آکادمی شطرنجی که به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد

در شرایطی‌که حدود دو ماه از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون شطرنج می‌گذرد اما به نظر می‌رسد نایب رئیس بانوان همچنان تصمیمی برای کناره‌گیری از سمت خود ندارد.

به گزارش مشرق، مهلت ثبت‌نام در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۲۱ خرداد به پایان رسید و ۹ کاندیدا برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کردند. فدراسیون شطرنج که در ماه‌های اخیر حواشی زیادی داشت، حتی در ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات هم دچار چالش شد.

موضوع این است که قائم‌مقامی که یکی از باتجربه‌ترین و برترین شطرنجبازان کشور با سابقه چندین ساله قهرمانی است، به دلیل دارا نبودن شرط هشتم از شرایط ده گانه احراز داوطلبان ریاست فدراسیون یعنی سابقه قابل قبول مدیریت موفق نشد در انتخابات ثبت نام کند.

بیشتر بخوانید:

اتفاقات عجیب در فدراسیون شطرنج

طبق قانون، سوابق مدیریتی مورد نیاز برای داوطلبان ریاست فدراسیون‌های ورزشی در چند بند به صورت شفاف و دقیق آورده شده که منحصر به مدیریت عالی در سازمان‌ها و نهادهای ورزشی، سابقه مدیریتی در حد مدیرکلی و همطراز آن، مدیریت عالی در بنگاه‌های اقتصادی و مدیریت مراکز آموزش عالی می‌شود.

در تبصره یک سابقه مدیریت آورده شده است که: ”داوطلبانی که دارای سابقه حداقل یک دوره ریاست، نایب رئیسی یا دبیری فدراسیون باشند، با دارا بودن مدرک کارشناسی می‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند.» در این بند هیچ نامی از نایب رئیس بانوان که پستی فرمایشی بدون حق امضا و بدون حکم از شخص وزیر ورزش‌وجوانان است، آورده نشده و البته حتی اگر این قانون مشمول نایب رئیس بانوان شود، به صراحت اعلام شده که سابقه فعالیت در این پست باید حداقل به مدت یک دوره چهار ساله باشد.

با این حساب شادی پریدر که از ۲۲ دی سال ۹۵ به سمت نائب رئیسی بانوان فدراسیون شطرنج رسیده، در صورت قبولی مدیریت نایب رئیسی بانوان، چیزی حدود ۷ ماه از شرط یک دوره کامل مدیریت چهار ساله کم دارد. در گذشته نیز در برخی فدراسیون‌ها به علت کمبود حتی چند ماه به اندازه انگشتان یک دست صلاحیت برخی کاندیداها در بخش مدیریتی تایید نشد.

بدون درنظر گرفتن تمام این موارد باید به نکته دیگری هم اشاره کرد و آن هم اینکه چرا پریدر از سمت خود استعفا نمی‌کند تا شائبه‌ها برای مهندسی انتخابات از بین برود؟ پیش از این پیش‌بینی می‌شد که وی برای حفظ عدالت در انتخابات و جلوگیری از شائبه استفاده از امکانات فدراسیون و افزایش شانس خود در مجمع، از پست نایب رئیسی بانوان انصراف دهد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. ضمن اینکه او در تمام جلسات فدراسیون حضور دارد و به راحتی نام وی در اخبار فدراسیون هم درج می‌شود. اهالی شطرنج نگران هستند تا با مهندسی در انتخاب گزینه‌ای روی صندلی ریاست بنشیند که نتواند این رشته را از حاشیه‌ها دور کند.

تاریخ دقیق برگزاری انتخابات هنوز مشخص نشده و اهالی شطرنج امیدوارند که حداقل بعد از اعلام تاریخ انتخابات پریدر از سمت خود استعفا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس