سازمان هواپیمایی بیانیه نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی را اعلام می کند/ تلاش شرکت انگلیسی برای جذب پروازهای عبوری ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک شرکت انگلیسی در منتهی علیه ضلع شرقی مرزهای عراق بابت پروازهای عبوری نرخ‌های نازلی ارائه می‌دهد تا پروازهای عبوری از فضای کشورمان را جذب کند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی و همچنین معارفه مدیرعامل ایران‌ایر اظهار داشت: موضوع مهمی که دولت و رئیس‌جمهور در این انتصاب تأکید داشتند تلاش گسترده جهت ایجاد انضباط فراگیر با توجه به فاکتور ایمنی در صنعت است.

وی افزود: انتظار این است که دو نفر جدید یعنی آقایان زنگنه و برخور به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی و مدیرعامل هما تعاملی مطلوب با همه مدیران داشته باشند و تحولی اساسی در توسعه ظرفیت‌سازی و ایجاد فرصت برای پرورش نیروی انسانی رخ دهد و کادرپروری در هما صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در سازمان هواپیمایی هم توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و همکاری با ایکائو و ایجاد فرصت همکاری هوانوردی و هوایی ضروری است.

* تردد بیمار کرونایی جرم محسوب می‌شود

اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر پذیرش مسافر کرونایی در پروازها گفت:‌ در گام اول که تردد مسافر کرونایی طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جرم محسوب می‌شود؛ همچنین در فرودگاه‌ها بابت ورود مسافران تب‌سنجی انجام می‌شود از سوی دیگر در پروازها تا جایی که امکان دارد بحث فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

* تغییر عابدزاده با توجه به ضرورت سازمانی بود

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عزل عابدزاده از ریاست سازمان هواپیمایی گفت: این موضوع با توجه به ضرورت سازمانی و تغییر و تحولات متناسب با ضروریات بوده است و هیچ ربطی به موضوعاتی که ذکر می‌شود نظیر فلایت‌چک و دادگاه‌ها ندارد.

* تلاش شرکت انگلیسی برای جذب پروازهای عبوری با قیمت‌های نازل

وی گفت: در کاهش پروازهای عبوری از فضای کشور گفت: آسمان ایران امن‌ترین آسمان کشورهای منطقه است و شیطنت دشمن برای عدم استفاده از آسمان ایران وجود دارد و این شیطنت هم از پیش از وقوع سانحه بوئینگ اوکراینی وجود داشته است.

اسلامی ادامه داد:‌شرکتی انگلیسی در منتهی علیه ضلع شرقی مرزهای عراق با نرخ‌های پایین تلاش در جذب پروازهای عبوری و ایرلاین‌ها دارد.

وی افزود: ما اعتمادسازی کرده‌ایم و پروازها به طور طبیعی متأثر از شرایط کرونا است امیدواریم با برخوردهای حقوقی مشکلات در این باره برداشته شود.

* اعلام بیانیه نهایی درباره حادثه بوئینگ توسط سازمان هواپیمایی

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت بررسی سانحه بوئینگ اوکراینی گفت:‌اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره بازخوانی جعبه‌های سیاه بوئینگ صادر شده است؛ آنچه که از نوار پارامترهای موتور و نوار مکالمات خلبان دانلود کرده‌اند تطبیق داده شده است و سازمان هواپیمایی بیانیه نهایی را صادر می‌کند.

* ضرورت وجود مرکز وارسی پرواز در شرکت فرودگاه‌ها

وی اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ناوبری آسمان کشور را انجام می‌دهد و اینکا ر عملیاتی است این به نوعی کالیبراسیون سیستم است که ایمنی پرواز را تعیین می‌کند.

اسلامی گفت:‌درباره خرید فلایت‌چک هم آقای عابدزاده توضیح دادند ابهامی از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد گزارشی که بر اساس حقیقت باشد ما حتما برخورد می‌کنیم اما اینکه با آبروی اشخاص و نظام برخورد کنیم درست نیست و باید مشکلات در فضای خود بررسی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس