کد خبر 1104862
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
تعجب زولا از انتخاب پیرلو به‌عنوان سرمربی جدید یوونتوس

اسطوره باشگاه چلسی از انتخاب آندره‌آ پیرلو به‌عنوان سرمربی جدید یوونتوس شگفت‌زده شده است.

به گزارش مشرق، باشگاه یوونتوس یک روز پس از حذف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اقدام به اخراج مائوریتزو ساری از سمت سرمربیگری این تیم کرد و آندره‌آ پیرلو را که چندی پیش به‌عنوان سرمربی زیر 23 سال این باشگاه منصوب کرده بود، به‌عنوان جانشین این سرمربی ایتالیایی معرفی کرد. این اولین تجربه سرمربیگری پیرلوی 41 ساله است و انتخاب او از جانب مدیران باشگاه یوونتوس باعث تعجب اسطوره باشگاه چلسی شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاپلو به انتخاب سرمربی جدید یوونتوس

جان‌فرانکو زولا که خود در فصل 19-2018 به‌عنوان دستیار مائوریتزیو ساری در چلسی فعالیت می‌کرد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» گفت: اگر بگویم که از انتخاب پیرلو به‌عنوان سرمربی یوونتوس متعجب نشده‌ام، دروغ گفته‌ام. این انتخاب جذابی است و اگر این پروژه جواب دهد، به‌عنوان داستانی موفقیت‌آمیز در این باشگاه ثبت خواهد شد. سرمربیگری یوونتوس اما کار ساده‌ای نیست، چون یوونتوس خواهان پیروزی به روشی خاص است.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و اسطوره باشگاه چلسی افزود: انتخاب پیرلو، حرکتی جسورانه از سوی باشگاه یوونتوس براساس کیفیت پیرلو بود، اما او برای این کار نیاز به حمایت مدیران باشگاه یووه دارد. رسیدن به موفقیت در یوونتوس کار آسانی نیست، اما من فکر می‌کنم که پیرلو می‌تواند به موفقیت برسد.

پیرلو که پس از بازی برای تیم‌هایی همچون  اینتر، میلان و یوونتوس، در سال 2017 با پیراهن تیم نیویورک‌سیتی اف سی آمریکا اعلام بازنشستگی کرد، در ادامه در کلاس‌های مربیگری پرولایسنس یوفا (معتبرترین مدرک مربیگری فوتبال جهان) شرکت کرد.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا که بین سال‌های 2011 تا 2015 برای یوونتوس بازی می‌کرد، در مدت چهار سال حضورش در یوونتوس با این تیم چهار قهرمانی در سری A، یک قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و دو قهرمانی در سوپرجام ایتالیا را تجربه کرد.

پیرلو همچنین قهرمانی در جام جهانی را با تیم ملی فوتبال ایتالیا در کارنامه‌اش دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس