کد خبر 1104908
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
شرط اجاره پیاده‌راه در تهران اعلام شد/ تعیین میزان اجاره‌بها توسط شهرداری‌های مناطق

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجاره پیاده‌راه توسط شهرداری به برخی از کسبه با شرایط خاصی آغاز شده است،‌ گفت: میزان اجاره‌بهای پیاده راه توسط شهرداری‌های مناطق تعیین می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، درباره سرانجام موضوع پیاده‌راه‌ فروشی در پایتخت، اظهار داشت:‌مسأله فروش پیاده‌راه نیست بلکه موضوع  اجاره پیاده‌راه به مغازه‌دارانی است که جلوی در مغازه آنها فضای خالی وجود دارد.

وی افزود: شرط استفاده از پیاده‌راه برای برخی از مغازه‌داران، ایجاد نشدن سد معبر برای عابران پیاده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش تندروهای شورای شهر برای توقف فعالیت‌های عاشورایی در تهران

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مغازه‌داران و برخی از صنوف از جمله اغذیه‌فروشی‌ها می‌توانند با شهرداری منطقه خود رایزنی کرده و فضای باز جلوی در مغازه‌شان را اجاره کنند به طور مثال میز و صندلی کوچک قرار دهند و مشتریان آنها از این فضا استفاده کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده از بخش‌هایی از پیاده‌راه‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، گفت: این موضوع اجرای آن نیز در تهران مشکلی نخواهد داشت و ما هم مخالف آن نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان اجاره پیاده‌راه چقدر است،‌گفت: شهرداری منطقه طی قرارداد با کسبه میزان اجاره را تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: منظور از اجاره پیاده‌راه، فضای رفت و آمد عابران پیاده نیست به طور مثال خانه‌ای جلوی در مغازه‌ای عقب‌نشینی کرده و مکانی خالی ایجاد شده است به همین منظور مغازه‌ای که به طور مثال ساندویچی فروشی است می‌تواند در محل این عقب‌نشینی میز و صندلی گذارد و برای ارائه سرویس به مشتریان خود از آن استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 0
    مسئله سازی است یا از آب کره گرفتن؟... واقعا که مدیریت لیبرالی شور قضیه رو درآورده
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    بدعت خطرناک و بحران آفرینی صرفا به جهت دعوای دولت و شهرداری و عدم تامین بودجه شهرداری از سوی دولت در آینده از این طرح نمیتوانند عدول کنند و معضل اساسی برای مدیریت محل عبور و مرور پیش خواهد آمد با این کار اندک فروش مغازه هائی که از همین مشتریهای دزدیده شده با این طرح ، از بین خواهد رفت و قادر به پرداخت مالیاتهای سنگین نخواهند شد و بیکاریهای جدید پدید خواهد آمد اینجا شهرداری هم از توبره عوارض کاسبین و هم از آخور اجاره محل عبور و مرور خواهد خورد غافل از اینکه پدر این شهر در آینده در خواهد آمد تراکم فروشی شهرداری خاطرتان هست که از زمان کرباسچی شروع شد و الان همگی داریم تاوان سنگین تصمیمات نابخردانه ایشان را میدهیم
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    جای مردم را تنگ می کنند، سود آن به شهرداری می رود؟ حقوق اینها از کجا می آید؟ از تنگ شدن راه مردم؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 1
    کل هنر اینا تغییر تابلو و طرح حهای اب دوغی بود قالیباف عجب شهردار خوبی بودی تهران رو تو ۳ سال اباد کردی همین گوسفند ها بهت گفتند بیت مال خوردی . خدا رو شکر مردم فهمیدن کی دزد بیت ماله
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    .. اصلا درکی از فقر و بدبختی ندارن
  • رضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 0
    شما از حق قانونی عابرین پیاده از محل ترددشون سوء استفاده می کنید و اون رو به مغازه داران اجاره میدید ؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    خاک برستون با این شیوه قرون وسطایی اداره شهر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس