کد خبر 1104729
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
پاراگلایدر

یک ورزشکار پاراگلایدر در زمان پرواز سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، روز جمعه علی عطارد یکی از ورزشکاران پاراگلایدر کشورمان دچار سانحه شد. او به دلیل شرایط نامساعد جوی پس از چند ثانیه پرواز، سقوط کرد و جان خود را از دست داد. در این رابطه نکته تامل برانگیزی وجود دارد که آن هم صحبت‌های نزدیکان این ورزشکار، مبنی بر دیر رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه است.

علی رضا اثنی عشری مربی مرحوم علی عطارد اظهار داشت: روز جمعه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر علی عطارد در شرایطی که هوا کمی نامساعد بوده برای پرواز اقدام کرد. مقدار سرعت باد و جهت آن به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کرد و همین مسئله باعث سقوط او شد.

او افزود: در مرحله اول بچه‌ها متوجه شدند که او از ناحیه لگن و پا دچار شکستگی شده و او را به محل مناسب منتقل کردند تا آمبولانس برسد. ابتدا درخواست ورود هلی کوپتر داده شده، اما گفته می‌شود که به دلیل نزدیکی به غروب آفتاب امکان حضور هلی کوپتر نبوده است در حالی که چیزی حدود ۲ ساعت و نیم تا غروب مانده بود. بعد از اصرار فراوان مشخص شد که تنها ۲ هلی کوپتر در تهران بوده که آن‌ها هم به حادثه‌های دیگر اعزام شده بودند.

اثنی عشری ادامه داد: در مرحله بعدی منتظر اورژانس شدند که گفته می‌شود اورژانس به دلیل خاکی بودن جاده نتوانسته است بالا برود. در نهایت نیروهای اورژانس راضی شدند سه چهارم راه را بالا بروند و حدود یک ساعت طول کشیده تا بالای سر بیمار حضور پیدا کنند. بعد از ۴۰ دقیقه عطارد هوشیاری خود را از دست داده و عده‌ای سعی در احیا کردن بیمار داشتند و همزمان نیروهای اورژانس هم رسیدند، اما متاسفانه پس از تلاش طولانی نتیجه‌ای حاصل نشد و او را از دست دادیم.

او در ادامه بیان کرد: در مرحله اول به نظر می‌رسیده که دنده‌ها شکسته و وارد شش شده است، ولی گویا به خاطر شکستگی لگن مایع استخوان به خون رسیده و عطارد دچار آمبولی شده است که طی آن شش‌ها پر از آب شده و در نتیجه جلوی مجرای تنفسی او گرفته شده بود.

اثنی عشری افزود: مسلما اگر در این مدت زمان کوتاه هلی کوپتر می‌رسید، قطعا او اکنون در بین ما بود. شاید شکستگی، عطارد را مدت‌های زیاد اذیت می‌کرد، اما به طور قطع الآن پیش ما حضور داشت. نیروهای هلال احمر و اورژانس تهران به دلیل نبود امکانات نتوانستند حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    30 5
    سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن مربی هوا نامساعد بود پرواز نمیکردید اول خود رو سرزنش کنید بعد برید سراغ اورژانس
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    16 0
    شما از کجا میدونی که میگی قطعا؟ در موارد عادی حتی در صورت به موقع رسیدن به بیمارستان آمبولی ریه کشنده است
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    21 3
    مربي مسئول اجازه دادن پرواز در شرايط نامساعد جوي است و حالا طلبكار اورژانس و هلي كوپتر شده است
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    14 0
    خداوند به همه سلامتی بدهد ولی چرا باید اورژانس آماده رسیدگی فوری در برنامه های شخصی و ورزشی برخی در نقاط دورافتاده باشد؟ مگر این برنامه ها با امداد و نجات هماهنگ میشود؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    9 0
    اورژانس و بحث درمان ، مهمترین اولویت ملت است . .. جاضریم گرسنه بمانیم اما سلامت و جان ملت مان در امان باشد
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 0
      اجل طرف رسیده بود با حماقت خود طرف که دیده اوضاع جوی خرابه و رفته پرواز کرده و حالا اورژانس و هلا احمر رو بکوبن،خجالت هم خوب چیزیه
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      3 0
      باید در محل تمرین وسایل اولیه پزشکی آمبولانس باشه
  • ابراهیم IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 0
    من هم با شاگردم رفتم وسط رشته کوه هیمالیا در وضعیت بد جوی تمرین کنم شاگردم سقوط کرد هر چی زنگ زدم ۱۱۵ ، نیامدن ؛ خیلی نامردن!!! هیچیش نشده بود فقط ناخن پاش در اومده بود ؛ارتش یدونه بیمارستان صحرایی برا ما زده بود الان زنده می موند!. من برم سراغ شاگرد بعدی ...
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    7 0
    اول تحقیق کنید شاگردان این مربی محترم چند حادثه منجر به فوت و ... داشته اند. در شرایطی که هوا ناپایدار بوده، تغییر جهت و گاست داشته چرا به ایشان اجازه پرواز داده شده آن هم در سایتی که جاده و امکانات دسترسی مناسبی نداشته است.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 0
    آمبولی ریه = مرگ چه در ایران چه در جاهای دیگه اظهار نظر دوست مرحوم مبنای صحیحی برای قضاوت نیست چون ایشان پزشک نیست.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 0
    برای من که پول و امکانات تفریحات خیلی ساده را هم ندارم ، اصلا مهم نیست . الهی مرگ هر چه زودتر قسمت آقازاده ها و مفت خورها و باندبازها و کسانی که همیشه با داشتن آشنا و پارتی ترقی می کنند ، بشه .آمین .
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 2
    در این شرایط کرونا و بحران بعضی از مرفهین بی درد فکر می کنند که شرایط عادی در جامعه وجود دارد و به تفریحات لاکچری خود ادامه می دهند.به هرحال عدم رعایت نکات ایمنی ظاهرا باعث این بی احتیاطی شده است.
  • وحید SE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    شاگردان زیادی زیر دست آقای به اصطلاح مربی فوق فوت شدن. نباید میگذاشت علی پرواز کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس