کد خبر 1104545
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
جانسون: مدارس باید در ماه سپتامبر باز شود

نخست وزیر انگلیس خواستار بازگشایی مدارس این کشور در ماه سپتامبر علی رغم تهدید شیوع ویروس کرونا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت: بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر یک امر ضروری اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی است و مدارس باید بتوانند به طور ایمن فعالیت خود را از سربگیرند.

بر اساس این گزارش، تاکید نخست وزیر انگلیس برای بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر در شرایطی است که بحران شیوع ویروس کرونا به شدت به بریتانیا آسیب وارد کرده است.

اظهارات جانسون پس از آن مطرح شده است که نتایج یک تحقیق که اوایل ماه جولای منتشر شده نسبت به وقوع موج دوم ویروس کرونا در این کشور هشدار داده است. این تحقیق نشان می دهد که تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در موج دوم در زمستان می تواند دو برابر بیشتر از شیوع این ویروس در مرحله نخست باشد، البته اگر مدارس بدون اتخاذ تدابیر لازم بهداشتی بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید

پیامد افشای دروغ های بوریس جانسون

جانسون: محدویت‌های کرونایی تمدید می‌شود

جانسون با انتشار مقاله‌ای در نشریه میل نوشت: بازگشایی مدارس یک اولویت ملی است. مدارس باید آخرین مکان هایی باشند که در اعمال قرنطینه های آینده، بسته می شود.

مدارس انگلیس در ماه مارس و در جریان اعمال قرنطینه ملی تعطیل شد و مجددا در ماه ژوئن برای تعداد محدودی از کودکان بازگشایی شد.

دولت انگلیس خواستار بازگشت همه کودکان به مدرسه تا اوایل سپتامبر است و این مساله را یک اولویت ملی اعلام کرده است.

جانسون افزود: هزینه های اقتصادی برای والدینی که به خاطر تعطیلی مدارس، قادر به یافتن شغل نیستند، بسیار دردناک و سخت است و اگر کودکان فرصت آموزش را از دست بدهند، این مساله کشور را با مشکلات بزرگی روبرو خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس