سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند، گفت: سیاست خارجی ایران، متوازن و فعال بوده است.

به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در آغاز دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت اقتصادی در وزارت‌خانه اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود که طی این سال‌ها، اقدامی در زمینه اقتصادی انجام نشده، مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل‌گری داشته و کار تصدی‌گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی‌تواند کار اقتصادی انجام داده و جای وزارتخانه‌های اقتصادی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه‌های اقتصادی و تجمیع آن‌ها در کشور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی کرده و بالاعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین با وجود اینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار نیز موفق بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند بیان کرد: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که «ظریف» وزیر امور خارجه، با تیم‌های اقتصادی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل توجه بود و به زودی آمار آنها منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 1
    در 7سال گذشته به اروپا دل خوش کرده بودید تازه بیدار شدید جانم حالا چرا ؟ بقیه عمر دولتتان را بروید استراحت کنید و بشمارید!!!!!!
  • وطن پرست DE ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    تو این هفت سال چیکار می کردید !!!
  • عمار IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    ميگذاشتيد صد سال دوم انوقت خودش حل ميشد. به ظريف بگو واقعا خدمت كردي ولي طرف خدمتت ايران نبود
  • امیر NL ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خدا خیر کنه با این اقتصاد تا دیروز ماشین چینی وارد میکردیم از فردا ماشین آفریقایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس