آمارمبتلایان به کرونا در تهران بزودی افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بزودی آمار مبتلایان به کرونا به دلیل افزایش مسافرت تهرانی‌ها و لغو طرح ترافیک بیشتر می‌شود، گفت: لغو طرح مشکلات جدی‌تری برای بیماران قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای گذشته کاهش یافته است که این موضوع به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و جدی گرفتن استفاده از ماسک حاصل شده است.

وی افزود: ولی برای هفته‌های آینده چندان نمی‌توان به این موضوع امیدوار بود چرا که ترددها در سطح شهر با لغو طرح ترافیک بیشتر شده و آمار مسافرت‌ها نیز همزمان با تعطیلی‌های اخیر افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد روند کاهش آمار مبتلایان چندان پایدار نیست و بزودی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که لغو طرح ترافیک فقط سبب کاهش 3 درصدی مسافران مترو شده است و این موضوع نشان می‌دهد که لغو طرح ترافیک نتوانسته در کاهش تعداد مسافران مترو تغییر چندانی ایجاد کند.

نوری تصریح کرد: لغو طرح ترافیک با هدف کاهش آمار مبتلایان به کرونا دقیق و درست نیست و طرح که لغو می‌شود ترددهای غیرضروری در سطح شهر افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین با لغو طرح ترافیک به دلیل افزایش تردد خودروها در سطح شهر، آلودگی هوا افزایش یافته و این موضوع مشکلات جدی‌تری برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت چه تعداد است؟ گفت: آمار دقیقی در این زمینه ندارم ولی تعداد مبتلایان رو به کاهش بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IL ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 0
    از الان دارین افزایش آمار بعد از برگزاری مراسمات محرم رو توجیه میکنید و میندازید گردن خود مردم که سفرهای غیر ضروری و طرح دلیلش بوده؟! باشه باشه شما درست میگید.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 1
    به دليل مراسم محرم افزايش مي يابد نه چيز ديگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس