدام به خریدی آگاهانه کنید.

تفاوت مبل سلطنتی و کلاسیک

قبل از آن که نکات مهم برای خرید مبل سلطنتی را ذکر کنیم بهتر است تفاوت دوسبک مبلمان سلطنتی و کلاسیک را بیان کنیم زیرا خیلی از افراد هستند که این دو سبک مبلمان را با هم اشتباه می گیرند. بین این دو نوع از مبلمان تفاوت هایی وجود دارد که باعث شده است به دو دسته مختلف تقسیم شوند و طرفداران خاص خود را داشته باشند. هر دو سبک مبل سلطنتی (استیل) و کلاسیک دارای منبت کاری هایی بر روی بدنه خود هستند.

منبت کاری های انجام شده بر روی مبل کلاسیک خیلی ظریف تر و کمتر از منبت کاری های انجام شده بر روی مبلمان سلطنتی است. اکثر مبل های سلطنتی دارای تاج های منبت کاری شده با طرح های پیچیده هستند که به شکل عالی باعث شکیل تر شدن محیط می شوند. تفاوت دیگر این دو سبک مبلمان مربوط به سایز آن ها می شود، مبل سلطنتی معمولا بزرگ تر و سنگین تر از مبل کلاسیک است و این مورد به علت بزرگ تر بودن کلاف اصلی مبل سلطنتی است.

مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید مبل سلطنتی در نظر گرفت

همه افراد دوست دارند یک خرید بی عیب و نقص را انجام دهند و خرید مبلمان هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به ذکر چند نکته برای خرید مبل سلطنتی خواهیم پرداخت که با در نظر گرفتن این نکات می توانید خرید قابل قبولی را انجام دهید.

اندازه و ابعاد خانه

قبل از اینکه اقدام به خرید مبل سلطنتی کنید باید به این سوال دقت کنید که آیا فضای لازم برای قرار دادن مبل سلطنتی را در خانه خود دارید؟ همانطور که گفته شد مبلمان سلطنتی به نسبت مبلمان راحتی و کلاسیک از قالب بزرگتری برخوردار است و اگر فضای لازم برای آن را نداشته باشید نه تنها به زیبایی فضا کمک نمی کند بلکه باعث شلوغ تر به نظر رسیدن خانه می شود و احساس ناخوشایندی به افراد دست می دهد. اگر فضای کمی در اختیار دارید به شما پیشنهاد می کنیم به جای خرید مبلمان سلطنتی، یک دست مبلمان راحتی تهیه کنید.

از شلوغی بیش از حد دوری کنید

بیش از حد از لوازم تزئینی و دکوری استفاده نکنید. مبلمان سلطنتی به علت استفاده از منت کاری های زیبا بر روی دسته ها و تاج به اندازه کافی باعث شکیل و مجلل نشان دادن فضای خانه می شود پس بهتر است زیبایی مبل سلطنتی را پشت انبوهی از وسایل تزئینی مخفی نکنید. همین قضیه برای انتخاب فرش و پرده هم سازگار است و بهتر است فرش و پرده با نقش و نگار کمتری را تهیه کنید تا باعث شلوغ به نظر رسیدن فضای خانه نشود.

به چوب به کار رفته در ساخت مبل سلطنتی دقت کنید

مهمترین عامل در استحکام مبل سلطنتی نوع چوب به کار رفته در آن است. همانطور که گفته شد مبل سلطنتی دارای منبت های زیاد و درهم است و اگر این منبت ها بر روی چوب بی کیفیت کار شده باشد باعث ترک خوردن چوب مبل می شود و بعد از مدتی مبلمان شما دیگر زیبایی اول را نخواهد داشت. بهتر است کلاف اصلی مبل از جنس چوب با کیفیت مثل چوب راش، چوب نراد، چوب روس و چوب گردو باشد ولی برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه های خود و سود بیشتر از چوب بی کیفیت و یا حتی مواد مصنوعی در ساخت کلاف استفاده می کنند. برای تشخیص این که چوب از کیفیت بالایی برخوردار است یا نه باید قبل از رنگ شدن به بافت آن دقت کنید و برای تشخیص چوب از مواد مصنوعی، باید به وزن مبل توجه کنید زیرا مبل تولید شده با چوب وزن خیلی بیشتری در برابر مبل تولید شده با مواد مصنوعی دارد.

پارچه مبلی مناسب انتخاب کنید

بر خلاف مبلمان راحتی که از پارچه های مبلی ساده و تک رنگ در آن ها استفاده می شود برای مبلمان سلطنتی معمولا از پارچه مبلی طرح دار استفاده می شود تا هرچه بهتر حس مجلل بودن را به محیط ببخشد. برای انتخاب پارچه مبلی علاوه بر زیبایی باید به جنس و کیفیت آن هم توجه ویژه شود. پارچه های مبلی از تنوع بالایی برخوردار هستند ولی محبوبترین پارچه ها برای مبل سلطنتی پارچه های ساتن و شانل هستند. اکثر پارچه ها ساخت کشور چین هستند و البته تعدادی از پارچه ها ساخت کشور خودمان هستند که کیفیت بالایی هم دارند.

در این مطلب گلچینی از نکات مهمی که قبل از خرید مبل سلطنتی باید در نظر بگیرید را ذکر کردیم. برای خرید و مشاهده جدیدترین مدل های مبل سلطنتی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی مبلمان توکامارت با آدرس tookamart.com مراجعه کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس