سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: بیانیه غیرمسئولانه دبیرکل شورای ورشکسته خلیج فارس در حالی به صورت یکجانبه و دیکته شده صادر می‌شود که برخی اعضای آن شورا از بزرگترین خریداران تسلیحات هستند.

به گزارش مشرق، در پی خبر منتشره از سوی دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر درخواست تمدید تسلیحاتی ایران و سایر اتهامات باطله از سوی دبیرکل جدید الورود این شورا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف از رویکرد غیرسازنده برخی اعضای این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: متأسفانه به نظر می‌رسد شورای موسوم به همکاری خلیج فارس به سخنگوی برخی کوته فکران داخل شورا و خارج منطقه مبدل شده و دبیرخانه شورا نیز با تأثیر از سیاست‌ها و رفتارهای اشتباه و مخرب برخی اعضای آن، بلندگوی ایران ستیزان شده است.

بیشتر بخوانید:

موضع شورای همکاری خلیج فارس درباره تحریم تسلیحاتی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شورای همکاری خلیج فارس که در اوج ناکارآمدی خود است و اختلافات درونی و سیاست‌های غیر واقع بینانه باعث عقیم بودن این شورا شده با این اقدام خود باعث نادیده گرفتن حقایق منطقه و چشم فروبستن به روی واقعیات و اولویت‌ها در این شرایط حساس شده است.

موسوی افزود: بیانیه غیرمسئولانه دبیرکل در حالی به صورت یکجانبه و دیکته شده صادر می‌شود که برخی از اعضای شورا حتی در زمان مشکلات اقتصادی، دست از خرید و انباشت سلاح بر نداشته و از بزرگترین خریداران تسلیحات در منطقه و جهان بوده و بدون شک منافع آمریکا نیز به فروش بیشتر تسلیحات به این کشورها با چنین رویکرد و ادعاهای واهی گره خورده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه اظهار داشت: وضعیت کشتار مردم و کودکان بی دفاع در یمن از مصادیق عینی سیاست‌های غلط برخی اعضای این شوراست که هر روز با انواع سلاح‌های غربی و توسط سردمداران همین شورا در مقابل چشم جهانیان قربانی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق بحرانی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 1
    سعی کنید با همسایگان رابطه خوبی داشته باشید هر احمقی می تواند با مردم دشمنی کند
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 1
    نمیدونم چی شد که 99 درصد دنیا با ما دشمن شدن
  • US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    جناب سخنگو برپايى جنگ براى فروش اسلحه نيست اين حرف يكى از ان دروغهايى بزرگى است كه غرب درهان مردم عامى وعادى گذاشته است درزمان جنگ تحميلى هشت ساله اگرما اسلحه به چند برابر قيمت هم ميخريديم انرا به ما نمى فروختند حرف مردم عوام را نزنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس