کد خبر 1104575
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
۳ بازیکن ایران در فهرست ۵۰۰ بازیکن مهم دنیای فوتبال/ تمجید ویژه ورلدساکر از طارمی

در گزارش نشریه ورلدساکر از ۵۰۰ بازیکن مهم حال حاضر دنیای فوتبال، نام سه بازیکن ایرانی هم به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، نشریه ورلدساکر در گزارشی به معرفی 500 بازیکن مهم و تأثیرگذار حال حاضر فوتبال جهان پرداخته است که در این فهرست به  سه بازیکن ایرانی هم پرداخته شده است.

علی علیپور مهاجم پرسپولیس یکی از این سه نفر است. ورلدساکر درباره علیپور می‌نویسد: گل‌های این مهاجم به پرسپولیس برای کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ ایران (پیش از قهرمانی فصل جاری) کمک کرده است. خبرهای حاکی از پیوستن او به یک تیم اروپایی تقریباً به اندازه تعداد گل‌هایی است که این بازیکن 25 ساله می‌زند.

دومین بازیکن سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن‌پترزبورگ است که امسال با این تیم قهرمان روسیه شد. ورلدساکر در این باره گفت: این مهاجم بااستعداد ایرانی که در هشت سال حضورش در فوتبال روسیه گل‌های پرشماری برای تیم‌های روبین کازان، روستوف و اکنون زنیت به ثمر رسانده است، به طور مکرر در متن خبرهایی درباره انتقالش به یکی از تیم‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد و ممکن است که برای یک جابجایی قریب‌الوقوع آماده باشد.

بیشتر بخوانید:

جدال تیم انگلیسی با پورتو و براگا برای جذب طارمی

سومین بازیکن ایرانی که ورلدساکر به تمجید از آن پرداخته مهدی طارمی مهاجم تیم ریوآوه پرتغال است که مفصل‌تر از دو بازیکن قبل درباره‌اش توضیح داده است. ورلدساکر تمجید از مهاجم سابق پرسپولیس را با جمله‌ای از کارلوس کاروالیال سرمربی او در تیم ریوآوه که در ابتدای فصل گفت، آغاز می‌کند و می‌نویسد: «قصد ندارم به ریو آوه یا لیگ پرتغال توهین کنم اما مهدی بازیکنی برای سطوح بالاتر است». یک سال پس از آن اظهارنظر کارواخال حالا کمتر کسی است که با آنچه این مربی دنیا دیده در وصف مهاجم ایرانی‌اش گفت مخالف باشد.

طارمی در اولین حضورش در ترکیب اصلی ریوآوه مقابل تیم آوس در تاریخ 23 آگوست هت‌تریک کرد و از آن روز تا الان ذره‌ای پسرفت نکرده است و به طور میانگین در هر دو بازی‌اش برای این تیم متوسط از شمال پرتغال یک گل زده است تا بیش از پیش اظهارات کاروالیال درباره درخشش باثبات او در بازی‌های بزرگ را تأیید کرده باشد.طارمی به تیم‌هایی مانند پورتو، بنفیکا و براگا گل زد و مقابل اسپورتینگ هم اگرچه گل نزد اما این تیم را به شدت آزار داد. ایران دقیقاً کشوری نیست که به مهد پرورش استعدادهای فوتبالی معروف باشد و به همین دلیل هم ورود طارمی به لیگ پرتغال و اوج‌گیری او در این کشور جالب توجه بود. رکورد گلزنی خوب او در کشور و پس از آن در قطر نشان می‌داد که این بازیکن توانایی خوب بازی کردن در اروپا را هم دارد. روند منظم گلزنی او هم برای سرمربی سابق تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش جای هیچ گونه شک و تردیدی را درباره پتانسیل او برای رسیدن به سطوح بالاتر باقی نگذاشت.

طارمی درباره دلیل ورودش به فوتبال پرتغال گفت: «من به خاطر کی‌روش به اینجا آمدم. او به من گفت که فوتبال پرتغال مناسبت من است، هم از نظر سبک زندگی هم از نظر فوتبالی. حق با او بود. مردم پرتغالی خیلی بامحبت هستند و ریو آوه هم باشگاهی مانند یک خانواده است. این چیزها برای بازیکنی که از آسیا می‌آید خیلی اهمیت دارد.»

طارمی هرچقدر که در خارج از زمین بازی متواضع است در داخل زمین بازی کلاس کاری و هوش دارد که این‌ فاکتورها به بیرحمانه بودن روند گلزنی‌اش کمک کرده است. او بازیکنی بلند قامت و تنومند است که به خوبی از بدنش استفاده می‌کند اما این قابلیت او برای شوت‌زنی با دو پا، تکنیک و تسلط در کنترل توپ مقابل دروازه رقبا است که او را به چنین بازیکن خطرناکی تبدیل می‌کند. حرکات پا به توپ فریبنده و سریع طارمی از او یک مهاجم بسیار خطرناک در محوطه جریمه رقبا ساخته است طوری که مدافع میانی باتجربه‌ای مانند سباستین کواتس در اسپورتینگ لیسبون برای مهار او مجبور به ارتکاب خطایی شد که یک قارت قرمز برای او به همراه داشت. اما کارت قرمز داور برای او لطف بود چرا که باعث شد دوباره مقابل طارمی مغلوب نشود. این سومین باری بود که کواتس به ریو آوه پنالتی می‌داد و هر سه آنها هم به خاطر مهار طارمی بود. اگر او در زمین می‌ماند ممکن بود باز هم این کار را انجام دهد.

طارمی حتی پس از وقفه چند ماهه ناشی از شیوع کرونا هم دچار افت نشد. در واقع این مهاجم ایرانی باانگیزه‌تر هم به نظر می‌رسد چرا که در 9 بازی‌اش بعد از وقفه لیگ پرتغال 8 گل زد. او چنین بازیکن تأثیرگذاری بوده است، پس اکنون خیلی جای تعجب ندارد اگر حرف‌های کارواخال درباره‌اش درست از آب درآید و او راهی یکی از لیگ‌های طراز اول فوتبال اروپا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 4
    خاک بر سر مملکت که یک مشت شوتبالیست لمپن در پیتی نامرام شدند عضو کازینوی ورزشت جهانی که از بالا تا پایینش فساد، رشوه، پول شویی و مافیاست و همه چیز هست جز ورزش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس