کد خبر 1104495
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
نزاع در دفتر ترامپ بر سر «تیک تاک»

بحث در اتاق بیضی کاخ سفید بر سر تصمیم‌گیری درباره فعالیت یک شرکت پیام‌رسان چینی در آمریکا، به درگیری میان دو تن از مقامات دولت منجر شد.

به گزارش مشرق، تصمیم‌گیری درباره وضعیت فعالیت پیام‌رسان چینی «تیک تاک» در آمریکا به درگیری میان مقامات کاخ سفید منجر شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چند منبع مطلع روزنامه «واشنگتن پست» گفتند اخیراً «پیتر ناوارو» مشاور تجاری دولت و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در اتاق بیضی کاخ سفید بر سر وضعیت تیک تاک به نزاع پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز حضور داشت، ناوارو بر تحریم کامل این نرم افزار چینی در آمریکا اصرار داشت اما منوشین معتقد بود تیک تاک باید به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. در نهایت اختلاف نظر میان این دو به داد و فریاد زدن بر سر یک‌دیگر منتهی شد.

یکی از این منابع مطلع به واشنگتن پست گفت، درگیری میان این دو مقام کاخ سفید بالا گرفت و کار آن‌ها به «زد و خورد و کتک‌کاری» رسید.

«مونیکا کرولی» سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا با امتناع از توضیح در این زمینه گفت: «ترامپ بر دیدگاه‌های قوی و گاهاً مخالف اتکا می‌کند تا به تصمیمی برسد که در راستای بهترین منافع برای مردم آمریکا باشد».

ترامپ روز پنجشنبه به شرکت «بایت دنس» مالک پیام‌رسان تیک تاک تا ۱۵ سپتامبر مهلت داد تا خریداری برای این برنامه در آمریکا پیدا کرده یا فعالیت آن را به‌طور کامل متوقف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس