کد خبر 1104802
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
طعنه مقام روس به توییت ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتقاد از مواضع واشنگتن درباره تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران سیاست «فشار حداکثری» آمریکایی‌ها علیه ایران را در ضدیت با دیپلماسی خواند و رد کرد.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با رد مواضع وزیر خارجه آمریکا درباره ایران اعلام کرد که واشنگتن در قبال ایران هیچ دیپلماسی نداشته است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از قبیل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری به پیام توییتری مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

پامپئو بامداد امروز دوشنبه در توییتر به تمجید از نامه ضد ایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل  پرداخت و نوشت: « نامه اعضای شورای همکاری به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران یک بیانیه برجسته بود. آمریکا بعد از سال‌ها (در پیش گرفتن) دیپلماسی، این هفته یک قطعنامه برای تمدید تحریمهای ایران ارائه خواهد کرد».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به این توییت نوشت: «یک بیانیه غیرمنتظره: تلاش برای تمدید محدودیت تسلیحاتی "بعد از سال‌ها دیپلماسی". چه نوعی از دیپلماسی؟ سیاست فشار حداکثری ارتبطا چندانی به دیپلماسی ندارد و واشنگتن موضوع (تمدید) محدودیت تسلیحاتی را از پایان سال ۲۰۱۹ شروع کرد در نتیجه ماه‌ها است و نه سال‌ها (تلاش آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ماه‌ها است شروع شده و نه سال‌ها)».

مقام‌های آمریکایی هفته‌ها است که تحرکات ضد ایرانی خود را برای تمدید محدودیت تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (محدودیت خرید و فروش تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران) تشدید کرده‌اند. طبق این قطعنامه محدودیت فوق در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آتی پایان می‌یابد.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه هفته جاری، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را به رأی می‌گذارد، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل گزارش داد که مخالفت‌ها با قطعنامه واشنگتن به اندازه‌ای گسترده است که بعید است حتی بتواند ۹ رأی لازم برای وادار شدن مسکو و پکن به استفاده از حق وتو نیز برسد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدجوادپاک سرشت IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 2
    بازم دم. روسیه وچین گرم ک ازاصلاح طلبان داخلی بهترارحق ایران. دفاع می‌کنند.. غربزده ها ته توجیهی دارندغرب داره به ایران فشارمیاره تانابودشه اماچین. وروسیه دارند رخ توان خودشون یاشجاعت ازایران. دفاع میکنن اونم رودروی امریکاکه بیشتراقتصاد دستشه ومیتونه بروسیه وچین. لطمه بزنه برای رابطه به ایران اماشجاعت و وجدان درمردم شرق زمین موج میزنه عقده ایهای غرب پرست چشماشنوبستن وباتعصب خرکي الکی مخالف رابطه باشرقند.. مخالفتشون بجزدشمن وطن بودن چی میشه ترجمه کرد؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      3 0
      اسهال طلبان ما فقط با فکر مذاکره با آمریکا تو مسائل حیثیتیمون هستند حتی به آمدن بایدن هم چشم دوخته اند لعنت بر #سرطان-اصلاحات
    • سرباز IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 1
      مناففعشون در ارتباط با ایرانه وگرنه گربه برای رضای خدا موش نمیگیره دیپلماسی یعنی همین
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 2
    امریکا موافقت اروپا رو میگیره برای تصویب قطع نامه وتوی چین و شوروی نمیزارتش مگر بخاطر ایران تمام تحریم هاشون برداره که بعیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس