نفت نمایه

شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا در سه ماهه دوم سال جاری ارزش دارایی‌های ۵ شرکت بزرگ نفتی جهان ۵۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در سه ماهه دوم سال جاری ارزش مجموع دارایی‌های ۵ شرکت بزرگ نفتی جهان ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت و این شرکت مجموعا یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود کم کردند.

این حجم کاهش ارزش دارایی و همچنین پایین آمدن تولید نفت نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که برای شرکت‌های نفتی رخ داده است. 

بیشتر بخوانید:

هشدار نسبت به کاهش درآمدهای صادراتی ناشی از شیوع کرونا

اوضاع به قدری در بحبوحه کرونا برای شرکت‌های نفتی سخت شد که در برهه‌ای از زمان شاهد سقوط ۳۰ درصدی تقاضا برای حامل‌های انرژی در جهان بودیم و هنوز هم سطح آن به دوران پیش از کرونا بازنگشته است. این ۵ شرکت نفتی شامل شرکت اگزونمبیل آمریکا، شورن آمریکا، توتال فرانسه، رویال داتشل هلند و بریتیش پترولیوم انگلیس هستند. 

از این میان ارزش دارایی‌های شرکت بریتیش پترولیوم ۱۷ میلیارد دلار کاهش یافت و این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد طی سال‌های آینده سرمایه گذاری کمتری در حوزه نفتی و گازی داشته و بیشتر به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر برود.

لی مگینیس، مدیر اجرایی موسسه آلارز اند مارسال، می‌گوید: تقاضای ضعیف نفت به این معناست که شرکت‌های نفتی مجبور خواهند در طرح‌های تجاری خود تجدیدنظر کنند. 

وی می‌گوید:‌ حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ شاهد رفتن شرکت‌ها به سمت تولید نفت ارزان خواهیم بود و  برای سال ۲۰۲۲ شاهد طرح‌های توسعه جدید هستیم. 

شرکت بریتیش پترولیوم البته پیشتر اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تولید نفت خود را نسبت به ۳.۶ میلیون بشگه در روز کنونی یک میلیون بشکه کاهش دهند. از میان این شرکت،‌ شرکت اگزون مبیل با تولید ۳.۶۴ میلیون بشکه در روز نفت بزرگ‌ترین تولیدکننده به شمار می‌رود. تولید نفت این شرکت آمریکایی در ماه‌های نخست سال جاری ۴۰۸ هزار بشکه در روز پایین آمده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس