کد خبر 1104912
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
پرچم نمایه چین و آمریکا

وزارت خارجه چین اعلام کرد در واکنش به تحریم یازده مقام این کشور توسط واشنگتن، پکن نیز ۱۱ مقام آمریکایی از جمله دو سناتور جمهوری‌خواه و رئیس دیدبان حقوق بشر را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، اقدام آمریکا در اعمال تحریم بر یازده مقام چینی و متحدان آنها در هنگ‌کنگ، با مقابله‌به‌مثل و اقدام تلافی‌جویانه مشابه دولت پکن مواجه شد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد ۱۱ مقام آمریکایی را در اقدامی متقابل تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین  با اعلام این خبر گفت این تحریم‌ها شامل مقاماتی از جمله «تد کروز» و «مارکو روبیو» سناتورهای جمهوری‌خواه، «کنث راث» مدیرعامل سازمان دیدبان حقوق بشر و «مایکل آبراموویتز» رئیس سازمان خانه آزای می‌شود.

به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌اِن» لی‌جیان در کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که این مقام‌های آمریکایی تحریم‌شده، در امور داخلی چین مرتبط با هنگ‌کنگ، دخالت کرده و سعی داشته‌اند خودمختاری این منطقه را تضعیف کنند.

واشنگتن روز جمعه گروهی از مقامات چینی و هنگ‌کنگی از جمله «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ را تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دارایی‌های کری لام و ۱۰ مقام ارشد دیگر از جمله رئیس دفتر ارتباطات پکن در هنگ‌کنگ را مسدود می‌کند.  

این اقدام بعد از آن انجام شد که دولت آمریکا به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی «تیک تاک» و «وی‌چت» را به بهانه جمع‌آوری اطلاعات از این کشور و تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، مجبور کرد به فعالیت‌هایشان در آمریکا پایان دهند.

پیش از آن «وانگ وِنبین» دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چینی را «زورگویی آشکار» توصیف کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس