نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: فتنه‌گران در سال 88 با قرار گرفتن در کنار بيگانگان، فتنه‌اي را رقم زدند که هدفشان نابودي انقلاب بود، ولي نتوانستند به آن برسند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين علي سعيدي در چهارمين همايش "پرچم داران بصيرت" با بيان اين مطلب، افزود: امروز اين سوال مطرح مي‌شود که آيا جمهوري اسلامي ايران در مسير حرکت خود با چالش‌هايي تاکنون روبه‌رو بوده است و ريشه اين چالش‌ها و راهکار آن چيست؟

وي خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي ايران با همان استانداردهاي امام خميني (ره) امروز در آستانه 32 سالگي با همين پايه و اصول و بدون کوچکترين تغييري همچنان استوار است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: ثبات و برخورداري از رهبري ولي فقيه و نيز حضور مردم بر محور رهبري دو ويژگي مهم و عامل تعيين کننده پايداري اين نظام است و اين دو عامل از عوامل مهم استقرار نظام اسلامي تا امروز بوده است.

وي ادامه داد: ما با رهبري امام در مدت 10 سال و رهبري مقام معظم رهبري در طول 21 سال، همه شاخه‌هاي رهبري ديني را شاهد بوديم، اما در طول 31 سال عمر انقلاب اسلامي با چالش‌هاي فراواني روبرو بوديم که مهمترين آن‌ها 6 عامل و چالش مهم است.

سعيدي تصريح کرد: اولين فتنه و چالش روبه روي نظام اسلامي جريان ليبرال ملي گراي نهضت آزادي و جبهه ملي بود و دومين چالش فتنه جنگ بود که 94 ماه طول کشيد، مدتي که 5/1 برابر جنگ جهاني اول، 2 برابر جنگ جهاني دوم و 3 برابر جنگ کره و آمريکا بود ولي ما با 94 ماه استقامت در برابر دو ابر قدرت شرق و غرب، محکم ايستاديم و از اين چالش هم به سلامت عبور کرد.

وي از فتنه بن صدر و منافقين به عنوان سومين چالش نظام ياد کرد و گفت: چهارمين چالش رو به روي نظام جريان بيت منتظري و مهدي هاشمي بود و ديگري فتنه اصلاح طلبان يعني کساني که اعتقادي به حکومت ديني نداشتند و با يک جريان سکولار و ليبرال داراي تفکر سکولاريستي وارد چرخه سياسي نظام شدند.

سعيدي همچنين تصريح کرد: فتنه سال 88 ترکيبي از جريان اشرافي‌گري يا تکنوکرات‌ها و جريان سکولار که از چپ ترين چپ‌ها يعني کمونيست‌ها و از راست ترين راست‌ها يعني سلطنت طلب‌ها بودند، تشکيل ميُ‌شد، اين ششمين فتنه و چالش رو به روي انقلاب و نظام اسلامي بود.

وي خاطر نشان کرد: وجود دو برداشت متفاوت از حاکميت ديني، ارزيابي من با 30 سال کار تحليلي و فکري در مورد ريشه يابي فتنه‌ها و عوامل متعدد آن است، بنابراين در کشور ما دو ديدگاه متفاوت از حاکميت ديني وجود دارد و اين دو تفکر در بسياري از ابعاد حرکت انقلاب اسلامي سايه انداخته است.

وي ادامه داد: در مورد استراتژي مبارزه و مقابله با استکبار و دفاع از مظلومان و نوع برخورد با آمريکا نيز دو ديدگاه متفاوت وجود دارد، يکي نگاه انقلابي و و ديگري واقع گرايانه و نگاه مصلحت انديشانه است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: قدرت بالا و پايين مي‌رود، قوه مقننه و مجريه گاهي در اختيار انقلابيون و گاهي در اختيار مصلحت انديشان است و دوگانگي در مورد حاکميت ديني يکي از چالش‌هاي اصلي بعد از پيامبر (ص) بود، عده‌اي معتقدند رهبري بايد مشروعيت الهي داشته باشد و از جانب خدا تعيين شود و جمعي مي‌گويند بايد از جانب شورا تعيين شود.

وي ادامه داد: وليدها و مروان‌ها صلاحيت تصدي مشاغل را ندارند، اما عده‌اي مي‌گويند همه از حقوق شهروندي برخوردارند و وليد ولو اينکه با يک بطري شراب نماز صبح را بخواند، با ديگران در تصدي مشاغل چه فرقي مي‌کند.

وي افزود: اگر بعد از نيم قرن از رحلت پيامبر حادثه عاشورا پيش آمد، به خاطر حاکميت و تشکيل جريان اسلام ليبرالي بود که جلوي نقل حديث و تفسير قرآن را گرفت؛ چراکه مي‌خواستند حقيقت دين بر مردم روشن نشود.

سعيدي ادامه داد: رهبري بدلي را به جاي رهبري معصوم به مردم قالب کردند، چون اسلام ليبرالي بر سر کار‌ آمد و اسلام ناب محمدي را کنار زدند.

نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: طبيعي است که اگر يک تفکر غير اسلامي و غير ديني در قوه مجريه حاکم شود، رهبر ي نمي‌تواند ساکت بنشيند تا حادثه عاشورا تکرار شود، البته مردم فهميدند قدرت را بايد از دست اسلام گرايان ليبرالي بگيرند و به اسلام گرايان ناب محمدي بسپارند تا حادثه عاشورا تکرار نشود.

وي خاطر نشان کرد: يک دوگانگي بين تفکرات نهضت آزادي و جبهه ملي با امام خميني (ره) وجود داشت؛ چرا که ايشان معتقد بودند جمهوري اسلامي نه يک کلمه زياد و نه يک کلمه کم، اما آقاي بازرگان جمهوري دموکراتيک مدنظرشان بود، آنها معتقد بودند امام و ولي فقيه ناظر است و در برابر آمريکا نمي‌توان ايستادگي کرد، در حالي که حضرت امام خميني (ره) معتقد بود ما آمديم تا دنيا را به هم بريزيم.

سعيدي ادامه داد: نگاه امام خميني (ره) در رابطه با مديريت جامعه نگاهي از نوع رجايي بود، ولي بني صدر و منافقين اين چيزها را قبول نداشتند، ولي اين دو گانگي با رفتن بني صدر و منافقين تمام نشد و در بين حزب جمهوري اسلامي شکل گرفت.

وي افزود: دوگانگي در درون جامعه روحانيت و مجمع روحانيون با نگاهي متفاوت در مورد حاکميت ديني پديدار شد، يک طرف قائم مقام رهبري و يک طرف آقاي صانعي که البته مواضع آقايوون در سال‌هاي اخير با مواضع‌ آن‌ها در سال‌هاي انقلاب متفاوت است.

نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: تکنوکرات‌ها در دوران سازندگي تفکرات خاصي داشتند، عطا الله مهاجراني معتقد بود چرا حجاب بايد چادر باشد و زنان مجبور به سر کردن روسري باشند، او اشاره به دختري بدون روسري در مالزي مي‌کند که در صف نماز جمعه است، اين اسلام ليبرالي است و با تفکر اسلام ناب متفاوت است.

وي در ادامه طرح اين سوال که فتنه گران چه کساني هستند؟ افزود: آقاي کروبي يار امام بود و آقاي موسوي که ادعاي نخست وزيري را دارد تفکرشان اين بود که اول خودمان بعد لبنان، آيا حمايت از لبنان و حماس ابزاري است؟ ديدگاه ما در مورد حمايت از حماس و لبنان يک رسالت و تکليف است.

وي تاکيد کرد: چرا، آقايون نامه سرگشاده مي‌نويسند و به رهبري نظام اعتراض مي‌کنند، در مقابل آيت الله گلپايگاني در نامه خود به مقام معظم رهبري مي‌گويد «تقويت شما واجب و تضعيف شما حرام است»، حق هر کسي است که اگر حرفي دارد با رييس جمهور و رهبري معظم انقلاب حرف خود را مطرح کرده و نظر خويش را بگويد، اما نامه سرگشاده ديگر چه کاري است؟

سعيدي گفت: مديريت نيروي انساني از ديگر چالش‌ها در دوران اصلاح طلبان بود، آن ها گزينش را حذف کردند و معتقد بودند گزينش‌ با حقوق شهروندي و حقوق بشر منافات دارد؛ در واقع اگر حمايت رهبري از سپاه و کميته و نهادهاي برخواسته از انقلاب نبود اکنون معلوم نبود چه بر سر سپاه مي‌آمد.

وي ادامه داد: آقايون در رابطه با انرژي هسته‌اي کار را به جايي رساندند که بوش رييس جمهور وقت آمريکا گفت «ما با دولت قبلي در حال حل کردن مسئله هسته‌اي بوديم که احمدي نژاد آمد و بساط ما را به هم ريخت.» اگر انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست، رييس جمهوري مقتدر و ايستادگي در برابر استکبار و قدرت‌هاي بيگانه از الزامات آن است.

وي افزود: يک ديدگاه باعث افزايش امنيت ملي و ديدگاه ديگر در کنار آمدن با مستکبرين باعث کاهش امنيت ملي مي‌شود، فتنه‌گران در جريان انتخابات 88 باعث ورود دشمن و سنگر زدن‌ آن‌ها در کشور شدند، جايي که استکبار و جريان اسلام ليبرالي در يک جا به هم رسيدند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تاکيد کرد: حرکت مردم در 9 دي و 22 بهمن 88 باعث روشنگري شد و تنها راه حفظ انقلاب اتکا به رهبري ولي فقيه مي‌باشد. ملاک حجت خداست و ولي فقيه حافظ اسلام ناب محمدي است. شخصيت‌هاي ديگر محترمند، ولي حجت ندارند، مردم بايد در انتخابات اعضاي 4 نهاد مردم سالار جمهوري اسلامي دقت کنند و نيز حتي شوراي شهر هم اهميت ويژه‌اي دارد که چه کساني با چه تفکراتي را انتخاب مي‌کنند.

وي ادامه داد: همه مسئولان حتي اعضاي شوراي شهر هم بايد تفکرش با رهبري همسو و همراه باشد، در انقلاب اسلامي رييس جمهور انقلابي و مسوولان انقلابي لازم داريم و دراين جا هرکسي کوتاهي کند، در آخرت بايد جوابگو باشد.

وي خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي ايران در مقايسه با انقلاب‌هاي ديگر در طول تاريخ به عنوان يکي از موفق ترين انقلاب توحيدي و نيز موفق ترين انقلاب در عصر معاصر است.

سعيدي تصريح کرد: اگر انقلاب موسي بن عمران را به عنوان مبدا انقلاب‌هاي توحيدي در نظر بگيريم و انقلاب پيامبر اکرم (ص) را در صدر اسلام به عنوان دومين انقلاب توحيدي قلمداد کنيم که مبنا و منشا انقلاب ماست، بي شک انقلاب اسلامي ايران سومين انقلاب توحيدي است که در مقايسه با آن‌ها موفق ترين بوده است.

وي افزود: انقلاب کبير فرانسه که تاثير گسترده‌اي در نظام سياسي اروپا و غرب بر جاي گذاشت، صد سال با سخت ترين بحران‌ها و مشکلات رو به رو بود، اما امروز سرنوشت اين کشور در اختيار عناصري همچون سارکوزي است که جاده صاف کن صهيونيست مي‌باشد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در جريان انقلاب الجزاير که با يک ميليون کشته همراه بود، حتي يک روز هم نتوانستند زمينه حاکميت اسلامي را فراهم کنند؛ چرا که برخي از رهبرانش درگير تفکرات مارکسيستي بودند و با تفکر مارکسيستي نمي‌توان انتظارات مردم مسلمان را پاسخ گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس