کد خبر 1104668
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
رزمایش هوایی

منابع صهیونیستی از برگزاری یک رزمایش بین جنگنده‌های «اف-۳۵» تروریست‌های سنتکام و رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی خبردادند.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیست از انجام یک رزمایش هوایی بین جنگندهای «اف-۳۵» تروریست‌های سنتکام حاضر در منطقه و نیروی هوایی رژیم اسرائیل  در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

 به گفته منابع خبری صهیونیستی، این رزمایش هوایی در بحبوحه وخامت اوضاع در خاورمیانه  با مشارکت جنگنده‌های اف-۳۵ نیروهای سنتکام و اسرائیل برگزار شد. در این رزمایش تمرین سوختگیری هوایی و مواجهه با انواع تهدیدهای زمینی و هوایی  و سنجش سامانه‌های مخابراتی مختلف انجتام شد.  از سوی نیروی هویی رژیم اسرائیل، اسکادرانی از جنگنده های اف-۳۵ و اسکادران‌های ‌سوختگیری هوایی در این رزمایش حضور داشتند.

نیروی هوایی آمریکا نیز در بیانیه ‌ای اعلام کرده که این رزمایش مختص جنگنده‌های اف-۳۵ و شامل سوختگیری هوایی و حمله به اهداف  بوده است. وزارت جنگ اسرائیل نیز برگزاری این رزمایش در دوره همه گیری کرونا را نشانی از همکاری نزدیک تل آویو و آمریکا خواند.

رژیم صهیونیستی اینک شماری از این جنگنده‌های نسل پنجم را در اختیار دارد و گفته می‌شود نیروی هوایی این رژیم دو اسکادران از این جنگنده ها را در اختیار دارد.

در حالی که شرکت تسلیحاتی آمریکایی «لاکهید مارتین» برای تبلیغ جنگنده نسل جدید خود یعنی اف-۳۵ روی قابلیت رادارگریز و مخفی‌کار بودن آن تمرکز کرده است، اما خبر می‌رسد که این رادارهای جدید آلمانی توانسته‌اند این پرنده‌ها را شناسایی و رهگیری کنند.

نشریه تخصصی «ژورنال جنگ‌افزارهای شبکه‌محور» گزارش داد که شرکت آلمانی «هِنسُلدت» که به طور ویژه روی ساخت و توسعه شبکه‌های راداری فعالیت می‌کند، در آوریل ۲۰۱۸  توانست دو فروند جنگنده اف-۳۵ را ردیابی کند که در حال پرواز در نمایشگاه هوایی برلین بودند. شبکه جدید رادار غیرفعال این شرکت «توئین‌ویس» (TwInvis) نام دارد و توانسته بود این جنگنده‌ها را از فاصله ۱۵۰ کیلومتری شناسایی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس